מאמין בניסים
חבר קבוע
- הצטרף
- 7/1/25
- הודעות
- 577
כולם טענות מגוחכות? ובכן מדוע?כולם טענות מגוחכות שאין טעם להתיחס כלל
ולמה אתה כותב שהטענות מגוחכות אחרי שגדולי הפוסקים הביאו טענות אלו בתשובותיהם?
[אולי כשאין מה לענות כותבים שזו טענה מגוחכת ומסיימים?]
כולם טענות מגוחכות? ובכן מדוע?כולם טענות מגוחכות שאין טעם להתיחס כלל
מי אמר שכל חלזון שצובע תכלת כשר למצוה??? למה זה חובה גמורה ללבוש אחרי שאינו אלא השערה בעלמא?למעשה יש חילזון שצובע תכלת ומי שרוצה להגיע ולשלול חייב לבוא עם טענה ודאית אחרת זה חובה גמורה ללבוש

כי אחרת הגמ היתה מביאה שיש חילזון פסולמי אמר שכל חלזון שצובע תכלת כשר למצוה???
הגמרא הביאה את הסימנים לחלזון הכשר, למה צריך להביא סימנים? תמצא חלזון צובע תכלת והוא החלזון? ומפני מה הרמב"ם הביא סימנים אלו להלכה???כי אחרת הגמ היתה מביאה שיש חילזון פסול


לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נוהגמרא הביאה את הסימנים לחלזון הכשר, למה צריך להביא סימנים? תמצא חלזון צובע תכלת והוא החלזון? ומפני מה הרמב"ם הביא סימנים אלו להלכה???
[ואל תענה לי שהסימנים נועדו לעזור לך למצוא אותו, כי הסימנים ממש לא עוזרים למצוא אותו, הם אולי מתיישבים איתו בדוחק].
וראה במנחת אשר (שם)
הצג קובץ מצורף 4204
הצג קובץ מצורף 4205
מה הקשר?לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נו
עכשיו נופל לי האסימון שיתכן בכלל שגם סוגיית יאוש שלא מדעת היא על פי אגדה וזה לא להלכה למעשה,לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נו
ולא כדי לשלול אותושניתנו כדי לזהות אותו
מכלל הן אתה שומע לאו.ולא כדי לשלול אותו
טוב אין לאן להתקדם חבל שאתה מפסיד מצוה מדאורייתא בגלל החברהמכלל הן אתה שומע לאו.
וחבל שרוב גדולי ישראל נסחפים אחר החברה ולא מטילים תכלת בגלל שהם מפחדים שיצחקו עליהם...טוב אין לאן להתקדם חבל שאתה מפסיד מצוה מדאורייתא בגלל החברה
ומי אמר שהפורפורא של זמנם היא הפורפורא של ימינו? ומנין לך לסמוך על תרגומים מכתבים של אומות העולם להלכה?דרך אגב בועידה הקתולית השלישית יש עדות של ראשי הכנסיה שהיהודים לובשים פורפורא יקניתוס

לא שמעתי מעולם, ואשמח אם תציין את המקורדרך אגה בועידה הקטולית השלישית יש עדות של ראשי הכנסיה שהיהודים לובשים פורפורא יקניתוס
(גילוי חדש, אך כבר ציינו בשוליו שיש מקום לדחות)לא שמעתי מעולם, ואשמח אם תציין את המקור
ניתן להניח שבדיקת המקור תגלה שאין כל קשר לנידון שלנו
אין לאן לברוח זה כתוב במפורש מובא בהערה בקובץ שיננא במאמר הרב ינקלביץלא שמעתי מעולם, ואשמח אם תציין את המקור
ניתן להניח שבדיקת המקור תגלה שאין כל קשר לנידון שלנו
למה החק יעקב מספיק לו לועז אחד בשביל לדעת ששאלטין זה חסא וזה חזרת. ולנו לא מספיק עמים שלימים שקוראים לזה פורפורא דור אחר דור? וג שפות שקוראים לזה חילזון? התשובה היא כי קשה לקבל דבר חדש וזה פדיחותוחבל שרוב גדולי ישראל נסחפים אחר החברה ולא מטילים תכלת בגלל שהם מפחדים שיצחקו עליהם...
ומי אמר שהפורפורא של זמנם היא הפורפורא של ימינו? ומנין לך לסמוך על תרגומים מכתבים של אומות העולם להלכה?
וכבר כתב הגאון בעל מנחת אשר שליט"א
הצג קובץ מצורף 4709
מה הקשר בין זה לזה? יש הרבה ראיות שהפורפורא אינו התכלת ואין ראיה אחת ששאלטין זה לא חסה.למה החק יעקב מספיק לו לועז אחד בשביל לדעת ששאלטין זה חסא וזה חזרת. ולנו לא מספיק עמים שלימים שקוראים לזה פורפורא דור אחר דור? וג שפות שקוראים לזה חילזון?
למרנן ורבנן גדולי ישראלהתשובה היא כי קשה
כידוע שגדולי ישראל שמרניםלקבל דבר חדש
שיש לנו כאלה רבנים מוזרים ומצחיקים.וזה פדיחות
אשמח את תעלה צילום מההערה הנ"ל, ונראה אם יש "לאן לברוח"אין לאן לברוח זה כתוב במפורש מובא בהערה בקובץ שיננא במאמר הרב ינקלביץ
אני לא רוצה לקלקל אותך אפילו לחשוב נגד גדו"יאשמח את תעלה צילום מההערה הנ"ל, ונראה אם יש "לאן לברוח"
בקיצור מה שנכתב שם אינו ראיה לכלום, ואתה פשוט מתבייש להודות בזה...אני לא רוצה לקלקל אותך אפילו לחשוב נגד גדו"י
לא. זה ראיה מוחצת {אא"כ תגיד שאין ראיה מכתבי הנוצרים ימ"ש } פשוט זה לא לפניי הספר. אך כתוב שם מפורש שהיהודים סוגדים ל"פורפורא יקינתון" אם אתה מכחיש שמה שיש לנו היום זה פורפורא {אין אדם מיושב שטוען כך} אז אין טעם להמשך הדיוןבקיצור מה שנכתב שם אינו ראיה לכלום, ואתה פשוט מתבייש להודות בזה...
כבר הבאתי לעיל את דברי הגר"א וייס שליט"א, ולחיבת הקודש (ולטובת מי שלא הבין) אעתיקו שוב:לא. זה ראיה מוחצת {אא"כ תגיד שאין ראיה מכתבי הנוצרים ימ"ש } פשוט זה לא לפניי הספר. אך כתוב שם מפורש שהיהודים סוגדים ל"פורפורא יקינתון" אם אתה מכחיש שמה שיש לנו היום זה פורפורא {אין אדם מיושב שטוען כך} אז אין טעם להמשך הדיון

אז נמתין עד שנראהלא. זה ראיה מוחצת {אא"כ תגיד שאין ראיה מכתבי הנוצרים ימ"ש } פשוט זה לא לפניי הספר. אך כתוב שם מפורש שהיהודים סוגדים ל"פורפורא יקינתון" אם אתה מכחיש שמה שיש לנו היום זה פורפורא {אין אדם מיושב שטוען כך} אז אין טעם להמשך הדיון
בזה אני נאלץ להסכים איתך אך הוא עצמו כותב שזה הראיה הכי חזקה לזיהויאז נמתין עד שנראה
[רק אציין שזה מוזר ש"ראיה ברורה" כזו נזכר בהערה באיזה מאמר ולא פורסם ב"אותיות קידוש לבנה" בכל מקום, ועכ"פ כשנראה את גופם של דברים נוכל לדון לגוש"ע]
גדולי ישראל לא יודעים... המשב"קים העלימו מהם... הם חיים בעולם אחר ולא יודעים מה קורה...שאלו את הרב בעדני על התכלת החדשה וענה "כבר דנו בזה לפני 200 שנה". ואח"כ ינפנפו בגדולי ישראל... אני אומר מידיעה ברורה גדו"י לא יודעים שיש כאן חילזון אמיתי שצובע תכלת, וחושבים שזה השערה כמו הראדזינר בזמנו...
שאלו את הרב בעדני על התכלת החדשה וענה "כבר דנו בזה לפני 200 שנה". ואח"כ ינפנפו בגדולי ישראל... אני אומר מידיעה ברורה גדו"י לא יודעים שיש כאן חילזון אמיתי שצובע תכלת, וחושבים שזה השערה כמו הראדזינר בזמנו...
שותא דמר לא ידענא, איזה קושיות הקשו על הדיונון שאינן שייכות על המיורקס?
עיקר טענת גדו"י נגד האדמו"ר מראדזין היתה שלא שייכת לחדש את התכלת בזמנינו בכלל, וכמ"ש בשו"ת ישועות מלכו (סי' ב') ש"דעת גדולי ישראל שהאידנא נגנז ושאין אנו מחוייבין בתכלת", וכ"כ הערוך השלחן (סי' ט' סי"ב) ש"לא היה לו [להאדמו"ר מראדזין] שומע מגדולי הדור ומכלל ישראל, ונתבטל הדבר עד כי יבא גואל צדק בב"א", וכן הובא בשם הבית הלוי (עי' ישורון ח"י עמ' תער"ב, שיעורי רבינו יחיאל מיכל מנחות מ"ד ע"א, שיעורים לזכר אבא מארי עמק רכ"ח, ועוד) ובשם הגאונים ממונקאטש השב שלמה, הדרכי תשובה, והמנחת אלעזר, זצ"ל (מאסף לכל המחנות סי' ט' ס"ק י"ד), ועוד.
ומהראוי להעתיק דברי ספר שלחן מלכים ["להגאון הגדול בעל הוראה מובהק מוהר"ר משה צבי לאנדא זצ"ל דומ"צ קליינווארדיין" (לשון שו"ת באר משה ח"ה סי' כ')] (דף ר"י ואילך) שסיכם דעת חכמי דורו, וז"ל:הנה, בדור שלפנינו קם הגאון המפורסם מה"ו גרשון חנוך זצ"ל מראדזין ברוחב בינתו ועוצם חכמתו, ויגע וטרח הרבה עד שלפי דעתו מצא החלזון בגבול ים התיכון במדינות איטליא, נקרא בלשון העם דג הדיו (טינטענפיש), יען כי יכיל בקרבו דם השחור כדיו, והדם הזה אינו דם חיותו אך הוא מכונס בכיס, ורצה להחזיר עטרת מצות ציצית ליושנה, עם פתיל תכלת בראשה.
ואם כי מצד הדין, אף אם לא כיון אל האמת, אין שום קפידא, דחוטי לבן שצובען בצבע גם כן כשרים ... וא"כ בדין היה שיקובלו דבריו מצד הספק, אפילו רק אחד מאלף, אולי מצא החלזון האמיתי, אעפי"כ לא עלתה בידו לצוד חכמי דורו במצודתו ולא קבלו דבריו, כי לפי"ד רז"ל במד"ר ותנחומא (שלח) נגנז החלזון, ... ונסתייעו מהאר"י ז"ל שבזמן הזה אין מצוה בתכלת, ומעבודת ישראל (פ"ג דאבות מ"ד) שכתב עכשיו אין צריכין לתכלת, כי בלא זה לבבות ישראל נכנעים מגודל הצרות העוברים עלינו, ואדרבה צריך לחוט לבן להזכיר שאף על פי כן חסד הבורא עלינו ולא יעזבנו נצח, עכל"ק.
ועוד מהרמב"ן (שלח) שכתב ולא תתורו וגו', שלא יהרהרו מן התכלת במינות או בעבודה זרה, אבל והיה לכם לציצית וראיתם אותו וזכרתם, עכל"ק, דמפורש יוצא מדברי קדשו דיש סכנה בתכלת שעל ידו יבואו להרהר במינות או בע"ז, אם לא יכוון במחשבתו בלתי לה' לבדו, ועל כן לא רצו לקבל דעתו בזה, ואם שברב גדלו סיבב כוונת הרמב"ן והאריז"ל והעבודת ישראל לדעתו, לא שמעו לקולו, עיין ערוך השלחן (סי' ט' סעי' י"ב).
שאלו את הרב בעדני על התכלת החדשה וענה "כבר דנו בזה לפני 200 שנה". ואח"כ ינפנפו בגדולי ישראל... אני אומר מידיעה ברורה גדו"י לא יודעים שיש כאן חילזון אמיתי שצובע תכלת, וחושבים שזה השערה כמו הראדזינר בזמנו...
לפני מאתיים שנה הראדזינר עדיין לא נולד.גדולי ישראל לא יודעים... המשב"קים העלימו מהם... הם חיים בעולם אחר ולא יודעים מה קורה...
השתגעת???
אם כל ילד בגיל 10 יודע שיש תכלת חדשה למה שהם לא ידעו???
ובמענה לשאלתך, ככל הנראה כוונת הרב בעדני זצ"ל שדנו בזה לפני מאתים שנה, דסבירא ליה שאין לחדש מצוה בזמן הזה בלי מסורת, או מכיון שכתוב במדרשים שנגנז ובכתבי האר"י מבואר שלא שייך בזה"ז, להכי סבירא ליה שאין לחלק אם זה תכלת ראדזין או תכלת פורפורא המכונה אק"ק.
ולבד מזאת, רבים מגדו"י התייחסו להדיא לפורפורא.
פרשנות... אין בזה פחיתות לומר שלא יודע על הפורפורא כלל.גדולי ישראל לא יודעים... המשב"קים העלימו מהם... הם חיים בעולם אחר ולא יודעים מה קורה...
השתגעת???
אם כל ילד בגיל 10 יודע שיש תכלת חדשה למה שהם לא ידעו???
ובמענה לשאלתך, ככל הנראה כוונת הרב בעדני זצ"ל שדנו בזה לפני מאתים שנה, דסבירא ליה שאין לחדש מצוה בזמן הזה בלי מסורת, או מכיון שכתוב במדרשים שנגנז ובכתבי האר"י מבואר שלא שייך בזה"ז, להכי סבירא ליה שאין לחלק אם זה תכלת ראדזין או תכלת פורפורא המכונה אק"ק.
ולבד מזאת, רבים מגדו"י התייחסו להדיא לפורפורא.
מותר לומר שהם לא יודעים, אבל זה מטופש. אין סיבה שהם לא ידעו אם אתה יודע.פרשנות... אין בזה פחיתות לומר שלא יודע על הפורפורא כלל.
והראשל"צ שמביא מר' עזרא עטיה שלא לבש וחכם אפרים הכהן שלא לבש. גם יודע על הפורפורא ומתי הגיעה לעולם?
מותר לומר שלא יודעים במה מדובר ובזה רק מגדלים את כבודם
