לחצו כאן – תרומה לשמואל

בענין גיורי צה"ל

אין מי שאומר "שהרב עובדיה חזר בו"...

בוודאי שחזר בו. מלכתחילה הכשיר את כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב חזר בו, ולולא זה היו הרבנים האשכנזים נשארים בדעתם.

אתה ככל הנראה בטוח שהציבור מטומטם ואפשר למכור לו שגדולי האשכנזים "לא הבינו" ואז "הסבירו להם" והבינו.
 

אנחנו לא מטומטמים!
היה פה ויכוח שכמעט קרע את הציבור החרדי/יהודי לשנים.
זה לקח כמה שבועות טובים, והצריך שתדלנות של רבנים נכבדים.
אם כל הענין היה רק איזו הבהרה קלה שהרב "שכח" להדגיש במכתבו, היה אפשר בשיחת טלפון לסדר זאת.
אבל זה לא היה זה!!!
וגם הויכוח המוקלט עם הרב שטרנבוך מוכיח בדיוק שזה היה משהו אחר, שבסוף מחוסר ברירה נהיה זה.
אז עם כל הכבוד לנכד הנכבד, אבל היו כאן שתי הוראות סותרות של חכם עובדיה. כלומר, הוראה גורפת שכולם יהודים, ואח"כ חזרה והסתייגות מהפסק הנז'.
זהו, לא צריך לחפות בכוח ולחשוב שאנחנו מטומטמים.
 
כל זאת עשו מהר משום שהרבנים הבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל דיבר על כל הגיורים.

הם לא "הבינו" אלא כך כתב הגר"ע מפורש במכתבו, שמסכים לכל גיורי צה"ל ללא שום כוכבית או הסתייגות.
 
בוודאי שחזר בו. מלכתחילה הכשיר את כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב חזר בו, ולולא זה היו הרבנים האשכנזים נשארים בדעתם.

אתה ככל הנראה בטוח שהציבור מטומטם ואפשר למכור לו שגדולי האשכנזים "לא הבינו" ואז "הסבירו להם" והבינו.
הם לא "הבינו" אלא כך כתב הגר"ע מפורש במכתבו, שמסכים לכל גיורי צה"ל ללא שום כוכבית או הסתייגות.
ובאותו יום חתם על המכתב של הרב עמאר שליט"א שבו מוסבר הייטב איזה גיורי צה"ל הכשיר

1755208672210.png
בא
 
ובאותו יום חתם על המכתב של הרב עמאר שליט"א שבו מוסבר הייטב איזה גיורי צה"ל הכשיר

הצג קובץ מצורף 9140
בא
את זה היה אפשר ב-4 דקות לסדר ...
זה לא היה זה.
זה היה אמון מוחלט בגיור הצבאי, מבלי שום יכולת לערער על כך שאולי יש פה מקום לדחות את הגיור.
ועל זה יצא הקצף, ובעקבותיו ההבהרה.
 
זה היה אמון מוחלט בגיור הצבאי, מבלי שום יכולת לערער על כך שאולי יש פה מקום לדחות את הגיור.
ועל זה יצא הקצף, ובעקבותיו ההבהרה.
אמון איך שהביאו לו את הנתונים.
לכן כתב זאת באופן "גורף".
אחרי זה שהסבירו לו שיכול להיות שאלה לא נתונים גורפים "הבהיר" את דעתו בצורה יותר ברורה.
1755209273048.png
 
אם ככה למה באמת זה לקח כ"כ הרבה זמן ?
ולמה היו צריכים כ"כ הרבה שתדלנות ?
לא היה פשוט יותר לכתוב שנית ביתר בירור את המובן מאליו - ולצרף את המכתב של הרב עמאר ???
 
אחרי זה שהסבירו לו שיכול להיות שאלה לא נתונים גורפים "הבהיר" את דעתו בצורה יותר ברורה.
אבל עדיין לא ענית

למה א"כ היה צריך פגישות עם הרב שטרנבוך
ולחץ צבאי כבד של הרב שלום כהן

אם זה רק עניין בהסברה גרידא?
 
אתה יכול לחלק איזה חילוק שמתחשק לך, אבל הגר"ע במכתבו הראשון לא חילק.
ובמכתב של "ההבהרה" גם מבואר שכל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.

וזה ברור שבמכתבו הראשון מרן זצוק"ל לא התכוון להתיר גיורים כאלה, אלא שכך היא המציאות שהביאו לפניו.
 
אבל עדיין לא ענית

למה א"כ היה צריך פגישות עם הרב שטרנבוך
ולחץ צבאי כבד של הרב שלום כהן

אם זה רק עניין בהסברה גרידא?
כל זאת עשו מהר משום שהרבנים הבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל דיבר על כל הגיורים.
ולכן היה צריך ללחוץ ולעשות פגישות מהירות לפני שיצא בזיון על כבוד התורה.
 
גם אם חוששים לחומרא, הרי ספק ממזר מותר לגמרי מה''ת לרוה''פ ? לא הבנתי.
לא בקיא בסוגייא
רק אמרתי מה שזכור לי גרידא, יתכן שיש יותר פרטים

ויתכן אף - שיש פה סתירה בפסקים ובאמת הר' גורן צדק לכאורה

איני יודע
 
בקיצור גם במכתב "ההבהרה" מבואר שרוב ככל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
וכמעט ואין מקרים כאלה
שהדיינים יודעים בוודאות את מסתרי ליבם של המבקשים להתגייר.

ולכן במכתב הראשון מרן זצוק"ל התיר באופן גורף את כל הגיורים.
ובגלל שיש כאלה שהבינו שמתיר גם את אלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
לכן הסביר את כוונתו.
 
בקיצור גם במכתב "ההבהרה" מבואר שרוב ככל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
וכמעט ואין מקרים כאלה
שהדיינים יודעים בוודאות את מסתרי ליבם של המבקשים להתגייר.

ולכן במכתב הראשון מרן זצוק"ל התיר באופן גורף את כל הגיורים.
ובגלל שיש כאלה שהבינו שמתיר גם את אלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
לכן הסביר את כוונתו.

ובקצרה, ממכתב המחאה הראשון (מוצא"ש נח - ב' חשון תשע"א) עד למכתב הראשון של הרב עובדיה (ט שבט תשע"א) סה"כ כ-3 חדשים, לא הבינו אחד את השני.
ולכן שבוע אחד לאח"מ (מוצא"ש יתרו - יח שבט תשע"א) יצא מכתב מחאה נוסף (ערב הפגנה אדירה ונידוי ופיצוץ), ובו כתוב: "ונידון דידן, הכל יודעים שלא היה בכוונת הגרים הללו לקבל על עצמם שום עיקר מעיקרי הדת לא שבת ולא כשרות ולא טהרת המשפחה וכל אחד יודע וכמעט יכול לומר בנקיטת חפץ שגויים אלו אין כוונתם לקבל יהדות".
ובמקביל הרב עובדיה מנותק מהמציאות ולא מבין שעל זה בעצם נסוב הויכוח איתו, האם הגיור הצבאי חשיב גיור ע"מ לקבל מצות או לא?
והוא גם מנותק מהמציאות שרוב החיילים הללו ממשיכים לחיות גויים גמורים. מה שגורם לו לחשוב שיש כאן גיור אמיתי.
ואז הוא שולח את הבן שלו שיסביר בעצם את מה שהוא אמר מעיקרא, ורק אז נופל האסימון לכל הרבנים, שהם פשוט לא הבינו אחד את השני, וכולם אמרו אותו דבר כל הזמן.
האמת, לא כ"כ משכנע.
יותר נראה שיש פה משהו הרבה יותר מהותי, כמו שכתבתי.
הגר"ע התייחס לגיור הצבאי כגיור אמיתי, וההצרה בפני הדיין הצבאי הספיקה לו (אפי' שבפועל אינם שומרים מצות).
ולאחר שבא הדבר לידי פיצוץ חזר בו והוציא הבהרה.
(והמכתב עם הרב עמאר כולל את זה בדיוק, שאם יש אומדנא דמוכחא אז הגיור בטל, אבל הגיור הצבאי אינו בבחינת אומדנא מוכחא ואפשר לסמוך עליו, ולא משנה מה שבפועל לא שומרים מצות. ולכן המכתב ההוא לא הספיק למתנגדים עד שיצאה הבהרה, דהיינו שחזר בו מהתובנה הראשונה).
 
ראשי תחתית