באנר תרומה

תורת רבי יעקב חיים סופר שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אני מחובר בחינם.
בדקתי ובאמת ספר זה בניגוד לאחרים לא פתוח כולו ובודאי מדובר בטעות הרי בספר עצמו בעמוד 2 כתוב בפירוש שהוא פתוח כולו לצפייה בחינם וצריך לדווח להם מי שיכול לדווח בפורום שלהם תבוא עליו ברכה.
 
ואגב, איזו תגובה מצחיקה זו שכתבת, אם יש לך טענות או ראיות אשמח לשמוע. אבל לבינתיים אני חושב שהוא הכי עיוני.
לא נתקלתי עד היום שמישהו אמר לי שהאור לציון יותר עיוני מהיביע אומר...
לכן אני בעמדה כזאת עד שמישהו יוכיח לי אחרת.
ואגב אני הבאתי לעיל 2 דוגמאות שהגרע"י לא הבין את דברי הגרב"צ.
וביבי"א העיר עליו מעל מאה הערות (לא קשור לבקיאות) מה הקשר?
 
צא מאזור הנוחות

אני וכל מכירי לא פגשנו מישהוא שחושב הפוך
אני אשמח לודגמאות "מהספר"
למדתי את הספר אור לציון כמה פעמים עם כל המראי מקומות, ולא כ"כ שמתי לב לעומק העיון. (אין מפה שום ראיה על חכם בן ציון זצוק"ל, כי כך היא צורת כתיבת הספר ולא בדרך שו"ת וכדו' שזה יותר עיוני)

מהיבי"א מכל תשובה אתה מתפעל ורואה כמה עיון יש לו על כל סברא וכל עיי"ש שהוא כותב אתה שם לב כמה חומר הכניס לך במילה אחת שקשורה לתשובה שכתב, וישנם מאות דוגמאות לכך ואיך דייק אפי' במילה אחת. (עיין קובץ ב"י האחרון למי שיש)
 
הדיון הזה לא יוביל לשום מקום, רק ילך ויתדרדר עד שיגיע לרמת גן ילדים.

אתה רואה עיון ביביע אומר, ולא רואה באור לציון? אשריך.
 
הדיון הזה לא יוביל לשום מקום, רק ילך ויתדרדר עד שיגיע לרמת גן ילדים.
זה אני לגמרי מסכים...
ולא רואה באור לציון?
(אין מפה שום ראיה על חכם בן ציון זצוק"ל, כי כך היא צורת כתיבת הספר ולא בדרך שו"ת וכדו' שזה יותר עיוני)
וכמו שאין מה להשוות את יחוה דעת ליביע אומר.
 
הגרע"י בעצמו אמר שאני יודע את מה שכתוב ואילו מרן הגרב"צ יודע גם את מה שלא כתוב. כפי שכתוב בספרי הביוגרפיה.
וגם אמר בעצמו שמרן הגרב"צ היה הכי כשרוני בכתה, והיה "קולט מהאויר"!


ואגב, איזו תגובה מצחיקה זו שכתבת, אם יש לך טענות או ראיות אשמח לשמוע. אבל לבינתיים אני חושב שהוא הכי עיוני.
אולי נתחיל הפוך. [כי הרי על כל ראיה שיביאו, תתחיל לענות בסגנון מוצ"ש שביזדים. אז אין שום טעם]. ואגב אני הבאתי לעיל 2 דוגמאות שהגרע"י לא הבין את דברי הגרב"צ.
לא דיברתי על דבריך כלל, הגבתי על מה שהגבתי.
לגבי דבריך לענ"ד לא לי ולא לך יש כלים למדוד את כח עיונם. (בהרבה מקומות לא רואים את כח עיונו של הגרע"י, אבל יש מקומות שרואים היטב את גודל עיונו, זכורני שיש התכתבות שלו עם רבינו עזרא עטיה זצ"ל בעומק העיון, כמדומה שזה ביבי"א ח"ו אה"ע סי' ה. וכבר המליץ עליו מי שהמליץ שמרוב בקיאות לא רואים עיון. וראה דוגמא לזה בהסכמת ר' עזרא עטיה ליבי"א שכמדומה שעל כל הערה של המורה הביא בגליון מי שהעיר כן כבר, ומי שתירץ זאת. ע"ש).
 
חוץ מזה, לא תמיד הספר מעיד לגמרי על גדולת המחבר, ישנם הרבה גדולים שחיבורם לא ממש מבטא את גודל עיונם וגדלותם בתורה, לעומתם ישנם חיבורים מאוד מוצלחים וספריהם רבי מכר שנמצאים כמעט בכל בית ובימ"ד ואולם מחבריהם עצמם לא בהכרח גדולי הת"ח שבדור.
וכבר אמרו הכל תלוי במזל וכו'.
ואני מדגיש שזה לא תמיד כך אלא שישנה מציאות כזו.
 
לא דיברתי על דבריך כלל, הגבתי על מה שהגבתי.
לגבי דבריך לענ"ד לא לי ולא לך יש כלים למדוד את כח עיונם. (בהרבה מקומות לא רואים את כח עיונו של הגרע"י, אבל יש מקומות שרואים היטב את גודל עיונו, זכורני שיש התכתבות שלו עם רבינו עזרא עטיה זצ"ל בעומק העיון, כמדומה שזה ביבי"א ח"ו אה"ע סי' ה. וכבר המליץ עליו מי שהמליץ שמרוב בקיאות לא רואים עיון. וראה דוגמא לזה בהסכמת ר' עזרא עטיה ליבי"א שכמדומה שעל כל הערה של המורה הביא בגליון מי שהעיר כן כבר, ומי שתירץ זאת. ע"ש).
גם אני לא אמרתי שהגבת עלי. ועדיין הערתי על דבריך שהערת על מישהו אחר (מדין ערבות).

שכחת שלעיל ניסית למדוד ולהביא שהרב שטיינמן אמר כך וכך והרב אוירבך אמר. ושכחת שכתבת "גדול הדורות"?
אז כשאני מביא לך שהוא עצמו אמר שמרן הגרב"צ כשרוני ממנו, אז אתה נסוג אחור "אין לנו הכלים וכו'". אתמהה.
 
גם אני לא אמרתי שהגבת עלי. ועדיין הערתי על דבריך שהערת על מישהו אחר (מדין ערבות).
אבל לא הערתי על נקודה זו.
שכחת שלעיל ניסית למדוד ולהביא שהרב שטיינמן אמר כך וכך והרב אוירבך אמר. ושכחת שכתבת "גדול הדורות"?
היכן כתבתי כך? וגם במה שכתבתי לא באתי למדוד אף אחד מגדולי ישראל, כי בריא לי שאין לי ולא לך כלים למדוד זאת.
 
שהוא עצמו אמר שמרן הגרב"צ כשרוני ממנו,
???
חוץ מזה, לא תמיד הספר מעיד לגמרי על גדולת המחבר, ישנם הרבה גדולים שחיבורם לא ממש מבטא את גודל עיונם וגדלותם בתורה,
(אין מפה שום ראיה על חכם בן ציון זצוק"ל, כי כך היא צורת כתיבת הספר ולא בדרך שו"ת וכדו' שזה יותר עיוני)
 
תוכל לעשות חיפוש [שמאל למעלה] "גדול הדורות", ותמצא. וגם באשכול הנוכחי כתבת לעיל שהוא הפוסק הספרדי הכי גדול מבחינת הכל.

ומה שתמהת על תיבת "ממנו",
פשוט, כי אם הוא הכי כשרוני בכתה, זה כולל את הגרע"י. ואם אמר שאני מבין מה כתוב ואילו הגרב"צ מבין גם מה שלא כתוב, אז מה זה אומר?
 
תוכל לעשות חיפוש [שמאל למעלה] "גדול הדורות", ותמצא. וגם באשכול הנוכחי כתבת לעיל שהוא הפוסק הספרדי הכי גדול מבחינת הכל.
אתה מתבלבל הרבה ביני לבין @שמעון טרבלסי
תשים לב למי אתה עונה ומה אתה עונה.
ומה שתמהת על תיבת "ממנו",
פשוט, כי אם הוא הכי כשרוני בכתה, זה כולל את הגרע"י.
פששש...
איזה דיוקים...
רואים שאתה מתייחס למרן זצוק"ל כמו ראשון, אפי' ממעשיות אתה מדקדק על כל מילה... יפה מאוד תמשיך ככה.
(ודרך אגב "הכי כשרוני" בכיתה לא מחייב שזה גם עכשיו)
ואם אמר שאני מבין מה כתוב
אתה לא מכיר את ענוותנותו של מרן?
 
בינתיים לא היה כאן זלזול במאן דהו. לכאורה הדיון לגיטימי (רק רדוד). גם בגמ' דנו מי עדיף. החברים כותבים כאן את תחושותיהם, אין לאף אחד כלים למדוד.
 
  • "בהיסטוריה היהודית המודרנית, לא הייתה לוויה כזאת ואני מעז לומר שאנחנו לא יודעים על אירוע יהודי כלשהו שהשתתפו בו כמעט מליון אנשים בעולם הגדול... אני חושב שבעוד מאה שנה ידברו על תקופת הרמב"ם, תקופת הבית יוסף, ותקופתו של ה'יביע אומר' - הרב עובדיה יוסף." ~ הרב אשר וייס
  • "חמש מאות שנה לא היה בהיסטוריה איש ענק כזה." ~ הרב בן ציון מוצפי
  • "הוא היה לומד כמו ראשון, הדור הזה לא היה שייך אליו, אף אחד... הוא קלט דברים בדרגה של ראשונים, זה פשוט לא נתפס, אנשים היו מתפעלים יותר מהבקיאות, אבל אם היו רואים את העיון העמוק שלו היו נבהלים בהלה גדולה." ~ הרב שלמה עמאר
 
ראשי תחתית