מצטרף לבקשהחסום בנטפרי, אבל יש אתר שלם שמדבר עליו. (אולי מי שפתוח לו יוכל לכתוב אם דיברו שם על הנושא הנ"ל).
![]()
Keter Shem Tob
The best kept secret of the Orthodox world is that there is more than one way to keep Torah and mitsvot. From Baghdad to London and into the New World, a diverse range of communities boasts a wide...www.ketershemtob.com
לא ידענא מה פסול בזה, אדרבה יש כאן עדות מסיח לפי תומו על קדמות מנהג זה [שם כתוב דרך סיפור שאביו של אותו האיש קרא את שמו בברית שלו][דבר אחד זכור לי שהביא לעניין המקור לקרוא שם התינוק בעת המילה מספר אונגליון, כמדומה].
כבר השיבו ע"ז שהשאלה היא רק האם אפשר להסתמך עליו נגד הפוסקים. או רק להביאו כסייעתא בעלמא.בדקתם כמה פעמים ילקוט יוסף מביא אותו ?
ומה עשה הרב סופר הביאו לסייעתא או הסתמך עליו נגד כל הפוסקים?כבר השיבו ע"ז שהשאלה היא רק האם אפשר להסתמך עליו נגד הפוסקים. או רק להביאו כסייעתא בעלמא.
נכון, לפעמים זה באמת עניין של תפיסת עולם.
רק תזכור לא כל מי שלא מסכים איתך פועל מאמוציות
ולא כל אכזבה היא טרגדיה. לפעמים זו פשוט תוצאה של בירור אמיתי.
אבל אם כבר שנינו נרגיש אותו דבר לפחות נשתה את הקפה כמו אחים.
חם, חזק, ובלי סוכר מיותר
כאשר מרן הגר"י יוסף שליט"א מעיר על הלכות מסוימים בספר כתר שם טוב, אין כוונתו לפסול את המחבר חלילה, אלא להעמיד דברים על דיוקם.
הספר נכתב מתוך 'מגמה תיעודית רחבה' נקרא לזה ככה, אך לא תמיד נעשתה הבחנה ברורה בין מנהגי ישראל המסורים מדור דור לבין מנהגים שנשתרשו בקהילות מסוימות בהשפעת זרמים חיצוניים, ובפרט הקראים.
כך למשל, בענייני נשים ומצוות עשה שהזמן גרמא הרב גאגין מתעד מנהגים שונים, אך מרן שליט"א עומד על כך שפסיקת מרן הבית יוסף היא הקובעת, ולפיה נשים אינן מברכות על מצוות אלו.
כאשר מובאים מנהגים הסותרים את פסיקת מרן, או כאלה שמקורם אינו ברור, יש להעמידם לבירור — ולא לקבלם כמות שהם בשם "מסורת".
ולכן, כאשר מרן הגר"י יוסף מדגיש את הצורך להיזהר ממנהגים שמקורם אינו טהור, או שמושפעים ממסורות זרות — אין זו "רדיפה", אלא אחריות תורנית.
זו דרכה של תורה: לברר, לדקדק, ולהבחין בין קודש לחול, בין מסורת למנהג זר, גם אם הוא עטוף בלבוש יהודי.
תגיד את האמת, פתחת את ספר כתר שם טוב מימיך?הספר נכתב מתוך 'מגמה תיעודית רחבה' נקרא לזה ככה, אך לא תמיד נעשתה הבחנה ברורה בין מנהגי ישראל המסורים מדור דור לבין מנהגים שנשתרשו בקהילות מסוימות בהשפעת זרמים חיצוניים, ובפרט הקראים
תגיד, חידא חקרי לב שד"ח שער המפקד כה"ח, זה קודש או חול? זה מסורת או מנהג זר עטוף בלבוש יהודי?זו דרכה של תורה: לברר, לדקדק, ולהבחין בין קודש לחול, בין מסורת למנהג זר, גם אם הוא עטוף בלבוש יהודי
ראית את דברי הרב סופר בספרו?לעומת זאת, כשפוסק צעיר או תלמיד חכם מציין את כתר שם טוב כראיה עיקרית או כסיוע למנהג בעייתי, מבלי לסייג, מבלי להבחין,
עכשיו הצחקת אותי ידידי היקר, הרב סופר לא מכיר את הרקע ההסטורי???ומבלי להכיר את הרקע ההיסטורי של חלק מהמנהגים