תורת רבי אברהם יוסף שליט"א

כהן

חבר
הצטרף
21/12/24
הודעות
78
"מרן השו"ע פסק שחביב קודם למין שבעה, ולכן פרי שיש עליו שהחיינו קודם למין שבעה".

כיון שידוע שהדבר להיפך, נמצא שמין שבעה קודם לשהחיינו, וכפי שמפורש ברשב"ץ בברכות כנודע.
 

קבצים מצורפים

נערך לאחרונה:
בעוניי
לא ידעתי מה ההתלהבות מד' התשב"ץ
בכל סי' ריא, קסח
ב"י ונו"כ, שו"ע ונו"כ לא מוזכר חידוש זה,
אז מה יותר מ פ ו ר ש מזה ששהחיינו לא קודם?????
אתמהה.
פשוט לי שהגרע"י נקט חידוש זה למטה בספרו לא בתור הלכה למעשה, ורק ראה חידוש יפה והעתיקו כדרכו בכ"מ.
 
מה הכותרת קשורה? אם הבנתי נכון הכותרת צריכה להיות "מה קודם? שהחיינו או מין שבעה".
 
נערך לאחרונה:
בכל סי' ריא, קסח
ב"י ונו"כ, שו"ע ונו"כ לא מוזכר חידוש זה,
אז מה יותר מ פ ו ר ש מזה ששהחיינו לא קודם?????
נו נו...

לא מוזכרים הרבה דברים. תמיד יש חידושים שלא דיברו בהם, אבל זה לא נקרא 'מפורש'.
הראיה שיש כמה אחרונים שדנו בזה ונקטו לכאן או לכאן ולא ראו בזה 'מפורש' נגד השו"ע.
כשיש רשב"ץ מפורש ממש - זה אחרת.
 
נו נו...

לא מוזכרים הרבה דברים. תמיד יש חידושים שלא דיברו בהם, אבל זה לא נקרא 'מפורש'.
הראיה שיש כמה אחרונים שדנו בזה ונקטו לכאן או לכאן ולא ראו בזה 'מפורש' נגד השו"ע.
כשיש רשב"ץ מפורש ממש - זה אחרת.
עצם העובדה שכ"כ הרבה ראשונים ואחרונים לא הרגישו בזה
אין לך מפורש גדול מזה.
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית