תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

אני לא יודע איך הם התייחסו וזה לא מעניין. לא כל פוסק התייחס לכל סוגיא. אם יש רבים שחקרו לעומק שזה התכלת, הם עדיפים עשרת מונים ממי שלא עסק בזה בקושי, גם אם הוא גדול ככל שיהיה בנושאים אחרים.
היכולת של גדולים היא גדולה עשרת מונים. עשרים רופאים קטנים לא יכולים לדעת מה שיודע רופא גדול.
כלומר אתה מודה שהם לא התייחסו כי אין להם צד (ותמוה, איך אין להם צד אם לא עסקו בזה...), אבל אם יוכיחו שזה אכן התכלת, יודו שאכן יש לקיימה.
אין להם צד שצריך לדון בשאלה הזו, כי הצדדים שהובאו לפניהם אינם מספקים כדי לדון בזה ולהביא לבית הספק.
 
אם גדו"י היו יודעים שהחו"י ושלה"ג ויעב"ץ ותועפות ראם והרש"ר הירש אומרים שזה התכלת. גם היו אדישים?
למה נראה לך שהם לא ידעו מזה?!
והמילה 'אדישים' אינה מתאימה בקונוטציה הרגילה שלה, היא מתאימה במובן של קרירות.
 
טוב. אין מה לדון איתך. חבל על הזמן. זה לא אמונת חכמים זה טיפשות ובערות של הדור הזה. שגם אם יביאו להם את כל ההוכחות שבעולם, הם ישארו במה ש"רגילים".
 
זה כן מעניין, כי לא רק שיחתם של תלמידי חכמים צריכה תלמוד כי אם גם שתיקתם, מילה בסלע שתיקה בתרין.
לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלא
 
טוב. אין מה לדון איתך. חבל על הזמן. זה לא אמונת חכמים זה טיפשות ובערות של הדור הזה. שגם אם יביאו להם את כל ההוכחות שבעולם, הם ישארו במה ש"רגילים".
תודה
לא כל גדו"י עוסקים בכל דבר. וכי בגלל שהרב שך והגרח"ק לא עסקו בדקדוק אז אין להתעסק בזה? אף שרבותינו הראשונים עסקו בזה? יש גדולים ששכלם רב בתורת המחקר {כר מאיר מזוז וכד} ויש שלא
בנושאים מעשיים חשובים, כולם עסקו.
 
אם הרופא למד את הרפואה הזאת {יכול להיות פרופסור גדול שלהוריד יבלת הוא לא יודע}
הם אומרים בעצמם שלא עסקו בזה
וזו בעצמה האמירה הברורה ביותר מצידם , שהם לא מעוניינים ולא רוצים, ולא חושבים שזה רצון ה' לעסוק בזה.
 
ח"ו. פשוט אין להם כלים לעסוק בזה כי צריך ידיעת המציאות ולא רק ש"ס וראשונים
לא מתקבל על הדעת שבמצווה דאורייתא הם לא ימסרו נפש לדעת.
ומה שכתבת שאין להם את הכלים, אפשר להיות סמוך ובטוח שכל ידיעה שגונבה לאזני כל אחד מאיתנו הגיעה לידיעתם עוד טרם עמדנו על דעתנו, מטבע הדברים, וגם מהשגחה. וכשם שהם למדו את מציאות היתר עגונות ולמדו עוד הרבה סוגיות מציאותיות כך גם מצווה יומיומית שחיובה מן התורה דינה כמותם.
 
לא מתקבל על הדעת שבמצווה דאורייתא הם לא ימסרו נפש לדעת.
ומה שכתבת שאין להם את הכלים, אפשר להיות סמוך ובטוח שכל ידיעה שגונבה לאזני כל אחד מאיתנו הגיעה לידיעתם עוד טרם עמדנו על דעתנו, מטבע הדברים, וגם מהשגחה. וכשם שהם למדו את מציאות היתר עגונות ולמדו עוד הרבה סוגיות מציאותיות כך גם מצווה יומיומית שחיובה מן התורה דינה כמותם.
אתה תמים אני לא יהרוס את תמימותך
 
מוזר כי יש לי נטפרי

האתר הפתח, אבל הסרטון המרכזי שבאמצע של הר' י. גולדוואסר חסום.

הוא כותב: אינו פעיל זמנית, או שהועבר לכתובת אינטרנט חדשה לצמיתות.
 
אביא דוגמא ממקום שונה. והיא אכן כואבת לי. אך צריך לחפש @אמת ...

ידוע שהחזו"א לא הסתמך על מציאות חדשות, ובכללם על כתבי יד של ראשונים שהתגלו [ודלא כהגרע"י והגרמ"מ ועוד רבים שהסתמכו כמ"ש הפוסקים בזה במפורש]. וכתב על כך גם הסברים מסויימים.

אך בתוך דבריו באיגרת כתב גם שזה לא חלקו וטבעו לחפש ולחקור בלשון וכיו"ב. וממילא מתבאר שזה קשור לתכונתו ואופיו של החזו"א. וברור שהיו גדולי ישראל נוספים עם תכונות אחרות.

והיינו שגם לגדולי ישראל יש חלקים שלא בטוח שהם וודאי כבר חשבו ע"ז וליבנו את הענין, כי זה לא חלקם.

כמובן שכדי לומר אמירה כזו צריך ג"כ סייעתא מאדם גדול, ולא כל אחד יכול לטעון כך, ואכמ"ל וי"ל.
 
ראשי תחתית