בגדר ת"ח / גדול הדור שחובה ללכת להלווייתו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
יש כמה רבנים שאני מעריך יותר ממרן הרב יצחק יוסף שליט"א ואני לא קורא להם "מרן"...
מי הם?
מרן בשבילי תלוי בהגדרה שרבים מהציבור קיבלו את הוראותיו לעניין הלכה, ולדוגמא אצל הציבור האשכנזי לא תמצא הרבה שיגידו לך שהולכים בהלכה כגרח"ק זצוק"ל - ופשוט
אז כנראה אתה לא מכיר את הציבור האשכנזי, ופשוט.
מכל העולם שלחו לו שאלות בהלכה עשרות בשנים.
 
מה אכפת לך...
אז כנראה אתה לא מכיר את הציבור האשכנזי, ופשוט.
מכל העולם שלחו לו שאלות בהלכה עשרות בשנים.
כנראה לא הבנת כוונתי...
אם תשאל בציבור האשכנזי כמו איזה פוסק הם הולכים, חלק יגידו לך הגרש"ז אוירבך זצוק"ל, הגריש"א זצוק"ל ועוד.
- פחות יגידו לך שפוסקים כגרח"ק זצוק"ל.
(אתה מוזמן לבדוק זאת... תשאל עשרה אשכנזים ותראה את התשובות שתקבל)
 
מה לא מבינים את העברית של הרב זילברשטיין ושל הגר"ג אדלשטיין???
תחפש תירוצים יותר טובים.
מציאות שבהלוויה של אשכנזים לא מבינים את רוב ההספדים.
(ודרך אגב הבאתי "תירוץ" שמרן זצוק"ל אמר... ולא מעצמי הוא)
 
מה אכפת לך...

כנראה לא הבנת כוונתי...
אם תשאל בציבור האשכנזי כמו איזה פוסק הם הולכים, חלק יגידו לך הגרש"ז אוירבך זצוק"ל, הגריש"א זצוק"ל ועוד.
- פחות יגידו לך שפוסקים כגרח"ק זצוק"ל.
(אתה מוזמן לבדוק זאת... תשאל עשרה אשכנזים ותראה את התשובות שתקבל)
לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
 
לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
אני בכולל עם עשרה אשכנזים...
ארבע אמרו לי שהולכים ברוב הפסקים כגרש"ז אוירבך זצוק"ל.
אחד אמר לי כרב וואזנר זצוק"ל.
שנים אמרו לי שרב אלישיב זצוק"ל
שלוש אמרו לי איזה פוסק בדורינו שהולכים לפיו.

- אני רק מראה לך שאצל האשכנזים אין מושג כ"כ של "קבלת הוראות הלכה" של איזה פוסק מסויים, ולכן לדעתי המושג "מרן" פחות שייך שם. כי "מרן" זה מי שקיבלו הוראותיו לעניין הלכה - ופשוט.
 
לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.

וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...

תלמד קצת היסטורייה...
 
דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.

וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...

תלמד קצת היסטורייה...
למה אלו שהלכו לפי הבן איש חי לא שרפו את ספרי הכף החיים/אור לציון, הרי הם חולקים הרבה על הבן איש חי ??
אלא מה שהציק להם בהרב זצ"ל ששינה את כללי הפסיקה (כמ"ש הרב יעקב הלל בסרטון הידוע)
א. לפסוק דלא כהאר"י נגד רוב פוסקי עדות המזרח (חיד"א, ר"ח פלאג'י, שדי חמד, בא"ח, כה"ח ועוד)
ב. להקל/להחמיר/לחוש לסב"ל נגד המנהג
ג. לבטל מנהגים נגד מרן
 
דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.

וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...

תלמד קצת היסטורייה...
טענו בחיטים והודה לו בשעורים. לא הבנת מה כתבתי ואין קשר ללימוד היסטוריה. אתה כנראה לא מכיר את המהלך אצל האשכנזים אם לא גדלת בתוכם. אם כל ימיך גדלת בין הספרדים אז לא תבין.
 
לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
אור תורה אמר:
דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.

וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...

טענו בחיטים והודה לו בשעורים. לא הבנת מה כתבתי ואין קשר ללימוד היסטוריה. אתה כנראה לא מכיר את המהלך אצל האשכנזים אם לא גדלת בתוכם. אם כל ימיך גדלת בין הספרדים אז לא תבין.
הטענה היא על מה שכתבת אצל הספרדים, ועל זה אתה לא עונה, כי המטרה שלך להקשות רק על מרן הגרע"י זצ"ל. בוא תיישב את הבבלים שלא הסכימו שיחלקו על הבא"ח.
תענה על זה, ואח"כ נעבור לאחינו האשכנזים
 
וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...
ההבדל היחיד שר' חיים קנייבסקי לא צעק כל יום ברדיו שרק החזון איש צודק וכל הכופר בזה הרי הוא טועה, ולא הפיץ תורה זו ברבים !
הוא לעצמו סבר שיש לנהוג ע"פ פסקי החזון איש, אבל לא ניהל מסע הסברה עם 50 ספרים, מליוני עלונים ותלמידים ושטיפת מוח ושטויות ושאר מרעין בישין ...
 
לא זו היתה הטענה אלא שזה שינוי מסורת הפסיקה של מאורי ספרד כהחידא ר"ח פלאג'י זבחי צדק באח ועוד.
אם אתה יודע, זה התחיל עם הפסיקה של הגרע"י בשיעור חלה וזה לא קשור להחיד"א וכו'.
זה לא קשור לשינוי הפסיקה, זה קשור לזה שחלקו על הבא"ח.
 
הא גופא מה זה ההמצאה הזו שאסור לחלוק, וזה טענתו של הגלילי, שב40 שנה האחרונות המציאו שאסור לחלוק, וציינתי שכבר לפני 100 שנה המציאו שאסור לחלוק....
אז למה הם לא יצאו על חכם בן ציון שחלק על הבן איש חי בעשרות דינים ?
 
כמדומה שיש לחלק בין שאלות לדינא ובין דברים התלויים במנהג
ועי' כיו"ב בדברי הרשב"ש (סי' רנ"א) -
הצג קובץ מצורף 7150
וע"ע שו"ת אבקת רוכל (סי' כ"ח) -


כל ימיי גדלתי בין האשכנזים, ולא ידענא כלל על מה אתה שח
אז בא אני יסביר לך את כוונתי. אצל האשכנזים שאמרו לך אני כהגרי"ש או כהגרש"ז הנושא הוא אם לפתוח בקבוק בשבת או להפריש חלה על קוגל, אף פוסק אשכנזי לא קם ושינה מסורת פסיקה של מאות שנים. אצל האשכנזים אין מחלוקת על עקרונות וכללי הפסיקה שכולם מסכימים להם. כל המחלוקות הם בדברים שהתחדשו וכדו'. אצל הספרדים הנושא הוא העקרון של הפסיקה. אז אם גדלת בין אשכנזים ולמדת איתם ומהם את צורת הפסיקה והעקרונות שעליהם הכל בנוי זה משהו אחד. אבל אם בהפסקת קפה בכולל זרקת את השאלה ששאלת וקיבלת תשובה אני כהגרי"ש ואני כהגרש"ז ועשית השוואה לספרדים אז זה לא מתחיל.
 
כבודו יכול לגלות לנו רז זה ?
תשאל את יעקבי הוא בקי בכל ספריו ושיעוריו של הראש"ל שליט"א. בודאי יותר ממני.
בזמן ההוא עדיין לא נכתבו רוב ספרי הגרע''י (אולי כמה חוברות של יביע אומר וכאלה)
ניכר שלא ראית את המכתב של מרן זצ"ל בהקדמה להליכות עולם שם הוא קובל על מה שכתבו עליו שהוא מזלזל בספריו בבא"ח (במה שכתב ולא קרב זה אצל זה כל הלילה וכיו"ב).
מציע לך תקרא את המכתב ואח"כ תגיב.

(הטענות על מרן הראש"ל שליט"א הם טענות ממוחזרות ממה שטענו בזמנו על אביו מרן זיע"א)
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית