ושל מרן הגר"מ אליהו זצ"ל?להלויה של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגרע"י הורה לצאת להלויה?
ושל מרן הגר"מ אליהו זצ"ל?להלויה של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, הגרע"י הורה לצאת להלויה?
מי הם?יש כמה רבנים שאני מעריך יותר ממרן הרב יצחק יוסף שליט"א ואני לא קורא להם "מרן"...
אז כנראה אתה לא מכיר את הציבור האשכנזי, ופשוט.מרן בשבילי תלוי בהגדרה שרבים מהציבור קיבלו את הוראותיו לעניין הלכה, ולדוגמא אצל הציבור האשכנזי לא תמצא הרבה שיגידו לך שהולכים בהלכה כגרח"ק זצוק"ל - ופשוט
מה אכפת לך...מי הם?
כנראה לא הבנת כוונתי...אז כנראה אתה לא מכיר את הציבור האשכנזי, ופשוט.
מכל העולם שלחו לו שאלות בהלכה עשרות בשנים.
מציאות שבהלוויה של אשכנזים לא מבינים את רוב ההספדים.מה לא מבינים את העברית של הרב זילברשטיין ושל הגר"ג אדלשטיין???
תחפש תירוצים יותר טובים.
לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.מה אכפת לך...
כנראה לא הבנת כוונתי...
אם תשאל בציבור האשכנזי כמו איזה פוסק הם הולכים, חלק יגידו לך הגרש"ז אוירבך זצוק"ל, הגריש"א זצוק"ל ועוד.
- פחות יגידו לך שפוסקים כגרח"ק זצוק"ל.
(אתה מוזמן לבדוק זאת... תשאל עשרה אשכנזים ותראה את התשובות שתקבל)
אני בכולל עם עשרה אשכנזים...לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
למה אלו שהלכו לפי הבן איש חי לא שרפו את ספרי הכף החיים/אור לציון, הרי הם חולקים הרבה על הבן איש חי ??דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.
וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...
תלמד קצת היסטורייה...
טענו בחיטים והודה לו בשעורים. לא הבנת מה כתבתי ואין קשר ללימוד היסטוריה. אתה כנראה לא מכיר את המהלך אצל האשכנזים אם לא גדלת בתוכם. אם כל ימיך גדלת בין הספרדים אז לא תבין.דווקא המצאה זו אצל חלק מהספרדים, כבר קיימת למעלה ממאה שנה.
אלו שהולכים לפי הבא"ח ואלו שנלחמו במרן הגרע"י שפסק כהשו"ע דלא כהבא"ח, כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.
וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...
תלמד קצת היסטורייה...
אור תורה אמר:לא תמצא אשכנזי אחד שיגיד לך אני כהגרש"ז או אני כהגרי"ש זו המצאה שנמצאת רק אצל הספרדים ב40 שנה האחרונות. מאותה סיבה לא תראה מלחמה בין פוסקים אשכנזים להעמיד את הפסקים שלהם.
הטענה היא על מה שכתבת אצל הספרדים, ועל זה אתה לא עונה, כי המטרה שלך להקשות רק על מרן הגרע"י זצ"ל. בוא תיישב את הבבלים שלא הסכימו שיחלקו על הבא"ח.טענו בחיטים והודה לו בשעורים. לא הבנת מה כתבתי ואין קשר ללימוד היסטוריה. אתה כנראה לא מכיר את המהלך אצל האשכנזים אם לא גדלת בתוכם. אם כל ימיך גדלת בין הספרדים אז לא תבין.
ההבדל היחיד שר' חיים קנייבסקי לא צעק כל יום ברדיו שרק החזון איש צודק וכל הכופר בזה הרי הוא טועה, ולא הפיץ תורה זו ברבים !וגם אצל האשכנזים יש את החזונשניקים שקיבלו עליהם את החזו"א, כמו הגר"ח שלא מסכים שחולקים על החזו"א.
וא"א לשכוח את אותם שביזו את מרן הגרע"י זצ"ל כשאמר בכינוס של דירשו, שהספרדים לא קבלו עליהם דברי המשנ"ב וצריך ללמוד גם את פוסקי הספרדים, ויתד נאמן בכותרת אדומה באותו יום שישי זעזוע ותדהמה...
לא זו היתה הטענה אלא שזה שינוי מסורת הפסיקה של מאורי ספרד כהחידא ר"ח פלאג'י זבחי צדק באח ועוד.כי הם טוענים שאסור לחלוק על הבא"ח בשום אופן.
אם אתה יודע, זה התחיל עם הפסיקה של הגרע"י בשיעור חלה וזה לא קשור להחיד"א וכו'.לא זו היתה הטענה אלא שזה שינוי מסורת הפסיקה של מאורי ספרד כהחידא ר"ח פלאג'י זבחי צדק באח ועוד.
היינו הך.זה לא קשור לשינוי הפסיקה, זה קשור לזה שחלקו על הבא"ח.
הא גופא מה זה ההמצאה הזו שאסור לחלוק, וזה טענתו של הגלילי, שב40 שנה האחרונות המציאו שאסור לחלוק, וציינתי שכבר לפני 100 שנה המציאו שאסור לחלוק....היינו הך.
אז למה הם לא יצאו על חכם בן ציון שחלק על הבן איש חי בעשרות דינים ?הא גופא מה זה ההמצאה הזו שאסור לחלוק, וזה טענתו של הגלילי, שב40 שנה האחרונות המציאו שאסור לחלוק, וציינתי שכבר לפני 100 שנה המציאו שאסור לחלוק....
אז בא אני יסביר לך את כוונתי. אצל האשכנזים שאמרו לך אני כהגרי"ש או כהגרש"ז הנושא הוא אם לפתוח בקבוק בשבת או להפריש חלה על קוגל, אף פוסק אשכנזי לא קם ושינה מסורת פסיקה של מאות שנים. אצל האשכנזים אין מחלוקת על עקרונות וכללי הפסיקה שכולם מסכימים להם. כל המחלוקות הם בדברים שהתחדשו וכדו'. אצל הספרדים הנושא הוא העקרון של הפסיקה. אז אם גדלת בין אשכנזים ולמדת איתם ומהם את צורת הפסיקה והעקרונות שעליהם הכל בנוי זה משהו אחד. אבל אם בהפסקת קפה בכולל זרקת את השאלה ששאלת וקיבלת תשובה אני כהגרי"ש ואני כהגרש"ז ועשית השוואה לספרדים אז זה לא מתחיל.כמדומה שיש לחלק בין שאלות לדינא ובין דברים התלויים במנהג
ועי' כיו"ב בדברי הרשב"ש (סי' רנ"א) -
הצג קובץ מצורף 7150
וע"ע שו"ת אבקת רוכל (סי' כ"ח) -
כל ימיי גדלתי בין האשכנזים, ולא ידענא כלל על מה אתה שח
כבר הגרב"צ זיע"א תירץ קושיא זו. והזכירו בשיעור השבועי כו"כ פעמים.אז למה הם לא יצאו על חכם בן ציון שחלק על הבן איש חי בעשרות דינים ?
כבודו יכול לגלות לנו רז זה ?כבר הגרב"צ זיע"א תירץ קושיא זו. והזכירו בשיעור השבועי כו"כ פעמים.
בזמן ההוא עדיין לא נכתבו רוב ספרי הגרע''י (אולי כמה חוברות של יביע אומר וכאלה)וגם בזמן ההוא לא נכתב האור לציון.
תשאל את יעקבי הוא בקי בכל ספריו ושיעוריו של הראש"ל שליט"א. בודאי יותר ממני.כבודו יכול לגלות לנו רז זה ?
ניכר שלא ראית את המכתב של מרן זצ"ל בהקדמה להליכות עולם שם הוא קובל על מה שכתבו עליו שהוא מזלזל בספריו בבא"ח (במה שכתב ולא קרב זה אצל זה כל הלילה וכיו"ב).בזמן ההוא עדיין לא נכתבו רוב ספרי הגרע''י (אולי כמה חוברות של יביע אומר וכאלה)