רבי מאיר מאזוז זצ"ל

באנר תרומה
לא מדוייק בכלל.
ואין טעם להרחיב כעת.
"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"
כשאני רואה מכתבים בכתי"ק / בחתימתו בעד ש"ס, כשאני רואה את הרב משתתף בכנס של ש"ס לצד דרעי, כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא, כשאני רואה שהנציג שלהם בבני ברק הוא ברשימת ש"ס, כשאני רואה שמי שדאג לגר"מ בימים האחרונים וקיבל הקדשה חמה וחתימה במאמץ רב, כשאני רואה שלאחר חילול קברו מי שעלה אלו נציגי ש"ס, כשאני רואה שבחג סוכות נציגי ש"ס עולים לסוכת אחיו, כשאני רואה את הנ"ל ועוד ועוד דברים, אני מבין שהויכוח הישן נגמר ב"ה וגם מרן הגר"מ לקראת פטירתו חזר לתנועה וגם ממשיכי דרכו מזוהים איתה לחלוטין, וכעת אנחנו כולנו כל הציבור הספרדי עם פתק אחד ותנועה אחת.
(יתכן שישנם אי אלו דעות איך לנהוג כך או אחרת בכל מיני עניינים, יתכן שיש דברים שרצו עוד תקציבים ומקבלים פחות, אבל זה בכל תנועה ובכל מפלגה לא כל הקהילות מרוצות במידה שווה, זה עדיין לא הופך את זה לקרע חדש בציבור הספרדי. אנחנו הרבה קהילות שבתוך תנועה אחת, מטבע הדברים יש גם חילוקי דעות וזה בריא).
 
לא ענית תכל'ס
ענה לך ברור ותכלס מאוד (כלשונך).
הדרך של הרב - עודנה חיה וקיימת, אבל המפלגה (שהרב תמך בה מערכת בחירות אחת לפני עשור) כבר לא קיימת ולא רלוונטית, אין לה לא אישים פוליטיים פעילים ורלוונטים למשהו ולא הנהגה רוחנית כל שהיא ולא קהל מצביעים, ובהיעדר כל הנ"ל יתכן שהיא עדיין רשומה היכן שהוא באיזה טופס (אולי) אבל כתנועה וכמפלגה - היא לא קיימת.
????????????????????
 
קודם כל יישר כח על הדוברות
לא דובר ולא מאומה, רק קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.
שנית, אם לא הבנת, היכן ראית?
על אם הדרך בין שיכון ויזניץ לכביש 4.
(התלבטתי אם להגיב ארוך יותר עם דוגמאות וכו, אבל לדעתי אין טעם כי אני רואה שאינך מונח בעניינים מאומה)
 
לא דובר ולא מאומה, רק קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.

על אם הדרך בין שיכון ויזניץ לכביש 4.
(התלבטתי אם להגיב ארוך יותר עם דוגמאות וכו, אבל לדעתי אין טעם כי אני רואה שאינך מונח בעניינים מאומה)
ב"ה אשריי שזכיתי
 
"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"
כשאני רואה מכתבים בכתי"ק / בחתימתו בעד ש"ס, כשאני רואה את הרב משתתף בכנס של ש"ס לצד דרעי, כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא, כשאני רואה שהנציג שלהם בבני ברק הוא ברשימת ש"ס, כשאני רואה שמי שדאג לגר"מ בימים האחרונים וקיבל הקדשה חמה וחתימה במאמץ רב, כשאני רואה שלאחר חילול קברו מי שעלה אלו נציגי ש"ס, כשאני רואה שבחג סוכות נציגי ש"ס עולים לסוכת אחיו, כשאני רואה את הנ"ל ועוד ועוד דברים, אני מבין שהויכוח הישן נגמר ב"ה וגם מרן הגר"מ לקראת פטירתו חזר לתנועה וגם ממשיכי דרכו מזוהים איתה לחלוטין, וכעת אנחנו כולנו כל הציבור הספרדי עם פתק אחד ותנועה אחת.
(יתכן שישנם אי אלו דעות איך לנהוג כך או אחרת בכל מיני עניינים, יתכן שיש דברים שרצו עוד תקציבים ומקבלים פחות, אבל זה בכל תנועה ובכל מפלגה לא כל הקהילות מרוצות במידה שווה, זה עדיין לא הופך את זה לקרע חדש בציבור הספרדי. אנחנו הרבה קהילות שבתוך תנועה אחת, מטבע הדברים יש גם חילוקי דעות וזה בריא).
אין טעם להרחיב כעת.
 
וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ: ערב שבת קודש פרשת ויצא, שבתות החורף: בנסיעות בערב שבת הקפידו על יציאה מהעיר זמן ממושך קודם כניסת השבת | שבת שלום ומבורך!​

IMG-20251128-WA0019.jpg
 
וְיַעֲקֹב הָלַךְ לְדַרְכּוֹ: ערב שבת קודש פרשת ויצא, שבתות החורף: בנסיעות בערב שבת הקפידו על יציאה מהעיר זמן ממושך קודם כניסת השבת | שבת שלום ומבורך!​

הצג קובץ מצורף 13626
אחת התמונות היפות של מרן זצוק''ל
 
רְפָאֵל הַמַּלְאָךְ: מורנו הגאון הגדול רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל, מרא דאתרא נתיבות, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ונשיא ישיבת 'כסא רחמים' | ד' כסלו: ל"א שנים לפטירתו. זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל.​

הצג קובץ מצורף 13296
מאורי האומה:
ראב"ד נתיבות ובעמ"ס זרע יעקב: רבי רפאל כדיר צבאן זצ"ל | ד' כסלו תשנ"ה
איזה ירחון החל להוציא לאור עוד בהיותו בתונס? מתי מונה לראש ישיבת אור תורה? ועל מה נלחם כתף אל כתף עם מרנא בבא סאלי זיע"א? קווים לדמותו של רבינו רפאל כדיר צבאן זצ"ל, ראב"ד נתיבות ומגדולי חכמי תונס בדור האחרון

 
"אין לדיין אלא מה שעיניו רואות"
כשאני רואה מכתבים בכתי"ק / בחתימתו בעד ש"ס, כשאני רואה את הרב משתתף בכנס של ש"ס לצד דרעי, כשאני רואה שכל ההנהגה הרוחנית כיום בכסא רחמים בש"ס על מלא, כשאני רואה שהנציג שלהם בבני ברק הוא ברשימת ש"ס, כשאני רואה שמי שדאג לגר"מ בימים האחרונים וקיבל הקדשה חמה וחתימה במאמץ רב, כשאני רואה שלאחר חילול קברו מי שעלה אלו נציגי ש"ס, כשאני רואה שבחג סוכות נציגי ש"ס עולים לסוכת אחיו, כשאני רואה את הנ"ל ועוד ועוד דברים, אני מבין שהויכוח הישן נגמר ב"ה וגם מרן הגר"מ לקראת פטירתו חזר לתנועה וגם ממשיכי דרכו מזוהים איתה לחלוטין, וכעת אנחנו כולנו כל הציבור הספרדי עם פתק אחד ותנועה אחת.
(יתכן שישנם אי אלו דעות איך לנהוג כך או אחרת בכל מיני עניינים, יתכן שיש דברים שרצו עוד תקציבים ומקבלים פחות, אבל זה בכל תנועה ובכל מפלגה לא כל הקהילות מרוצות במידה שווה, זה עדיין לא הופך את זה לקרע חדש בציבור הספרדי. אנחנו הרבה קהילות שבתוך תנועה אחת, מטבע הדברים יש גם חילוקי דעות וזה בריא).
אהבתי מאוד את הניתוח
קצת מעורה במה שמתרחש בעולמינו הקט, ובפרט בתוך עולם התורה הספרדי לשבטיו, וכותב את אשר אנוכי יודע.
אשמח שתנתח את המציאות כיום לאיפה הולך סיפור ההנהגה בעול"הת הספרדי:
הלעד תאכל חרב? לעד נשאר 2 קבוצות האחת בהנהגת הראש"ל ואחת בהנהגת רה"י?
 
אהבתי מאוד את הניתוח

אשמח שתנתח את המציאות כיום לאיפה הולך סיפור ההנהגה בעול"הת הספרדי:
הלעד תאכל חרב? לעד נשאר 2 קבוצות האחת בהנהגת הראש"ל ואחת בהנהגת רה"י?
לפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.
כסא רחמים ומרנן הגרא"ס והגרש"י - הולכים באותה דרך העיון והלימוד והישיבתיות והשאיפות וההנהגות וההשקפה? לא. אבל הם יכבדו זה את את זה ויעריכו זה את זה. הם יכירו בכך שלכל ציבור יש את מנהיגיו ומורי דרכו וזכותם וחובתם להנהיג את צאן מרעיתם על פי ראות עיניהם ובאותה מידה הם יכולים לשבת סביב שולחן אחד בכבוד ובהערכה הדדית ולהכריע על דברים הנוגעים לכלל הציבור מתוך הבנה והתחשבות ציבור אחד בשני ורב אחד ברעהו.

ולגש"ע - הציבור הבוגר ילמד לחיות קהילה לצד קהילה בתוך תנועה אחד גדולה מאוחדת ומגווונת ואילו מי שמנסים בכח הזרוע שרבם יהיה רבן של כל בני הגולה ותושבי ארץ ישראל א וב' או שישבו לעד קומץ בפינה ויקטרו או שילכו ויעלמו באיזה שלב או שישתלבו כמו כולם.
בערך כמו הציבור החסידי שיחסית חי בשלום חסידות לצד חסידות ואילו אם יהיה מי שינסה להכתיר את אדמור"ו לרבם של כל החסידים מקצה עד קצה - למגוחך יחשב, לשמה לדעתי אנחנו הולכים בעשור הקרוב.
דוגמה גדולה יותר אפשר לראות בציבור החרדי באופן כללי, החלקים בציבור הספרדי שמכבדים את גדולי ישראל הליטאיים, ולהיפך, הם כיום הציבורים הפורחים ביותר והגודלים והמכריעים, לעומת אותם קהילות שניסו שרבותיהם יהיו 'רשכבהגי על' שאומנם עושים רעש משולי המחנה - אבל לא באמת מובילים אותו ובתוכם גם הולכים ומתפלגים לשברים ושברי שברים.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות במדינה כולה, שהציבור שהתאחד לקואליציה משותפת (על בסיס ערכים משותפים, לא כמו הממשלה הקודמת) הוא המוביל גם כיום בסיכויים להקמת הממשלה הבאה (ע"פ הסוקרים היחידים שחזו את תוצאות הבחירות האחרונות במדוייק) והוא המוביל כיום מהצלחה להצלחה, לעומת אלו שהחרימו אי מי משנגדם והתעקשו או שאנחנו מובילים או שאנחנו לא מצטרפים למעגל הגדול - ובאמת הם בחוץ הולכים ומתפוררים. המפלגה הגדולה באופוזיציה שקיבלה לפני כארבע שנים 24 מנדטים - כהיום בהרבה מהסקרים לא עוברת את אחוז החסימה וקולותיה מתפזרים בין מפלגות שונות שצצות כפטריות אחר הגשם.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות גם בעולם הגדול. הכלל הוא שאם בעבר היינו חיים עם שלטון מלוכני של מנהיג יחיד - הימים האלו תמו מן העולם ועברו להנהגות רחבות של קואלציות ערכים. המשכיל - ירויח, והמתעקש - ידפיס פשקוילים.
 
לפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.
כסא רחמים ומרנן הגרא"ס והגרש"י - הולכים באותה דרך העיון והלימוד והישיבתיות והשאיפות וההנהגות וההשקפה? לא. אבל הם יכבדו זה את את זה ויעריכו זה את זה. הם יכירו בכך שלכל ציבור יש את מנהיגיו ומורי דרכו וזכותם וחובתם להנהיג את צאן מרעיתם על פי ראות עיניהם ובאותה מידה הם יכולים לשבת סביב שולחן אחד בכבוד ובהערכה הדדית ולהכריע על דברים הנוגעים לכלל הציבור מתוך הבנה והתחשבות ציבור אחד בשני ורב אחד ברעהו.

ולגש"ע - הציבור הבוגר ילמד לחיות קהילה לצד קהילה בתוך תנועה אחד גדולה מאוחדת ומגווונת ואילו מי שמנסים בכח הזרוע שרבם יהיה רבן של כל בני הגולה ותושבי ארץ ישראל א וב' או שישבו לעד קומץ בפינה ויקטרו או שילכו ויעלמו באיזה שלב או שישתלבו כמו כולם.
בערך כמו הציבור החסידי שיחסית חי בשלום חסידות לצד חסידות ואילו אם יהיה מי שינסה להכתיר את אדמור"ו לרבם של כל החסידים מקצה עד קצה - למגוחך יחשב, לשמה לדעתי אנחנו הולכים בעשור הקרוב.
דוגמה גדולה יותר אפשר לראות בציבור החרדי באופן כללי, החלקים בציבור הספרדי שמכבדים את גדולי ישראל הליטאיים, ולהיפך, הם כיום הציבורים הפורחים ביותר והגודלים והמכריעים, לעומת אותם קהילות שניסו שרבותיהם יהיו 'רשכבהגי על' שאומנם עושים רעש משולי המחנה - אבל לא באמת מובילים אותו ובתוכם גם הולכים ומתפלגים לשברים ושברי שברים.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות במדינה כולה, שהציבור שהתאחד לקואליציה משותפת (על בסיס ערכים משותפים, לא כמו הממשלה הקודמת) הוא המוביל גם כיום בסיכויים להקמת הממשלה הבאה (ע"פ הסוקרים היחידים שחזו את תוצאות הבחירות האחרונות במדוייק) והוא המוביל כיום מהצלחה להצלחה, לעומת אלו שהחרימו אי מי משנגדם והתעקשו או שאנחנו מובילים או שאנחנו לא מצטרפים למעגל הגדול - ובאמת הם בחוץ הולכים ומתפוררים. המפלגה הגדולה באופוזיציה שקיבלה לפני כארבע שנים 24 מנדטים - כהיום בהרבה מהסקרים לא עוברת את אחוז החסימה וקולותיה מתפזרים בין מפלגות שונות שצצות כפטריות אחר הגשם.
דוגמה גדולה יותר ניתן לראות גם בעולם הגדול. הכלל הוא שאם בעבר היינו חיים עם שלטון מלוכני של מנהיג יחיד - הימים האלו תמו מן העולם ועברו להנהגות רחבות של קואלציות ערכים. המשכיל - ירויח, והמתעקש - ידפיס פשקוילים.

נפלא ביותר!
דפח"ח.
 
לפני שאגיד מה אני חושב להיכן הציבור ילך בעשור הקרוב אומר שגם עכשיו זה לא שיש כאלו בהנהגת הרב יצחק יוסף וכאלו בהנהגת מרן הגרא"ס ותו לא, זה הרבה יותר. לדוגמה כסא רחמים שאנחנו נמצאים פה באשכול שלהם / מרן הגרש"מ שאתמול בא לשבע ברכות אצל מרן הגרא"ס / מרן הגר"ד שגם אצלו חונה ציבור גדול ב"ה, ועוד רבים וטובים שמנהיגים אחריהם קהילות (חלקן קהילות גדולות ודי מבודלות מהשניות וחלקן פחות עם בידול הנמצאות בין הקהילות הגדולות) שיודעים לכבד ולהוקיר קהילה את השניה.
כסא רחמים ומרנן הגרא"ס והגרש"י - הולכים באותה דרך העיון והלימוד והישיבתיות והשאיפות וההנהגות וההשקפה? לא. אבל הם יכבדו זה את את זה ויעריכו זה את זה. הם יכירו בכך שלכל ציבור יש את מנהיגיו ומורי דרכו וזכותם וחובתם להנהיג את צאן מרעיתם על פי ראות עיניהם ובאותה מידה הם יכולים לשבת סביב שולחן אחד בכבוד ובהערכה הדדית ולהכריע על דברים הנוגעים לכלל הציבור מתוך הבנה והתחשבות ציבור אחד בשני ורב אחד ברעהו.

ולגש"ע - הציבור הבוגר ילמד לחיות קהילה לצד קהילה בתוך תנועה אחד גדולה מאוחדת ומגווונת ואילו מי שמנסים בכח הזרוע שרבם יהיה רבן של כל בני הגולה ותושבי ארץ ישראל א וב' או שישבו לעד קומץ בפינה ויקטרו או שילכו ויעלמו באיזה שלב או שישתלבו כמו כולם.
בערך כמו הציבור החסידי שיחסית חי בשלום חסידות לצד חסידות ואילו אם יהיה מי שינסה להכתיר את אדמור"ו לרבם של כל החסידים מקצה עד קצה - למגוחך יחשב, לשמה לדעתי אנחנו הולכים בעשור הקרוב.
אני למד מדבריך שלעד תאכל חרב כי הגרי"י ותלמידיו לא הולכים להעלם לשום מקום (וטוב שכך) וקידומו של הגרא"ס בתנועה
גם לא הולך להשתנות...
עכ"פ היטבת להגדיר את ברית נפגעי היזדים... וחד משמעית היא מקיפה רבים רבים מהת"ח והקהילות.
לגש"ע אומר: מי שעקב על חילופי ההנהגה בין הגרע"י לחכם שלום גם אז לקח זמן עד שמלכותו בכל משלה...
וגם אז לקח זמן עד שהגרי"י החל לקרוא לו מרן רה"י, אני זוכר את הכפיים בהקבלת פני רבו כשזה נאמר
והגם שאין זה דומה ייתכן שההפנמה תחלחל במקומות מסויימים וישלימו עם הנהגת הגרא"ס אם כי בשותפות מכבדת עימהם
בעיני חשוב ביותר - בפרט בציבור הספרדי שמורכב מתתי מגזרים ובתוכם רבנים שבקהילתם מרגישים רשכבה"ג ע"ע כל המפלגות שהוקמו בעבר כנגד ש"ס (ואיני מתכון על הגרמ"מ) - שיהיה דבר אחד לדור עם מנהיגות חזקה
 
אור המאיר
"אין עמלק נופל אלא בידי בניה של רחל", מדוע? | הגאון רבי ליאור כהן
מדוע רחל אמנו נקברה בדרך בית לחם? מה כל כך מיוחד במעשיה של רחל? מדוע אמרו רבותינו "אין עמלק נופל אלא בידי בניה של רחל"? מעלת הפעילויות הפנימיות ומדוע דווקא לרחל אמנו הקב"ה מבטיח: "ושבו בנים לגבולם"? • ראש ישיבת 'מאור יוסף' הגאון הגדול הרב ליאור כהן שליט"א, חתנו נאמן ביתו של מרן ראש הישיבה הגר"מ מאזוז זצ"ל ברעיון מוסרי לפרשת השבוע | צפו

 
וַיַּצֵּב יַעֲקֹב מַצֵּבָה עַל קְבֻרָתָהּ: מרן זצוק"ל בקברה של רעייתו הרבנית אסתר (חיה) לויזה מאזוז ע"ה, שהסתלקה לאחר ייסורים • ט"ז כסלו: כ"ה שנים (חצי יובל) לפטירתה | הדליקו נר, למדו או קראו פרק תהלים בשבת הקרובה לעילוי נשמתה הטהורה. שבת שלום ומבורך!

1764941715209.png
 
ראשי תחתית