באנר תרומה

תורת רבי יעקב חיים סופר שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
שבוע הבא בעזה"י ביום שלישי (טז' אלול) בשעה 19:30
יתקיים מעמד חנוכת בית הכנסת של הרב אפרים שרבני שליט"א בגילה רחוב האלמוג (אחרי 12 שנה של תכנונים, אישורים, תרומות, בניה, וכו')
במעמד הרה"ג הרב יצחק יוסף שליט"א, והרה"ג הרב יעקב חיים סופר שליט"א.



בית כנסת ממש נדיר ביופיו ובתכנונים ובעיצובים שהושקעו בו כיאה לבית ה'.
אפשר לראות תמונות כאן.
מרן היח"ס שליט"א החזיר את הרב שרבני בתשובה, והוא בוגר ישיבת "כף החיים", והביאו מרן שליט"א לחיי העולם הבא.
 
מרן היח"ס שליט"א החזיר את הרב שרבני בתשובה, והוא בוגר ישיבת "כף החיים", והביאו מרן שליט"א לחיי העולם הבא.
והרב שרבני שליט"א החזיר אלפים בתשובה, וזכויותיו עומדות לרב סופר שליט"א.
 
לא מדוייק, כי מה שהוציא זה את סדרת מנוחת שלום, שאינם ספרים, אלא י' קונטרסים.
כך שגם לא קיבל על עצמו, גם לא יצא כל חודש, וגם לא ספרים אלא קונ'.
שלפני כמה שנים יצאו במהדו' חדשה, ב4 כרכים.
מצו"ב מהקדמתו:
הצג קובץ מצורף 4160
העובדא שזה יצא בכריכה רכה, משום שאי אפשר בתוך חודש גם לגמור לערוך ספר, וגם להוציאו בתוך חודש בכריכה קשה. לפי זכרוני, כל ספר מכיל לפחות 200 עמודים. ורבים מספרים אלו הם קושיות ותירוצים מדיליה! ולא רק ליקוטים, [כמובן, אין לזלזל ח"ו במי שמלקט ועושה סדר, כמובן אם הוא מדבר לעניין].
מתוך ה12 ספרים הללו, ישנם כמה ספרים (כמדומני 2) שלא הספיק להוציאם כמו שקיוה להוציא כל חודש, וכמו שהבאת מהקדמתו (תודה על התיקון. לא "קיבל על עצמו" אלא "קיוה"), ולכן צירף שני ספרים בתוך ספר אחד.
ומה שיצאו כעת ב4 כרכים, אין זה אומר כלום, וגם ספרי הגרע"י צומצמו [שו"ת יחו"ד ושו"ת חזו"ע].

כמה בדורנו ישנם, שמכפישים אותם במילים קשות ביותר ["שקרן" "אינו מחפש אחר האמת באמת"], מאת כאלו שיכול להשיב להם מנה אחת אפים ובכפל כפלים. וממלא פיו מים.

וגם להגרע"י לא השיב עד פטירתו, למרות שכינהו "אברך" [כלפי אחרים קטנים ממנו, שנתן להם תארי כבוד מופלגים]
 
וגם להגרע"י לא השיב עד פטירתו בכדי שלא להתכבד בקלונו, למרות שכינהו "אברך"
ורק כל אימת שמוזכר "יביע אומר" בספריו זה רק כדי להעיר עליו, ולא זכיתי להבין למה?

(נ.ב - זכורני שהרב סופר שליט"א מוזכר אולי פעמיים בספריו של מרן זצוק"ל, וכינהו "אברך" כמדומני דרך כבוד וזה היה לפני כמה עשרות שנים...)
 
ורק כל אימת שמוזכר "יביע אומר" בספריו זה רק כדי להעיר עליו, ולא זכיתי להבין למה?
כמו שאני לא זכיתי להבין
שיש כאלה שבספריהם אם מזכיר את הר' משה לוי זה רק בשביל להעיר

כל אחד למה שמתחבר
 
ורק כל אימת שמוזכר "יביע אומר" בספריו זה רק כדי להעיר עליו, ולא זכיתי להבין למה?

(נ.ב - זכורני שהרב סופר שליט"א מוזכר אולי פעמיים בספריו של מרן זצוק"ל, וכינהו "אברך" כמדומני דרך כבוד וזה היה לפני כמה עשרות שנים...)

כיון שדרך לימודו ופסיקתו הם שונים מהיבי"א, ולדעתו מה שהיבי"א הרבה לעקור מנהגי ישראל, זו שיטה לא טובה, לכן זכותו וחובתו לכתוב ולפרסם בכדי לאפוקי מדבריו. וכדי שמי שרוצה לשמוע ולבדוק, הוא נותן לו חומר. ובפרט שהיבי"א יש לו השפעה כיום על הרבה מהספרדים, לכן יש לו ענין לאפוקי משיטת לימודו ומשיטת פסיקתו. ולחזק את שיטת החיד"א והבא"ח וכה"ח.

"אברך" זה לא כבוד. והיבי"א ממשיך "אברך שיצא במחברותיו לחזק מנהגים שונים מדלת העם". כל זה דרך כבוד? "מחברותיו"?
וגם לפני עשרות שנים [אולי עשרים וחמש שנה] מרן היח"ס היה אחד מגדולי הדור, צא וראה מה כתב עליו הרב יהודה צדקה בהסכמתו "מהיושבים ראשונה בממשלת התורה".
 
כיון שדרך לימודו ופסיקתו הם שונים מהיבי"א, ולדעתו מה שהיבי"א הרבה לעקור מנהגי ישראל, זו שיטה לא טובה, לכן זכותו וחובתו לכתוב ולפרסם בכדי לאפוקי מדבריו. וכדי שמי שרוצה לשמוע ולבדוק, הוא נותן לו חומר. ובפרט שהיבי"א יש לו השפעה כיום על הרבה מהספרדים, לכן יש לו ענין לאפוקי משיטת לימודו ומשיטת פסיקתו. ולחזק את שיטת החיד"א והבא"ח וכה"ח.

"אברך" זה לא כבוד. והיבי"א ממשיך "אברך שיצא במחברותיו לחזק מנהגים שונים מדלת העם". כל זה דרך כבוד? "מחברותיו"

מרן היבי"א לא הרבה לעקור מנהגי ישראל אלא להעמיד ההלכה בראש כנגד המנהג.
 
אותה גברת בשינוי אדרת.
לא ולא!

יש לעקור בסתם מנהגי ישראל הברורים והאיתנים.

ויש להחזיר את עטרת ההלכה ליושנה אחר הדרישה והחקירה ומפי ספרים וסופרים.

ובד"ז נחלקים כמה מחכמי הדור מתי אזלי' בתר מנהג, ואיזה מנהג וכו', ואין כאן מקומו.
 
לא ולא!

יש לעקור בסתם מנהגי ישראל הברורים והאיתנים.

ויש להחזיר את עטרת ההלכה ליושנה אחר הדרישה והחקירה ומפי ספרים וסופרים.

ובד"ז נחלקים כמה מחכמי הדור מתי אזלי' בתר מנהג, ואיזה מנהג וכו', ואין כאן מקומו.
כן וכן!
השורה התחתונה היא עקירת המנהגים הקדמוניים. גם אם ישנם טיעונים מדוע לדעתו צריך לשנותם.
 
כיון שדרך לימודו ופסיקתו הם שונים מהיבי"א, ולדעתו מה שהיבי"א הרבה לעקור מנהגי ישראל, זו שיטה לא טובה, לכן זכותו וחובתו לכתוב ולפרסם בכדי לאפוקי מדבריו. וכדי שמי שרוצה לשמוע ולבדוק, הוא נותן לו חומר. ובפרט שהיבי"א יש לו השפעה כיום על הרבה מהספרדים, לכן יש לו ענין לאפוקי משיטת לימודו ומשיטת פסיקתו. ולחזק את שיטת החיד"א והבא"ח וכה"ח.

"אברך" זה לא כבוד. והיבי"א ממשיך "אברך שיצא במחברותיו לחזק מנהגים שונים מדלת העם". כל זה דרך כבוד? "מחברותיו"?
וגם לפני עשרות שנים [אולי עשרים וחמש שנה] מרן היח"ס היה אחד מגדולי הדור, צא וראה מה כתב עליו הרב יהודה צדקה בהסכמתו "מהיושבים ראשונה בממשלת התורה".

אז בגלל שפעם אחת כתב עליו לא כ"כ בדרך כבוד (לשיטתך...) לכן לא מביא אותו בספריו?
תמוה מאוד ככה לא להביא את הפוסק הכי גדול שהיה בציבור הספרדי...

ומה הקשר "לאפוקי משיטת לימודו" וכו' וכו'?
הוא לא חייב לסבור כמותו בכל ההלכות, אבל לא להביא אותו בספריו... תמוה מאוד.
ורק להעיר עליו על כל מיני הערות צדדיות שלא קשורות כלל ל"דרכו ההלכתית".
 
ולעצם העניין,
בכללי עדיף שלא להביא בכלל, מאשר להביא עם כינויי גנאי כאלה ואחרים.
וכ"ש כשמתעלמים רק מהשם, ודנים או שראו את הסברות החולקות.
 
ראשי תחתית