רבי שמואל בצלאל שליט"א: "אילו הצבא היה מתנהג כמו שצריך, אז לא היו נופלים כל כך הרבה חללים"

  • יוזם האשכול יוזם האשכול זולדן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

זולדן

חבר קבוע
הצטרף
18/3/25
הודעות
244
ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמואל בצלאל נשא דברים במעמד סיום ישיבת המשך הזמן "בצוותא" באולמי סוכת דוד בירושלים בראשות גדולי ישראל, ועמד בדבריו על הזכות הגדולה של לימוד התורה, ומאידך למפריעים לה.

ראש הישיבה פתח בדבריו בפני הבחורים שהוסיפו ימי לימוד אחר סוף הזמן ואמר: "כאשר השכינה שורה בתוכנו, שום דבר, לא פלדה ולא פצצות יכולים לפגוע בעם הזה. אתם היקרים בני התורה שיושבים ולומדים שלושה סדרים מתאמצים לגמור את המסכת, מתאמצים לעיין בתוספות, מתאמצים בכל החידושים במעמקי ההלכה. אתם משרים את השכינה, ראינו בעיננו איך הטילים עברו מעלינו. זהו סוד כמוס שהשכינה שורה בתוכנו".

כאן הרים ראש הישיבה את קולו וזעק: "אילו הצבא היה מתנהג כמו שצריך אז לא היו נופלים כל כך הרבה חללים, הם לא מבינים את זה, הם לא מבינים שהם עושים בעיות לבן תורה שהוא מחזיק את העם הזה, שהוא משכין את השכינה כאן, לא כיפת ברזל ולא הגנות אחרות, לא שטותים והבלים, אתם משרים את השכינה בעם ישראל בתורכתם".

ראש הישיבה הוסיף וחיזק את הבחורים שהוסיפו ימי לימוד על חשבון בין הזמנים ואמר: "העדתם על עצמכם שאתם החותם האמיתי, שבאתם ללמוד תורה עוד תשעה ימים להמשיך את התורה שלא תיפסק".
 
כבר קדמו מרן רבינו עובדיה, באמירתו המפורסמת, שחיילים אינם שומרים שבת ומצוות, "פלא שנופלים במלחמה? לא פלא".
תורת החילוק.
הגרע"י דיבר על מה שהם לא שומרים מצוות,
הגרש"ב דיבר על מה שהם מפריעים לעולם התורה.
 
ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמואל בצלאל נשא דברים במעמד סיום ישיבת המשך הזמן "בצוותא" באולמי סוכת דוד בירושלים בראשות גדולי ישראל, ועמד בדבריו על הזכות הגדולה של לימוד התורה, ומאידך למפריעים לה.

ראש הישיבה פתח בדבריו בפני הבחורים שהוסיפו ימי לימוד אחר סוף הזמן ואמר: "כאשר השכינה שורה בתוכנו, שום דבר, לא פלדה ולא פצצות יכולים לפגוע בעם הזה. אתם היקרים בני התורה שיושבים ולומדים שלושה סדרים מתאמצים לגמור את המסכת, מתאמצים לעיין בתוספות, מתאמצים בכל החידושים במעמקי ההלכה. אתם משרים את השכינה, ראינו בעיננו איך הטילים עברו מעלינו. זהו סוד כמוס שהשכינה שורה בתוכנו".

כאן הרים ראש הישיבה את קולו וזעק: "אילו הצבא היה מתנהג כמו שצריך אז לא היו נופלים כל כך הרבה חללים, הם לא מבינים את זה, הם לא מבינים שהם עושים בעיות לבן תורה שהוא מחזיק את העם הזה, שהוא משכין את השכינה כאן, לא כיפת ברזל ולא הגנות אחרות, לא שטותים והבלים, אתם משרים את השכינה בעם ישראל בתורכתם".

ראש הישיבה הוסיף וחיזק את הבחורים שהוסיפו ימי לימוד על חשבון בין הזמנים ואמר: "העדתם על עצמכם שאתם החותם האמיתי, שבאתם ללמוד תורה עוד תשעה ימים להמשיך את התורה שלא תיפסק".
1744197355570.jpeg
 
אינו מוכר מחוץ לחוגי ביהמ"ד,
כך שאינו מזיק.
וכוונתו לש"ש, ולא מוכתב לו כותרות מהיועץ תקשורת האסטרטגי.
קטונתי מלהכריע אבל אני רק מביא צד שני,
כן מאד שבעניין הנ"ל צריך לנהוג איתם בצורה של גיריה בעיניה דשטן שאם מתנצלים להם אנחנו רק יוצאים דפוקים,
אלא הפוך אנחנו לא מכירים בכם ולא צריכים אותכם אבותנו חיו שנים במרוקו עם הערבים ביחד,
גם אם היה פה ושם משהו ודאי פחות מהיום,
אנשים לא יודעים מקום המדינה עד עכשיו מתו קרוב ל50,000 איש
אז מה הרווחנו? אני לא או' שבחו"ל לא היה פרעות אבל בלי להשוות
וגם הטענה הטפשית שאם הייתה מדינה לא היה שואה
חוץ מהכפירה שיש בדבר כאילו השואה זה איזה פנצ'ר שהשם פיספס את המדינה בכמה שנים ואם היה עשר שנים קודם המדינה הייתה עוזרת לו נגד הגרמנים,
הרי גם בהסתכלות טבעית גרמניה התמודדה מול שלושה מעצמות בו זמנית אז רק מדינת ישראל זה מה שהיה עוזר שם?
זאת מלבד העובדה שלא הסכימו החילונים פה להציל אנשים מהתופת והעדיפו פרות חולבות וכידוע.
הדברים חשובים כי לפעמים יש בחורי ישיבות שמרגישים קצת לא נעים בזה שלא עושים מספיק,
בעוד שהאמת היא שכל הצרות שיש זה בגללם וכל השפע שיש בעולם זה בזכותנו.
 
ראש ישיבת פורת יוסף וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמואל בצלאל נשא דברים במעמד סיום ישיבת המשך הזמן "בצוותא" באולמי סוכת דוד בירושלים בראשות גדולי ישראל, ועמד בדבריו על הזכות הגדולה של לימוד התורה, ומאידך למפריעים לה.

ראש הישיבה פתח בדבריו בפני הבחורים שהוסיפו ימי לימוד אחר סוף הזמן ואמר: "כאשר השכינה שורה בתוכנו, שום דבר, לא פלדה ולא פצצות יכולים לפגוע בעם הזה. אתם היקרים בני התורה שיושבים ולומדים שלושה סדרים מתאמצים לגמור את המסכת, מתאמצים לעיין בתוספות, מתאמצים בכל החידושים במעמקי ההלכה. אתם משרים את השכינה, ראינו בעיננו איך הטילים עברו מעלינו. זהו סוד כמוס שהשכינה שורה בתוכנו".

כאן הרים ראש הישיבה את קולו וזעק: "אילו הצבא היה מתנהג כמו שצריך אז לא היו נופלים כל כך הרבה חללים, הם לא מבינים את זה, הם לא מבינים שהם עושים בעיות לבן תורה שהוא מחזיק את העם הזה, שהוא משכין את השכינה כאן, לא כיפת ברזל ולא הגנות אחרות, לא שטותים והבלים, אתם משרים את השכינה בעם ישראל בתורכתם".

ראש הישיבה הוסיף וחיזק את הבחורים שהוסיפו ימי לימוד על חשבון בין הזמנים ואמר: "העדתם על עצמכם שאתם החותם האמיתי, שבאתם ללמוד תורה עוד תשעה ימים להמשיך את התורה שלא תיפסק".
החיילים עצמם לא אשמים בכך שיש שרים או אנשים בכירים יותר ש"מפריעים ללומדי התורה".
 
קטונתי מלהכריע אבל אני רק מביא צד שני,
כן מאד שבעניין הנ"ל צריך לנהוג איתם בצורה של גיריה בעיניה דשטן שאם מתנצלים להם אנחנו רק יוצאים דפוקים,
אלא הפוך אנחנו לא מכירים בכם ולא צריכים אותכם אבותנו חיו שנים במרוקו עם הערבים ביחד,
גם אם היה פה ושם משהו ודאי פחות מהיום,
אנשים לא יודעים מקום המדינה עד עכשיו מתו קרוב ל50,000 איש
אז מה הרווחנו? אני לא או' שבחו"ל לא היה פרעות אבל בלי להשוות
וגם הטענה הטפשית שאם הייתה מדינה לא היה שואה
חוץ מהכפירה שיש בדבר כאילו השואה זה איזה פנצ'ר שהשם פיספס את המדינה בכמה שנים ואם היה עשר שנים קודם המדינה הייתה עוזרת לו נגד הגרמנים,
הרי גם בהסתכלות טבעית גרמניה התמודדה מול שלושה מעצמות בו זמנית אז רק מדינת ישראל זה מה שהיה עוזר שם?
זאת מלבד העובדה שלא הסכימו החילונים פה להציל אנשים מהתופת והעדיפו פרות חולבות וכידוע.
הדברים חשובים כי לפעמים יש בחורי ישיבות שמרגישים קצת לא נעים בזה שלא עושים מספיק,
בעוד שהאמת היא שכל הצרות שיש זה בגללם וכל השפע שיש בעולם זה בזכותנו.
מחובתי להגיב על הדברים המוזרים הללו:
הדברים האלו נובעים מייאוש, מהסתכלות צרה על המציאות ומקטנות ילדותית.
א. המדינה שקמה אחרי 2000 שנות גלות - היא היא קידוש ה' עצום שלא היה כמוהו מששת ימי בראשית. כשעם ישראל מושפל ונרדף, כך גם, כביכול, הקב"ה מושפל ונרדף, ככתוב תורה, בגמר' ובמדרשים, וכסיכומו של רש"י : "שפלותן של ישראל - חילול שמו הוא" [רש"י, יחזקאל, ל"ו].
הגאולה לא באה מפאת צידקותינו או מפני שהיינו ראויים לכך, הגאולה באה למחות את החילול האיום שנוצר בגלות בהיותנו מושפלים ונרדפים.
המדינה היא הרמת קרן ישראל [הגשמית] ולכן היא אתחלתא דגאולה וקידוש ה'.
[רא' ביחז' ל"ו]
ב. מכיון שלא זכינו, הגאולה היא בבחינת "בעתה" והיא מלווה בצער וייסורים קשים. כמובן שעלינו לצלוח אותם באמונה ולא להכנע לרוחות הצרות והמייאשות הללו.
ג. אם לומר שאם לא היתה מדינה לא היתה שואה [דבר שאכן נכון] - זה כפירה - אז גם לומר שאם לא הייתי אוכל ממתקים לא הייתי צריך לרופא שיניים זו כפירה, ודו"ק.
ד. גרמניה בפיקודו של הגנרל ארוויל רומל ימ"ש נכשלה בקרב אל - עלמיין סמוך לארץ ישראל. היא היתה נכשלת שם גם אם הייתה מדינה [ואדרבה, אם הייתה מדינה היו הרבה יותר סיכויים שתכשל].
ואצ"ל שרשעותם של החילונים לא גורעת בכהוא זה מהמהלכים הנפלאים והאלוקיים שהתגשמו לעיננו.
 
מחובתי להגיב על הדברים המוזרים הללו:
הדברים האלו נובעים מייאוש, מהסתכלות צרה על המציאות ומקטנות ילדותית.
א. המדינה שקמה אחרי 2000 שנות גלות - היא היא קידוש ה' עצום שלא היה כמוהו מששת ימי בראשית. כשעם ישראל מושפל ונרדף, כך גם, כביכול, הקב"ה מושפל ונרדף, ככתוב תורה, בגמר' ובמדרשים, וכסיכומו של רש"י : "שפלותן של ישראל - חילול שמו הוא" [רש"י, יחזקאל, ל"ו].
זה שיש פה אנשים בתוך שיורקים ומורדים בתוך הבית של הקב"ה זה חילול השם הכי גדול,
וכמה שיהודים בגלות זה חילול השם אבל כשבאים לפה ופה בועטים זה הרבה יותר גרוע,
בבחינת מי ביקש זאת מידכם וכו'
 
ג. אם לומר שאם לא היתה מדינה לא היתה שואה [דבר שאכן נכון]
אם כל המעצמות הכי גדולות ניסו להתמודד עם גרמניה ולא הצליחו במשך חמש שנים אז רק מדינת ישראל זה מה שהיה עוזר פה?
מתוך דברי הרב נויגרשל.
 
ג. אם לומר שאם לא היתה מדינה לא היתה שואה [דבר שאכן נכון] - זה כפירה - אז גם לומר שאם לא הייתי אוכל ממתקים לא הייתי צריך לרופא שיניים זו כפירה, ודו"ק.
ד. גרמניה בפיקודו של הגנרל ארוויל רומל ימ"ש נכשלה בקרב אל - עלמיין סמוך לארץ ישראל. היא היתה נכשלת שם גם אם הייתה מדינה [ואדרבה, אם הייתה מדינה היו הרבה יותר סיכויים שתכשל].
בעצם כל ששת מליון הרוגי השואה זה סוג של פנצ'ר שנובע מאיחור של כמה שנים בהקמת המדינה,
ואם הקב"ה היה מקים את המדינה קצת קודם כל הבעיה הייתה נפתרת.
 
אם כל המעצמות הכי גדולות ניסו להתמודד עם גרמניה ולא הצליחו במשך חמש שנים אז רק מדינת ישראל זה מה שהיה עוזר פה?
מתוך דברי הרב נויגרשל.
אין מה להשוות. להם אין הקב"ה.
(מה שכן זה הקב"ה החליט על השואה, אז כנראה שגם אם הייתה מדינה היא לא הייתה מצליחה, אבל זה לעצם ההשוואה שראיתי גם בעוד כמה מקומות והיא לא מתחילה במחילה מהרב הנ"ל)
 
אין מה להשוות. להם אין הקב"ה.
אם אתה סומך על בורא עולם אז למה אתה צריך מדינה רק מה אתה או' בורא עולם לבד לא יכול מדינה לבד לא יכולה שתייהם ביחד חזי לאצטרופי וביחד הם מנצחים,
הרי כל הקיום פה במדינה הוא נסי אז ממה נפשך המדינה לא עוזרת כי איתה ובלעדיה אנחנו חיים פה בנס.
 
ג. אם לומר שאם לא היתה מדינה לא היתה שואה [דבר שאכן נכון] - זה כפירה - אז גם לומר שאם לא הייתי אוכל ממתקים לא הייתי צריך לרופא שיניים זו כפירה, ודו"ק.
ההבדל פשוט זה פשע בגופו ולכן קיבל חולי ואלו לא פשעו וכל חטאם שלא הקימו מדינה שלא יכלו להקים וששום רב לא אמר להקים חוץ מכמה מזרחיסטים שהיום כולנו רואים מה נשאר מהם ומתלמידיהם,
וכל הציבור הדתי כולו מונה 3000 אברכים בקושי סניף אחד של כולל עטרת שלמה.
 
הבעיה העיקרית של כל מאמיני המדינה למיניהם שמצד אחד בלי המדינה מבחינתם כולנו היינו באושוויץ עד היום,
מצד שני הם מבינים שאנחנו חיים פה בנס,
ואיפשהוא זה מסתבך להם מי שומר עלינו השם או צה"ל, ביבי או לומדי התורה???
ואנו אין לנו אלא דברי רבותינו שהמדינה זו גזירה מרה,
וגזירה עבידא דבטלה במהרה בימינו אמן.
שיהיה ברור אני לא קנאי ואני מצביע בבחירות. אבל אני יהודי, ואני שונא את כל מי שנלחם באבא שלי גם אם הוא ימני.
 
למה כנראה יש לך צד שהקב"ה גוזר על שואה והיא לא תהייה בזכות כמה מחללי שבת?
למה כנראה יש לי צד שאתה לא יודע לקרא?

@הצעיר לא הייתי מתבטא עליך ככה אילולי הודעותיך האחרונות והנבובות.
לא זו הדרך ולו זו העיר. זוהי לא הקצנה, זוהי שבשתא.
 
תראה, מר הצעיר [גם בשכלו כנראה], מכיון שכל הודעתיך הקודמות והאחרונות מתאפיינות בחוסר קשר לטענות ולמציאות בכלל, ללא מקור אחד ובהוצאת דברים מהקשרם, אז לא ראיתי צורך להגיב לך.
רק כמה דברים:
1. לאורך כל טענותיך ניכר שלא למדת אפילו פרק אחד בתנ"ך. [הספר של המזרחיסטים המשוגעים שלא מגיעים לסניף אחד של עטרת שלמה וכו']
אם היית קורא, מן הסתם היית מבין שגם שעמ"י חוטא בחטאים האיומים ביותר שפלותו חילול ה' - ותקומתו קידוש ה'. [עיין ביחזקאל ל"ו, ברש"י וברד"ק שם, במעשה חטא העגל, בגמר' בברכות דף ד ועוד].
2. יש הבדל מהותי בין המדינה - שהיא קדושה מעצם היותה - לבין השלטון הכפרני שהשתלט על עמ"י. [מדינה פירושה עצם הריבונות והעצמאות של העם בארצו, ללא שום קשר לשלטון.]
3. האברכים מהציונות הדתית עולים בהרבה על המספר שנקבת, פשוט שקרת כהרגלך והתעלמת מהמציאות. [ואגב, צדקות וירא"ש אינה נמדדת בכמות האברכים, אלא בדברים מהותיים הרבה יותר].
4. לידיעתך, יש את הזרם החרדל"י בציונות הדתית ששם מקפידים על ההלכה קלה כבחמורה, יחד עם יישוב הארץ וחזון גאולי.
5.בתוך גיבובי ההבלים שלך אתה זלזלת בת"ח בציבור הדתל"י - אז אני מוחה בך ע"כ.
ואכמ"ל.
 
ההבדל פשוט זה פשע בגופו ולכן קיבל חולי ואלו לא פשעו וכל חטאם שלא הקימו מדינה שלא יכלו להקים וששום רב לא אמר להקים חוץ מכמה מזרחיסטים שהיום כולנו רואים מה נשאר מהם ומתלמידיהם,
וכל הציבור הדתי כולו מונה 3000 אברכים בקושי סניף אחד של כולל עטרת שלמה.
גם אם הוא היה הולך ברחוב ונפגע מרכב הוא היה זקוק לרופא, ודו"ק.
 
תראה, מר הצעיר [גם בשכלו כנראה], מכיון שכל הודעתיך הקודמות והאחרונות מתאפיינות בחוסר קשר לטענות ולמציאות בכלל, ללא מקור אחד ובהוצאת דברים מהקשרם, אז לא ראיתי צורך להגיב לך.
ידידי הנכבד:
הייתי שמח לנהל איתך דיון למרות שאני חולק על דבריך,
אבל דיון לשם דיון ולא חילופי מהלומות וכינויי גנאי,
אמנם אני צעיר אבל את גן תמי עזבתי כבר מזמן.
נשמח שגם אתה תעזוב ותתחיל לדבר עניינית.

רק כמה דברים:
1. לאורך כל טענותיך ניכר שלא למדת אפילו פרק אחד בתנ"ך. [הספר של המזרחיסטים המשוגעים שלא מגיעים לסניף אחד של עטרת שלמה וכו']
אם היית קורא, מן הסתם היית מבין שגם שעמ"י חוטא בחטאים האיומים ביותר שפלותו חילול ה' - ותקומתו קידוש ה'. [עיין ביחזקאל ל"ו, ברש"י וברד"ק שם, במעשה חטא העגל, בגמר' בברכות דף ד ועוד].
בעצם כל גדולי ישראל שמתנגדים לרעיון הציוני לא למדו תנ"ך,
הדבר מזכיר את אותם שרצים לתקשורת עם איזה פסוק או איזה הלכה שמשם משמע שכל הבחורי ישיבות צריכים ללכת לצבא ואתה אומר,
לא הבנתי הוא היחיד שמכיר את הגמרא הזאת?
2. יש הבדל מהותי בין המדינה - שהיא קדושה מעצם היותה - לבין השלטון הכפרני שהשתלט על עמ"י. [מדינה פירושה עצם הריבונות והעצמאות של העם בארצו, ללא שום קשר לשלטון.]
בעצם המדינה זה משהו וירטואלי והשלטון הוא לא קשור בכלל למדינה, אבל אתה או' שכל הקידוש השם זה בזה שאנחנו שולטים??
ואם השלטון לא קשור למדינה אז במה המדינה קדושה?
3. האברכים מהציונות הדתית עולים בהרבה על המספר שנקבת,
פשוט שקרת כהרגלך והתעלמת מהמציאות.
המספר שנקבתי ננקב על ידי אחד מרבני הציבור שביכה את מר גורלו של הציבור שלו,
אם טעיתי אני מבקש סליחה אבל גם אתה תסכים שמספר האברכים שמה מדאיג מאד.
[ואגב, צדקות וירא"ש אינה נמדדת בכמות האברכים, אלא בדברים מהותיים הרבה יותר].
ילמדנו רבנו במה נמדד אולי בשמירת נגיעה?
או אולי בהחזקת אייפונים.
4. לידיעתך, יש את הזרם החרדל"י בציונות הדתית ששם מקפידים על ההלכה קלה כבחמורה, יחד עם יישוב הארץ וחזון גאולי.
5.בתוך גיבובי ההבלים שלך אתה זלזלת בת"ח בציבור הדתל"י - אז אני מוחה בך ע"כ.
להוכיח שהם טעו זה לא זלזול,
ואם כן אז טעותם מזלזלת בהם והיא כמאה עדים על צדקת דרכם של מרן החזון איש והרב מבריסק שהתוו לנו את הדרך להתמודד עם פגעי הזמן,
ואדרבה אם אתה חושב שהדרך הזאת הוכיחה את עצמה נשמח לשמוע במה הם הצליחו?
וכל הנסיון לחלק בין שכבות הציבור הדל"י הוא לא נכון,
ואף שודאי שיש הבדל בירא"ש בין הגוונים השונים,
שם התוצאות הם תוצאות של אותה דרך,
ובנט ואנשיו וכל האנשים שאתה רואה שכבר כמעט הורידו כיפה או אפי' הורידו [כעדותו של עופר וינטר על חבריו בצבא],
הם או הוריהם גם היו חרדלניקים חזקים,
והמזרחיסטים של פעם היו הרבה יותר צדיקים,
אבל משהו בתחילת המסלול השתבש להם והיום העקמימות הדקה הזאת נעשתה בלתי הפיכה,
הדיוטא שהם הגיעו אליה מעידה על משהו מאד מעוות בתחילת המסלול שמשם הגיעו לאן שהגיעו.
ואל תגיד לי בנט זה לא החרדלים כי האנשים האלה הם תוצאה של אותה דרך.
 
גם אם הוא היה הולך ברחוב ונפגע מרכב הוא היה זקוק לרופא, ודו"ק.
אנחנו מאמינים שאין אדם נוקף אצבעו אלא אם כן מכריזים עליו למעלה,
אתה רוצה להגיד לי ששואה שלמה קרתה בטעות ויכלה להמנע ע"י השתדלות בדרך הטבע???
חבל שלא נולדת לפני 90 שנה, היית מציל לנו ששה מליון יהודים.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית