יחכימני מר, האם יש הבדל בין תאורה למזגן?מרן הגאב"ד שליט"א משתמש בגנרטור, והסיפור בזה עתיק.
ועכ"פ היום דעתו שזה כמעט חיוב (מקווה שאני מדייק בלשון) שלכל אחד יהיה גנרטור
שמענו ממרן שליט"א שבעקרון אין הבדל,יחכימני מר, האם יש הבדל בין תאורה למזגן?
יחכימני מר, האם יש הבדל בין תאורה למזגן?
התכוונתי לשאול אם גנרטור גם למזגן עולה הרבה כסףלמה אתה סבור שיהיה הבדל ?
יש ענין ללמד את העם שלא להחמיר!
ולכן גדולי הדור דוקא צריכים שלא יהיה בביתם גנרטור כלל וכלל.
???רב שאומר בסוג של הפגנתיות - 'אני לא אוכל שמורה', מקרר את הציבור שמקפיד, וזה ממש כדברי הגמ' לגבי ר' יוחנן שהולך ד"א ללא תפילין משום שראש כואב, ושאר הדוגמאות שם.
יש ענין ללמד את העם שלא להחמיר!
עוד סיפורי מעשיות."ואין להחמיר, והמחמיר חמור חמורותיים, רובץ בין המשפתיים"
התכוונתי לשאול אם גנרטור גם למזגן עולה הרבה כסף
האם יש תועלת לעשות גנרטור לפחות לתאורה?
הרב יצחק אמר כמה פעמים שלרב עובדיה לא היה גנרטור אפילו שהוא כותב שיש ענין להחמיר בזה, משום שהוא רצה 'ללמד את העם' שאינו חובה, שלא יראו ממנו שהוא 'מחמיר' וח"ו יבואו כולם גם להחמיר או לחשוב שזה מעיקר הדין, ולכן הוא השתמש בחשמל כל ימיו!
בדומה לטעם שלא שם טלית על הראש שהתחדש לאחר פטירתו של הרב זצ"ל כנודע.
יש ענין ללמד את העם שלא להחמיר!
ולכן גדולי הדור דוקא צריכים שלא יהיה בביתם גנרטור כלל וכלל.
כתב כן לעם שבשדות.והוא ?
וצ"ע שבמכתב כותב שם הרב יצחק יוסף שאביו מחמיר בכמה דברים ומצוה לפרסם.כתב כן לעם שבשדות.
הוא בתור גדול הדור צריך ללמד את העם את 'עיקר הדין', וש'אסור' לחשוב שזה עיקר הדין, ולכן עליו מוטל 'לא' לשים גנרטור.
מקור?שו"ר שהאדמו"ר הגר"י אביחצירא זצוק"ל, לא היה משתמש בחשמל בשבת, משום דעת החזו"א.
כך מעיד חתדב"נ הגרא"י הראל זצוק"ל בספרו. (כמדומני מאור ישראל).מקור?
וצ"ע להבין בתורת החילוק למה החמיר לפתוח מקרר, שמקסימום זה דרבנן הקל, הגברת זרם, לעומת מעשה שבת בשימוש בחשמל שלח"ד מ"ד זה איסור דאו'.וצ"ע שבמכתב כותב שם הרב יצחק יוסף שאביו מחמיר בכמה דברים ומצוה לפרסם.
יש הבדל מהותי בין דבר שהוא יכול להוות הוראה לכלל ישראל למשהו שהוא פרטי.וצ"ע להבין בתורת החילוק למה החמיר לפתוח מקרר, שמקסימום זה דרבנן הקל, הגברת זרם, לעומת מעשה שבת בשימוש בחשמל שלח"ד מ"ד זה איסור דאו'.
וצ"ע.
אין כוונתי להשיג ולהקשות, רק להתלמד בתורת החילוק.