עסקת חטופים בהלכה

זה אפי' כולם לא מתים
למעט במלחמה האחרונה שרבים מתו מאש צה''ל
ובמקרה שאתה סוגר את שערי ''ההומניטארי''
יביאו לך את כולם בלי ''בכל מחיר''
בדיק כמו שהיה בשנה שעברה
ממליץ לכם לראות את ההודעה באשכול דעת הרב יצחק על חטופים
 
העניין הוא שכנראה הוא טעה
ב. הרבה מהמתים מתו כבר בחטיפה
ג. הרבה מתו מאש צה'''ל
ד. הרוב שחוזרים לטרור הרבה יותר גדול ע''פ צה''ל 83%
 
גם ב''ברי'' שסבר מרן הרב עובדיה מדובר על רוב
הרי גם לשיטתו אין ודאות שהחטוף ימות
ופוק חזי מאי עמא דבר
לא הבנתי אם זה רק רוב גם פה יש רוב להדיא מוכרח שבאנטבה היה איום לרצוח את החטופים וכמבו' בספר דברי הימים ויקי' "הם הציבו אולטימטום, שאם לא יענו דרישותיהם עד יום חמישי, 1 ביולי, יוצאו להורג שני חטופים בכל שעה, עד שדרישותיהם יענו, או עד שכל בני הערובה ימותו".

משא"כ הכא והוי טועה בדבר משנה מי דמדמה להתם, ובאופן כללי יש פה ספק נגד ספק למה יגבר צד החטופים ומהגר"י לא נתבאר בזה ענייין ברור.
 
לָכֵן שִׁמְעוּ דְבַר ה' אַנְשֵׁי לָצוֹן מֹשְׁלֵי הָעָם הַזֶּה אֲשֶׁר בִּירוּשָׁלִָם. כִּי אֲמַרְתֶּם כָּרַתְנוּ בְרִית אֶת מָוֶת וְעִם שְׁאוֹל עָשִׂינוּ חֹזֶה שׁוֹט שׁוֹטֵף כִּי יַעֲבֹר לֹא יְבוֹאֵנוּ כִּי שַׂמְנוּ כָזָב מַחְסֵנוּ וּבַשֶּׁקֶר נִסְתָּרְנוּ (ישעיה כ"ח, י"ד-ט"ו).
 
אני לא מבין מה כל הדיון כאן.
כבר הורו כל גדולי הדור בעד העסקה, ומה לנו אזובי הקיר לדון ולפלפל בה.
 
מרן רה"י הורה כן לאמ"ד.
לכאורה על זה שואל, כי לא נמצא מקור רשמי להוראה זו רק ניק שכתב כאן שהייתה שמועה על פגישה ולכאורה זה מה שדובר בה עכת"ד. אם יש לך מקור מוסמך להוראה זו או התייחסות פומבית של מרן לנושא נשמח.
 
לכאורה על זה שואל, כי לא נמצא מקור רשמי להוראה זו רק ניק שכתב כאן שהייתה שמועה על פגישה ולכאורה זה מה שדובר בה עכת"ד. אם יש לך מקור מוסמך להוראה זו או התייחסות פומבית של מרן לנושא נשמח.
כך כתבו מביתו, בתפוצת המייל שנשלחה ביום שישי.
 
עיתון הדרך היום:

בדבריו אמר הרב דרעי כי ״למרנן ורבנן חכמי וגדולי ישראל הוצגו עוד שיקולים בעניין העסקה - שאני לא יכול לפרט.
במשך השבועות האחרונים גדולי ישראל שאלו אותי 'למה זה מתעכב? כל יום זה פיקוח נפש'״.
 
אני לא מבין מה כל הדיון כאן.
כבר הורו כל גדולי הדור בעד העסקה, ומה לנו אזובי הקיר לדון ולפלפל בה.
אני לא מבין למה כל הפורום הזה, כבר יש לנו מועצות חכמי וגדולי התורה, והם פוסקים, ואנחנו אזובי הקיר (יש גם איזה בע"ח שהוזכר בכינוי שתיבתו השנייה היא קיר) צריכים לישב באימה ובדממה.
 
אציג כאן כמה נקודות, במחשבות אדם עמ' תקפט תמהתי על דימוי מרן הגרע"י זצ"ל את נידונו המפורסם של החזו"א לנידון שחרור מחבלים תמורת חטופים, כדלהלן בצילום מסך, הרבה ת"ח השיבו לי שגם שחרור הוא לא פעולה אכזרית בעצם אלא רק יכול לגרור סכנה בהמשך, ואני השבתי, דאמנם כן אין הכרח לדמות שחרור מחבל להטיית חץ ההורג אדם, אבל מאידך אין ראיה מהחזו"א שדיבר על פעולה שמצד עצמה היא הצלה ורק שמולידה הריגה בגדר פסיק רישיה, לפעולה של שחרור שהיא להיפך ורק גוררת הצלת חטוף, וממילא אין יסוד להיתר.


1737566169201.png
 
מצורף כאן כמה קבצים שקיבלתי לאחרונה המדברים בנושא, ואין עיתותי בידי ועטי בידי להעמיק חקר בכל הענין, ואי"ה עוד חזון למועד לא תקפ"ץ
 

קבצים מצורפים

אני לא מבין למה כל הפורום הזה, כבר יש לנו מועצות חכמי וגדולי התורה, והם פוסקים, ואנחנו אזובי הקיר (יש גם איזה בע"ח שהוזכר בכינוי שתיבתו השנייה היא קיר) צריכים לישב באימה ובדממה.
כך דרכך בכל מקצועות התורה? מאי שנא מהלכות תפילה ברכות שבת טהרה ממונות?
 
ראשי תחתית