ספר שכתבתי - אשמח לשמוע תגובות

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
הצטרף
27/3/25
הודעות
30
כתבתי ספר זה עם 19 תשובות בהלכה, זה ספר שלי שיצא מתחת ידי בלי נגיעת אנשים אחרים כלל, תעיינו בספר זה ותגידו מה אתם אומרים?
 

קבצים מצורפים

תביא מקורות שהמנורת המאור היה ראשון? אשמח לקבל תודה רבה ואם תוכיח לי שהמנורת המאור היה ראשון ולא אחרון עם מקורות מפורשים אני אחזור בי ויתקן את מאמרי זה ואכתוב שהמנורת המאור היה ראשון?
 
תביא מקורות שהמנורת המאור היה ראשון? אשמח לקבל תודה רבה ואם תוכיח לי שהמנורת המאור היה ראשון ולא אחרון עם מקורות מפורשים אני אחזור בי ויתקן את מאמרי זה ואכתוב שהמנורת המאור היה ראשון?
לפי הידוע מדובר בר"י אלנקאווה שהיה תלמיד הרא"ש
עיין במכלול
 
לא מכריעים בין אחרונים עם סיסמאות:
''וברצוני לומר שכל מקום שאני כותב שמרן זצ"ל ומרן ראש הישיבה שליט"א חולקים על הרב כף החיים הלכה כמותם''

רק עם ראיות וכדו', ולא ע''י המצאת כללים הלכה כמי וכו'
 
תעיין ותראה שזה בלי המצאות כי שום דבר לא המצאתי הבאתי הכל עם מקורות מדוייקים להפליא
 
גם מנהג בגדד שלא לומר נחם בערבית ושחרית וכן מנהג בית א-ל, וכן נהגו גם במרוקו וטוניס, כך שקשה לכנות זאת מנהג כל הספרדים, חוץ מג'רבא
 
מי שנוהג כהחיד''א והבן איש חי והכף החיים והאור לציון ומברך אחר ההדלקה מברך ברכה לבטלה?? וכי אתה הרב עובדיה שאתה יכול לומר כזה דבר?? חוצפה.
 
אם יש ראיות למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל או למרן רבנו מאיר מאזוז שליט"א נגד רבנו הכף החיים שהוא לא ראה אותם לכן הלכה כמותם
 
כל הפוסקים הספרדים פסקו שאין לומר מעין שבע בליל פסח?? האמנם?? מה עם בן איש חי (רב פעלים) אור לציון, כף החיים, ר' חיים פלאג'י, ועוד.
 
לגבי הדלקת נרות בערב שבת שכתבתי שמי שמברך אחרי ההדלקה מברך ברכה לבטלה הבאתי את זה ממרן רבנו עובדיה יוסף זצוק"ל ולא ממני כמו שכתבתי אני לא ממציא שום דבר אלא הכל עם מקורות תודה רבה לכן זה לא חוצפה בתקווה להבנה
 
לגבי ברכת מעין שבע בליל פסח שחל בשבת כל הרבנים שהזכרת העתיקו את זה מרבנו הרש"ש לכן כל הרבנים שאתה הזכרת הם נקראים אחד מכיון שכולם העצתיקו דבריהם מרבנו הרש"ש תודה רבה ובתקוה להבנה
 
לגבי ברכת מעין שבע בליל פסח שחל בשבת כל הרבנים שהזכרת העתיקו את זה מרבנו הרש"ש לכן כל הרבנים שאתה הזכרת הם נקראים אחד מכיון שכולם העצתיקו דבריהם מרבנו הרש"ש תודה רבה ובתקוה להבנה
פשוט לא נכון
אבל הויכוח פה עקר ולא עניני.
לדוג'
הרבה פוס' אחזו שבירושלים זה מדין מנהג ירושלים,וכו'.
אין טעם להמשיך
 
יש עניין לתקן טעויות כתיב (כמו "יוזר" במקום "חוזר" וכד') או שאין כאן מקומו?
אגב, ראיתי שכתוב "בספרו שער הציון". באמת יש ספר כזה? אני חשבתי שזה תמיד הודפס יחד עם המשנ"ב בולא כספר נפרד.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית