דמיונות.אברך כמדומני דרך כבוד
"אחד מצעירי הצאן" זה דרך כבוד?
דמיונות.אברך כמדומני דרך כבוד
ורק כל אימת שמוזכר "יביע אומר" בספריו זה רק כדי להעיר עליו, ולא זכיתי להבין למה?
(נ.ב - זכורני שהרב סופר שליט"א מוזכר אולי פעמיים בספריו של מרן זצוק"ל, וכינהו "אברך" כמדומני דרך כבוד וזה היה לפני כמה עשרות שנים...)
כיון שדרך לימודו ופסיקתו הם שונים מהיבי"א, ולדעתו מה שהיבי"א הרבה לעקור מנהגי ישראל, זו שיטה לא טובה, לכן זכותו וחובתו לכתוב ולפרסם בכדי לאפוקי מדבריו. וכדי שמי שרוצה לשמוע ולבדוק, הוא נותן לו חומר. ובפרט שהיבי"א יש לו השפעה כיום על הרבה מהספרדים, לכן יש לו ענין לאפוקי משיטת לימודו ומשיטת פסיקתו. ולחזק את שיטת החיד"א והבא"ח וכה"ח.
"אברך" זה לא כבוד. והיבי"א ממשיך "אברך שיצא במחברותיו לחזק מנהגים שונים מדלת העם". כל זה דרך כבוד? "מחברותיו"
מרן היבי"א לא הרבה לעקור מנהגי ישראל אלא להעמיד ההלכה בראש כנגד המנהג.
לא ולא!אותה גברת בשינוי אדרת.
כן וכן!לא ולא!
יש לעקור בסתם מנהגי ישראל הברורים והאיתנים.
ויש להחזיר את עטרת ההלכה ליושנה אחר הדרישה והחקירה ומפי ספרים וסופרים.
ובד"ז נחלקים כמה מחכמי הדור מתי אזלי' בתר מנהג, ואיזה מנהג וכו', ואין כאן מקומו.
כיון שדרך לימודו ופסיקתו הם שונים מהיבי"א, ולדעתו מה שהיבי"א הרבה לעקור מנהגי ישראל, זו שיטה לא טובה, לכן זכותו וחובתו לכתוב ולפרסם בכדי לאפוקי מדבריו. וכדי שמי שרוצה לשמוע ולבדוק, הוא נותן לו חומר. ובפרט שהיבי"א יש לו השפעה כיום על הרבה מהספרדים, לכן יש לו ענין לאפוקי משיטת לימודו ומשיטת פסיקתו. ולחזק את שיטת החיד"א והבא"ח וכה"ח.
"אברך" זה לא כבוד. והיבי"א ממשיך "אברך שיצא במחברותיו לחזק מנהגים שונים מדלת העם". כל זה דרך כבוד? "מחברותיו"?
וגם לפני עשרות שנים [אולי עשרים וחמש שנה] מרן היח"ס היה אחד מגדולי הדור, צא וראה מה כתב עליו הרב יהודה צדקה בהסכמתו "מהיושבים ראשונה בממשלת התורה".
איך אתה מודד שהוא הפוסק הכי גדול בציבור הספרדי?תמוה מאוד ככה לא להביא את הפוסק הכי גדול שהיה בציבור הספרדי...
גם בספריו של מרן זצוק"ל וגם של הרב יצחק יוסף שליט"א מזכירים עשרות פעמים את ספריו לסייעתא ולדון בדבריו.כמו שאני לא זכיתי להבין
שיש כאלה שבספריהם אם מזכיר את הר' משה לוי זה רק בשביל להעיר
כל אחד למה שמתחבר
המפורסמות אינם צריכים ראיה...איך אתה מודד שהוא הפוסק הכי גדול בציבור הספרדי?
אם זו הראיה שלך, אז אנחנו במצב גרוע.המפורסמות אינם צריכים ראיה...
יעידו אלה שהגיעו להלוויתו.
"גדול" יש לך שתי מדדים.אם זו הראיה שלך, אז אנחנו במצב גרוע.
אנשים לא הגיעו כי הוא הפוסק הכי גדול, אלא כי הוא ת"ח.
וב"ה גם מציבור החילוניים וכדו' הגיעו, כי היתה לו הרבה השפעה עליהם.
אבל מכאן עד למדוד מי פוסק גדול יותר, הדרך עוד ארוכה ביותר...
מה זה "נתפשטו"?גדול מבחינת זה שהוראותיו הכי נתפשטו משאר הפוסקים ועל זה כתבתי לך שיעידו כל אלה שהגיעו להלוויה.
וע"ז כבר כתבנו במק"א שהמון העם אינם ראיה כלל.גדול מבחינת זה שהוראותיו הכי נתפשטו משאר הפוסקים ועל זה כתבתי לך שיעידו כל אלה שהגיעו להלוויה.
אתה יודע מי היה יותר כשרוני, הגרע"י או הגרב"צ? מה זה השטויות האלה?וגדול מבחינה לימודית
יכול להיות בענין בקיאות.ובקיאותית גם לא צריך ראיה לכל הלומד מספריו...
כל הדברים שאתה עושה אותם כפשוטים, לא פשוטים בכלל.(אני יכול להביא עשרות ציטוטים של גדולי ישראל על מרן זצוק"ל, והכלל השווה מכולם שברור שכולם הבינו שהוא הפוסק הכי גדול שהיה בציבור הספרדי מבחינת הכל וזה פשוט לכל אחד...)
סדרה שלימה שכחת, שחוברה כנגד מרן הרי"ח טוב.ולא כנ"ל שמביא אותו אך ורק להעיר עליו אפי' בדברים שוליים.
כבר כתבנו לעיל, שעדיף שלא להביא, מאשר להביא בכל מיני לשונות שונות ומשונות.וגם של הרב יצחק יוסף שליט"א מזכירים עשרות פעמים את ספריו לסיעותא ולדון בדבריו.
אכן הוא עקר מנהגי ישראל הברורים. והברורים מאד. והאיתנים.לא ולא!
יש לעקור בסתם מנהגי ישראל הברורים והאיתנים.
ויש להחזיר את עטרת ההלכה ליושנה אחר הדרישה והחקירה ומפי ספרים וסופרים.
ובד"ז נחלקים כמה מחכמי הדור מתי אזלי' בתר מנהג, ואיזה מנהג וכו', ואין כאן מקומו.
בוא נחלק את זה לשנייםגם בספריו של מרן זצוק"ל וגם של הרב יצחק יוסף שליט"א מזכירים עשרות פעמים את ספריו לסיעותא ולדון בדבריו.
אתה שוב שוכח מהיכן התחלנו, ומגיב רק לתגובה האחרונה.אז בגלל שפעם אחת כתב עליו לא כ"כ בדרך כבוד (לשיטתך...) לכן לא מביא אותו בספריו?
תמוה מאוד ככה לא להביא את הפוסק הכי גדול שהיה בציבור הספרדי...
ומה הקשר "לאפוקי משיטת לימודו" וכו' וכו'?
הוא לא חייב לסבור כמותו בכל ההלכות, אבל לא להביא אותו בספריו... תמוה מאוד.
ורק להעיר עליו על כל מיני הערות צדדיות שלא קשורות כלל ל"דרכו ההלכתית".
זה לא רק המון העם...וע"ז כבר כתבנו במק"א שהמון העם אינם ראיה כלל.
אתה יודע מי היה יותר כשרוני, הגרע"י או הגרב"צ? מה זה השטויות האלה?
"סיני" עדיף, וכל בר דעת שלומד את התשובות ביביע אומר רואה שה"עוקר הרים" לא פחות מה"סיני"...יכול להיות בענין בקיאות.
נו, לא זה מה שמגדיר אותו ל'פוסק' הכי גדול.
זכור לי כמה וכמה מקומות שמביא אותו לסייעתא (אין לי פנאי כרגע לחפש)אך בר' יצחק לא כן הן פני הדברים
גם אם אתה חולק על "השיטה" (ש"רבים מאוד" חלקו עליה???) אין שום סיבה להחרים את ספריו של אחד מגדולי ישראל ולא להביא אותם בספריו.ולגבי הערתך האחרונה, התשובה היא כן. הוא רוצה שלא יימשכו אחרי שיטתו, ולכן מרבה להעיר עליו גם בהערות צדדיות (לא "רק" כמו שכתבת) כדי שאנשים ישימו לב שלא ללכת אחר שיטת לימודו, שרבים מאד חלקו עליה.
אתה מביא ראיה מהיביע אומר, כדי לקבוע מי גדול יותר?.... [מרן, או הגאון. לך לישון]"סיני" עדיף, וכל בר דעת שלומד את התשובות ביביע אומר רואה שה"עוקר הרים" לא פחות מה"סיני"...
ומי שמכיר יודע מה מרן זצוק"ל כתב ביבי"א ח"י על הגרב"צ זצוק"ל.
לקבוע מי יותר "סיני"אתה מביא ראיה מהיביע אומר, כדי לקבוע מי גדול יותר?.... [מרן, או הגאון. לך לישון]
לא קובעים על חכם א' שהוא גדול בבקיאות מחכם ב', הואיל ואמר חכם א' על חכם ב' שלא היה סיפק ביד חכם ב' להיות בקי.לקבוע מי יותר "סיני"
כוונת הדברים הם"להתכבד בקלונו"???
מאיפה הוצאת את השטויות האלה...
אתה מדבר כאילו ספרי הרב עובדיה מלאים בטעויות...
וממילא- מה שנזעק בנו על הרבנים החשובים הנ"ל שבספריהם לא מזכירים מהיביע אומר, הוא פשוט מאוד- כי את הצד של היביע אומר כולם מכירים ורואים, ועתה הם באים להראות ללומד את הצד השני