כי יש לנו רבנים שאנחנו הולכים לאורם שנים,ולמה לא לצאת יד"ח כולם
ואם הם לא חששו לזה, למה שנחשוש.
כי יש לנו רבנים שאנחנו הולכים לאורם שנים,ולמה לא לצאת יד"ח כולם
כי אין חכמה לנשיםולמה לא לצאת יד"ח כולם ולעשות תנאי שאינו מקבל שבת בהדלקה?
וככה יצאו גם מחשש סב"ל וגם מחשש חילול שבת.
וגם הראשונים קודם מהרי"ו שהביא בסך הכל את מנהג חלק מהנשים לא חששו ולמה אנו נחשוש???כי יש לנו רבנים שאנחנו הולכים לאורם שנים,
ואם הם לא חששו לזה, למה שנחשוש.
מחילה אבל אינה טענה כלל.כי אין חכמה לנשים
בפרט שהיא מדלקיה והיא יודעת שזה המעשה של האשה בקבלת שבת
היא פשוט לא תבין את משמעות התנאי- כי זה סותר את המעשה
איה"נ כשתכתוב פסק ויתקבל בציבור ויתקבלו דבריך, אז שיעשו תנאימחילה אבל אינה טענה כלל.
אין שום בעיה להסביר לאשה שתתנה שאינה מקבלת שבת.
לא ברור כלל שמי שמברך אחרי הדלקה עושה ברכה לבטלה למי שמצריך לברך לפני, כך שלא ברור ששייך כאן סב"ל במקום מנהגובכל אלו הובא המנהג של הדלקת נר שבת - ולא רק הם אלא הובא בעוד פוסקים
ללמדך- שלא אומרים סב"ל במקום מנהג אע"פ שהוא מנהג שהונהג מאוחר
וגם לא ברור כלל שיש חילול שבת גם אם נאמר שמקבלת שבת בהדלקה וכפשט הראשונים.לא ברור כלל שמי שמברך אחרי הדלקה עושה ברכה לבטלה למי שמצריך לברך לפני, כך שלא ברור ששייך כאן סב"ל במקום מנהג
אבל אתה לא שם לב שלפי הרבה פוסקים אתה נכנס לחשש סב"ל.מ"מ אנו אזלינן בתר הפוסקים שהבינו שהפתרון של המהר"י וויל יותר טוב כי גם אתה מרויח את העובר לעשייתן ע"י שמכסה עיניה ולא נהנית מהנרות
ומעל 500 שנה המנהג הזה הובא בכל פוסקי הדורות לדורותם בכל מקומות מושבותם
ומסתמא- שכל הפוסקים היה לנגד עיניהם את "התנאי" ואעפ"כ העדיפו את הפתרון השני [ומהטעם שהזכרתי לעיל]
לא רק שלא ברורלא ברור כלל שמי שמברך אחרי הדלקה עושה ברכה לבטלה למי שמצריך לברך לפני, כך שלא ברור ששייך כאן סב"ל במקום מנהג
אתה צודק, הניסוח צריך להיות יותר ברור שלא, כי לא די שלא מצאנו פקפוק בגדולי האחרונים על עניין עובר לעשייתן וברכה לבטלה, אדרבה, כל גדולי אשכנז ורוב ככל גדולי המזרח הכי נהיגי. מה שאין כן עניין חילול שבת, אף אם לא ברור אם קיבלה האשה שבת בברכה יש לנו כבר סיבה מספקת לנהוג כמור"ם דאת השבת היא מחללת באש.וגם לא ברור כלל שיש חילול שבת גם אם נאמר שמקבלת שבת בהדלקה וכפשט הראשונים.
מצחיק מאוד להביא ראיה מ"הסכמה" של הבית יוסף נגד דברים מפורשים של הרמב"ם שברכה אחרי המעשה הוי ברכה לבטלה...לא רק שלא ברור
אלא איפכא- ברור שלא עושה ברכה לבטלה
וכבר דובר בזה כמה פעמים
ובעיקר כאן
בדעת השו"ע וכן בדעת הרי"ף והרמב"ם כאשר הובא שם
אולי תנהג כמו מהרי"ו שכתב במפורש שאפשר לברך ואז להדליק!!?אף אם לא ברור אם קיבלה האשה שבת בברכה יש לנו כבר סיבה מספקת לנהוג כמור"ם דאת השבת היא מחללת באש.
מהאשכנזים אין כ"כ ראיה דסברי כאו"ז שאפשר לברך אחרי.אדרבה, כל גדולי אשכנז ורוב ככל גדולי המזרח הכי נהיגי.
רק שכחת לציין את המ"מ שם על הרמב"םמצחיק מאוד להביא ראיה מ"הסכמה" של הבית יוסף נגד דברים מפורשים של הרמב"ם שברכה אחרי המעשה הוי ברכה לבטלה...
אינו לפני כרגע.רק שכחת לציין את המ"מ שם על הרמב"ם
שמעיד להדיא שהמנהג בספרד לברך אחר הקידושין
וא"כ המנהג הקדום בספרד שאין חשש ברכה לבטלה
ולפי"ז- הדק היטב הסכמת הב"י
כי ס"ל שאין ברכה לבטלה אם בירך אח"כ
והדברים כ"כ פשוטים
ואין יותר מפורש ממה שהבאתי
ולכן הבאתי לך את דברי הב"יאבל כותב מפורשות איך שאני רואה מה הטעם שנהגו כך "רק גבי קידושין" שאין המצוה תלויה בו לבדו.
ומשמע להדיא שבשאר ברכות לא.
איזה בית יוסף???ולכן הבאתי לך את דברי הב"י
שאף בשאר ברכות לא הוי ברכה לבטלה
לא זה לא הסכמהאיזה בית יוסף???
הסכמה על ספר??
בכל הספר אין דברים נגד השו"ע?לא זה לא הסכמה
כמו היום דברי ברכה
שיש כאלה שכותבים הסכמות בסטוקים
פעם הכסמה היה לה משמעות
בפרט הב"י - הוא לא היה סוחר בהסכמות [כמו שהיום סוחרים]
ותו- לא השכלת להבין
שהמחבר שם העיד שמי שכתב הסכמה לספר הוא הסכים עם התוכן
והבאתי את זה בהפנייה באשכול שם
כך שזה דברים מפורשים "שהב"י הסכים עם המחבר שם הגאון הנ"ל"
גם לו יהי כדבריך,בכל הספר אין דברים נגד השו"ע?
אם יש אפי' אחד ע"כ שההסכמה אינה "אישור" לפסקים אלה.
טענה רצינית שלרמב"ם ופשט הראשונים יש ברכה לבטלה בעובר לעשייתן.על סמך המצאות והשערות של אולי יש בספר דברים נגד השו"ע, אתה בא לטעון טענה רצינית?
מה זה קשור לטענתך זו?טענה רצינית שלרמב"ם ופשט הראשונים יש ברכה לבטלה בעובר לעשייתן.
בכל הספר אין דברים נגד השו"ע?
אם יש אפי' אחד ע"כ שההסכמה אינה "אישור" לפסקים אלה.