עסקת חטופים בהלכה

מרן רה"י הורה כן לאמ"ד.
לכאורה על זה שואל, כי לא נמצא מקור רשמי להוראה זו רק ניק שכתב כאן שהייתה שמועה על פגישה ולכאורה זה מה שדובר בה עכת"ד. אם יש לך מקור מוסמך להוראה זו או התייחסות פומבית של מרן לנושא נשמח.
 
לכאורה על זה שואל, כי לא נמצא מקור רשמי להוראה זו רק ניק שכתב כאן שהייתה שמועה על פגישה ולכאורה זה מה שדובר בה עכת"ד. אם יש לך מקור מוסמך להוראה זו או התייחסות פומבית של מרן לנושא נשמח.
כך כתבו מביתו, בתפוצת המייל שנשלחה ביום שישי.
 
עיתון הדרך היום:

בדבריו אמר הרב דרעי כי ״למרנן ורבנן חכמי וגדולי ישראל הוצגו עוד שיקולים בעניין העסקה - שאני לא יכול לפרט.
במשך השבועות האחרונים גדולי ישראל שאלו אותי 'למה זה מתעכב? כל יום זה פיקוח נפש'״.
 
אני לא מבין מה כל הדיון כאן.
כבר הורו כל גדולי הדור בעד העסקה, ומה לנו אזובי הקיר לדון ולפלפל בה.
אני לא מבין למה כל הפורום הזה, כבר יש לנו מועצות חכמי וגדולי התורה, והם פוסקים, ואנחנו אזובי הקיר (יש גם איזה בע"ח שהוזכר בכינוי שתיבתו השנייה היא קיר) צריכים לישב באימה ובדממה.
 
אציג כאן כמה נקודות, במחשבות אדם עמ' תקפט תמהתי על דימוי מרן הגרע"י זצ"ל את נידונו המפורסם של החזו"א לנידון שחרור מחבלים תמורת חטופים, כדלהלן בצילום מסך, הרבה ת"ח השיבו לי שגם שחרור הוא לא פעולה אכזרית בעצם אלא רק יכול לגרור סכנה בהמשך, ואני השבתי, דאמנם כן אין הכרח לדמות שחרור מחבל להטיית חץ ההורג אדם, אבל מאידך אין ראיה מהחזו"א שדיבר על פעולה שמצד עצמה היא הצלה ורק שמולידה הריגה בגדר פסיק רישיה, לפעולה של שחרור שהיא להיפך ורק גוררת הצלת חטוף, וממילא אין יסוד להיתר.


1737566169201.png
 
מצורף כאן כמה קבצים שקיבלתי לאחרונה המדברים בנושא, ואין עיתותי בידי ועטי בידי להעמיק חקר בכל הענין, ואי"ה עוד חזון למועד לא תקפ"ץ
 

קבצים מצורפים

אני לא מבין למה כל הפורום הזה, כבר יש לנו מועצות חכמי וגדולי התורה, והם פוסקים, ואנחנו אזובי הקיר (יש גם איזה בע"ח שהוזכר בכינוי שתיבתו השנייה היא קיר) צריכים לישב באימה ובדממה.
כך דרכך בכל מקצועות התורה? מאי שנא מהלכות תפילה ברכות שבת טהרה ממונות?
 
מצד אחד יש את הענין של כפיפות לדעת תורה, ואריכות בו למותר.
מצד שני היום לא ברור מה זה בכלל דעת תורה, יש אברכים פשוטים ששמים בכיס הקטן כל מיני "מרנ'ים" מיוח"צנים, וסתם איכא רעה חולה שהתריעו עליה הרבה מביני דעת, שאחד יש לו ספק ועושה סבב בחירות, אין לי זמן ומקום להביא דוגמאות, אבל למשל יש איזה מדור באליבא דהלכתא שעל כל נידון הלך הכותב ושאל עשר רבנים וקיבל שלל תגובות משחור עד לבן, והרבה פעמים הרבנים עצמם יום אחד ענו כך ויום שני ענו אחרת, ומי שנמצא בתוך הסוגיא אפילו שהוא "אברך פשוט ולא מפורסם" אוחז את הענין לעומקו ולרוחבו, והאנשים הטיפשים חושבים שלא כדאי לשאול אותו אלא את הצדיק מנדבוריקה דדרבוקא וכדו'. ולי אמר הרב שלי (אשכנזי...) בישיבה, אתה לא תהיה הרב אלישיב בכל התורה, אבל צריך שהסוגיא שתלמד היא תהיה ברמה שתוכל לבוא ולהתווכח איתו... וכמעט מחקתי את כל זה, כי כתבתי במרוצה כחותה על גבי גחלים אשר ינח'ץ איש אשר כמוני, ולא יבינו אותי, וצריך להרחיב הרבה את היריעה כדי שיובן גם למי שלא כ"כ התנסה בכגון דא. אבל אני יכול להגיד לך בבטחה, שאצלנו בכולל יש כאלה שאני סומך על מסקנתם הרבה יותר מאשר "פוסק הדור" פלוני ואלמוני, ואי"ז הרגשות הלב, אלא דברים פשוטים וברורים המוכחים בשטח. וכל מי שיפקח עיניו ויזכה לראות, יבין הנאמר.
 
יש שמועה שמרן הרב עובדיה הסכים לשחורו של שליט בגלל שזה היה בתמורה לתקיפה באירן
 
אולי התבלל לכת"ר והתחלף לו בין אילן לאירן, יעוין במנהגי הראש"ל שצירפו לעיל.
עכ"פ שם מבואר שזה היה כולל דרישה לחוקק חוק מוות למחבלים, עיי"ש.
 
אני לא מבין מה כל הדיון כאן.
כבר הורו כל גדולי הדור בעד העסקה, ומה לנו אזובי הקיר לדון ולפלפל בה.
ומדוע אתה לומד תלמוד משנה תורה טור רמב"ם ומפלפל בדבריהם?


יש מגדולי גדולי ישראל שהתנגדו לעסקה אלא שאמרו שלא על כל איסור שעוברים הקאליצי"ע יש לנו לפרוש דאם ננהג כך לא נוכל להציל יבנה וחכמיה שזה עיקר כניסתנו למקום הטינוף הנ"ל ולכך אף שהעסקה אסורה בתכלית האיסור מ"מ כיוון שאין לנו הצבעה בפועל על העסקה אין מניעה מלהישאר בקואליציה וגם אין עניין לפרסם דעתינו בשער בת רבים ובפרט לעת הזאת (ומה שח"כ אחד הבין מדעתו שיכול לדרוש שהעסקה היא טוב הוא נגע רע אך כבר התמיד בדרך לא טובה זו ואכמ"ל).

יש מגדו"י וביניהם הגר"י יוסף שתמכו בעיסקא ודנים כדרכה של תורה מי מהם צדק.
 

נושאים דומים:

בין הסדרים:

ראשי תחתית