כוונתו [ממה שאני מבין, אלא א"כ יפרש את דבריו בצורה אחרת]אבל לא הבנתי מה זה קשור לנידוננו שהרמב"ם כותב להדיא שברכה אחרי עובר לעשייתן הוי "ברכה לבטלה"
ואיך לך דבר מפורש יותר מזה
שמשך מאות שנים , רוב ככל האחרונים והפוסקים מכל הקצוות סברו, שלא בכל דבר שנמצא ראשונים מסויימים שלשי' זה ברכה לבטלה, אז אנו צריכים לחשוש להם מחמת סב"ל
כי הרי בכל הנושאים שהוזכרו לעיל ע"י @מתוק מדבש , הרי תמיד היו ראשונים שסברו שזה ברכה לבטלה
ואעפ"כ- רוב ככל האחרונים במשך מאות שנים לא חששו לסב"ל מפני שיש ראשונים שלשי' זה ברכה לבטלה
וא"כ- יוצא שמסורת הפסיקה לדורותיה, לא כל דבר הכניסו למשבצת של סב"ל, אפי' שזה מול איזה ראשונים
ואילו דרכו של הרב עובדיה מחודשת ושונה מכל הפוסקים לדורותיהם, שבכל נושא שהובא לעיל הוא כותב סב"ל, נגד רוב חכמי ופוסקי ספרד לדורותיהם.