תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

אני מבין מתוך דבריך שגם אתה מסכים שהם התייחסו לזה בקרירות רק שאתה נותן לזה פירוש אחר.

אני לא יודע איך הם התייחסו וזה לא מעניין. לא כל פוסק התייחס לכל סוגיא. אם יש רבים שחקרו לעומק שזה התכלת, הם עדיפים עשרת מונים ממי שלא עסק בזה בקושי, גם אם הוא גדול ככל שיהיה בנושאים אחרים.
 
ותמוה, איך אין להם צד אם לא עסקו בזה...
וזו קושי' שהרי גם הם ידעו שלא עסקו, ומ"מ נקטו שמותר להם שלא יהיה צד כזה...

לציין שבעצם הדברים אני נוטה כדבריך. ולפעמים מי שלא עסק מספיק, חושב שיודע את צדדי הסוגיא, וסבור שאין עוד מה לדעת יותר... רק רציתי לציין שבכל אופן זו קושי', ולא כל קושי' מיושבת תמיד...
 
אם גדו"י היו יודעים שהחו"י ושלה"ג ויעב"ץ ותועפות ראם והרש"ר הירש אומרים שזה התכלת. גם היו אדישים?
 
אני לא יודע איך הם התייחסו וזה לא מעניין. לא כל פוסק התייחס לכל סוגיא. אם יש רבים שחקרו לעומק שזה התכלת, הם עדיפים עשרת מונים ממי שלא עסק בזה בקושי, גם אם הוא גדול ככל שיהיה בנושאים אחרים.
זה כן מעניין, כי לא רק שיחתם של תלמידי חכמים צריכה תלמוד כי אם גם שתיקתם, מילה בסלע שתיקה בתרין.
 
אני לא יודע איך הם התייחסו וזה לא מעניין. לא כל פוסק התייחס לכל סוגיא. אם יש רבים שחקרו לעומק שזה התכלת, הם עדיפים עשרת מונים ממי שלא עסק בזה בקושי, גם אם הוא גדול ככל שיהיה בנושאים אחרים.
היכולת של גדולים היא גדולה עשרת מונים. עשרים רופאים קטנים לא יכולים לדעת מה שיודע רופא גדול.
כלומר אתה מודה שהם לא התייחסו כי אין להם צד (ותמוה, איך אין להם צד אם לא עסקו בזה...), אבל אם יוכיחו שזה אכן התכלת, יודו שאכן יש לקיימה.
אין להם צד שצריך לדון בשאלה הזו, כי הצדדים שהובאו לפניהם אינם מספקים כדי לדון בזה ולהביא לבית הספק.
 
אם גדו"י היו יודעים שהחו"י ושלה"ג ויעב"ץ ותועפות ראם והרש"ר הירש אומרים שזה התכלת. גם היו אדישים?
למה נראה לך שהם לא ידעו מזה?!
והמילה 'אדישים' אינה מתאימה בקונוטציה הרגילה שלה, היא מתאימה במובן של קרירות.
 
טוב. אין מה לדון איתך. חבל על הזמן. זה לא אמונת חכמים זה טיפשות ובערות של הדור הזה. שגם אם יביאו להם את כל ההוכחות שבעולם, הם ישארו במה ש"רגילים".
 
זה כן מעניין, כי לא רק שיחתם של תלמידי חכמים צריכה תלמוד כי אם גם שתיקתם, מילה בסלע שתיקה בתרין.
לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלא
 
טוב. אין מה לדון איתך. חבל על הזמן. זה לא אמונת חכמים זה טיפשות ובערות של הדור הזה. שגם אם יביאו להם את כל ההוכחות שבעולם, הם ישארו במה ש"רגילים".
תודה
לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלא
בנושאים מעשיים חשובים, כולם עסקו.
 
אם הרופא למד את הרפואה הזאת {יכול להיות פרופסור גדול שלהוריד יבלת הוא לא יודע}
הם אומרים בעצמם שלא עסקו בזה
וזו בעצמה האמירה הברורה ביותר מצידם , שהם לא מעוניינים ולא רוצים, ולא חושבים שזה רצון ה' לעסוק בזה.
 
ראשי תחתית