באנר תרומה

בענין גיורי צה"ל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול קול יעקב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אין מי שאומר "שהרב עובדיה חזר בו"...

בוודאי שחזר בו. מלכתחילה הכשיר את כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב חזר בו, ולולא זה היו הרבנים האשכנזים נשארים בדעתם.

אתה ככל הנראה בטוח שהציבור מטומטם ואפשר למכור לו שגדולי האשכנזים "לא הבינו" ואז "הסבירו להם" והבינו.
 

אנחנו לא מטומטמים!
היה פה ויכוח שכמעט קרע את הציבור החרדי/יהודי לשנים.
זה לקח כמה שבועות טובים, והצריך שתדלנות של רבנים נכבדים.
אם כל הענין היה רק איזו הבהרה קלה שהרב "שכח" להדגיש במכתבו, היה אפשר בשיחת טלפון לסדר זאת.
אבל זה לא היה זה!!!
וגם הויכוח המוקלט עם הרב שטרנבוך מוכיח בדיוק שזה היה משהו אחר, שבסוף מחוסר ברירה נהיה זה.
אז עם כל הכבוד לנכד הנכבד, אבל היו כאן שתי הוראות סותרות של חכם עובדיה. כלומר, הוראה גורפת שכולם יהודים, ואח"כ חזרה והסתייגות מהפסק הנז'.
זהו, לא צריך לחפות בכוח ולחשוב שאנחנו מטומטמים.
 
בוודאי שחזר בו. מלכתחילה הכשיר את כל גיורי צה"ל באופן גורף, ובמכתב חזר בו, ולולא זה היו הרבנים האשכנזים נשארים בדעתם.

אתה ככל הנראה בטוח שהציבור מטומטם ואפשר למכור לו שגדולי האשכנזים "לא הבינו" ואז "הסבירו להם" והבינו.
הם לא "הבינו" אלא כך כתב הגר"ע מפורש במכתבו, שמסכים לכל גיורי צה"ל ללא שום כוכבית או הסתייגות.
ובאותו יום חתם על המכתב של הרב עמאר שליט"א שבו מוסבר הייטב איזה גיורי צה"ל הכשיר

1755208672210.png
בא
 
ובאותו יום חתם על המכתב של הרב עמאר שליט"א שבו מוסבר הייטב איזה גיורי צה"ל הכשיר

הצג קובץ מצורף 9140
בא
את זה היה אפשר ב-4 דקות לסדר ...
זה לא היה זה.
זה היה אמון מוחלט בגיור הצבאי, מבלי שום יכולת לערער על כך שאולי יש פה מקום לדחות את הגיור.
ועל זה יצא הקצף, ובעקבותיו ההבהרה.
 
זה היה אמון מוחלט בגיור הצבאי, מבלי שום יכולת לערער על כך שאולי יש פה מקום לדחות את הגיור.
ועל זה יצא הקצף, ובעקבותיו ההבהרה.
אמון איך שהביאו לו את הנתונים.
לכן כתב זאת באופן "גורף".
אחרי זה שהסבירו לו שיכול להיות שאלה לא נתונים גורפים "הבהיר" את דעתו בצורה יותר ברורה.
1755209273048.png
 
אם ככה למה באמת זה לקח כ"כ הרבה זמן ?
ולמה היו צריכים כ"כ הרבה שתדלנות ?
לא היה פשוט יותר לכתוב שנית ביתר בירור את המובן מאליו - ולצרף את המכתב של הרב עמאר ???
 
אחרי זה שהסבירו לו שיכול להיות שאלה לא נתונים גורפים "הבהיר" את דעתו בצורה יותר ברורה.
אבל עדיין לא ענית

למה א"כ היה צריך פגישות עם הרב שטרנבוך
ולחץ צבאי כבד של הרב שלום כהן

אם זה רק עניין בהסברה גרידא?
 
אתה יכול לחלק איזה חילוק שמתחשק לך, אבל הגר"ע במכתבו הראשון לא חילק.
ובמכתב של "ההבהרה" גם מבואר שכל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.

וזה ברור שבמכתבו הראשון מרן זצוק"ל לא התכוון להתיר גיורים כאלה, אלא שכך היא המציאות שהביאו לפניו.
 
אבל עדיין לא ענית

למה א"כ היה צריך פגישות עם הרב שטרנבוך
ולחץ צבאי כבד של הרב שלום כהן

אם זה רק עניין בהסברה גרידא?
כל זאת עשו מהר משום שהרבנים הבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל דיבר על כל הגיורים.
ולכן היה צריך ללחוץ ולעשות פגישות מהירות לפני שיצא בזיון על כבוד התורה.
 
גם אם חוששים לחומרא, הרי ספק ממזר מותר לגמרי מה''ת לרוה''פ ? לא הבנתי.
לא בקיא בסוגייא
רק אמרתי מה שזכור לי גרידא, יתכן שיש יותר פרטים

ויתכן אף - שיש פה סתירה בפסקים ובאמת הר' גורן צדק לכאורה

איני יודע
 
בקיצור גם במכתב "ההבהרה" מבואר שרוב ככל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
וכמעט ואין מקרים כאלה
שהדיינים יודעים בוודאות את מסתרי ליבם של המבקשים להתגייר.

ולכן במכתב הראשון מרן זצוק"ל התיר באופן גורף את כל הגיורים.
ובגלל שיש כאלה שהבינו שמתיר גם את אלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
לכן הסביר את כוונתו.
 
בקיצור גם במכתב "ההבהרה" מבואר שרוב ככל הגיורים תקפים חוץ מאלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
וכמעט ואין מקרים כאלה
שהדיינים יודעים בוודאות את מסתרי ליבם של המבקשים להתגייר.

ולכן במכתב הראשון מרן זצוק"ל התיר באופן גורף את כל הגיורים.
ובגלל שיש כאלה שהבינו שמתיר גם את אלה שהייתה "אומדנא מוכחת" שהקבלת מצוות במרמה.
לכן הסביר את כוונתו.

ובקצרה, ממכתב המחאה הראשון (מוצא"ש נח - ב' חשון תשע"א) עד למכתב הראשון של הרב עובדיה (ט שבט תשע"א) סה"כ כ-3 חדשים, לא הבינו אחד את השני.
ולכן שבוע אחד לאח"מ (מוצא"ש יתרו - יח שבט תשע"א) יצא מכתב מחאה נוסף (ערב הפגנה אדירה ונידוי ופיצוץ), ובו כתוב: "ונידון דידן, הכל יודעים שלא היה בכוונת הגרים הללו לקבל על עצמם שום עיקר מעיקרי הדת לא שבת ולא כשרות ולא טהרת המשפחה וכל אחד יודע וכמעט יכול לומר בנקיטת חפץ שגויים אלו אין כוונתם לקבל יהדות".
ובמקביל הרב עובדיה מנותק מהמציאות ולא מבין שעל זה בעצם נסוב הויכוח איתו, האם הגיור הצבאי חשיב גיור ע"מ לקבל מצות או לא?
והוא גם מנותק מהמציאות שרוב החיילים הללו ממשיכים לחיות גויים גמורים. מה שגורם לו לחשוב שיש כאן גיור אמיתי.
ואז הוא שולח את הבן שלו שיסביר בעצם את מה שהוא אמר מעיקרא, ורק אז נופל האסימון לכל הרבנים, שהם פשוט לא הבינו אחד את השני, וכולם אמרו אותו דבר כל הזמן.
האמת, לא כ"כ משכנע.
יותר נראה שיש פה משהו הרבה יותר מהותי, כמו שכתבתי.
הגר"ע התייחס לגיור הצבאי כגיור אמיתי, וההצרה בפני הדיין הצבאי הספיקה לו (אפי' שבפועל אינם שומרים מצות).
ולאחר שבא הדבר לידי פיצוץ חזר בו והוציא הבהרה.
(והמכתב עם הרב עמאר כולל את זה בדיוק, שאם יש אומדנא דמוכחא אז הגיור בטל, אבל הגיור הצבאי אינו בבחינת אומדנא מוכחא ואפשר לסמוך עליו, ולא משנה מה שבפועל לא שומרים מצות. ולכן המכתב ההוא לא הספיק למתנגדים עד שיצאה הבהרה, דהיינו שחזר בו מהתובנה הראשונה).
 
@כאחד העם @משיב כהלכה @אלישמע
כל מה שכתבתם על הפגישה של הרב יצחק והרב שטרנבוך, (באשכול זה ובאשכולות אחרים), זה על סמך ההסרטה הזו, של 4 דקות שנערכו מתוך פגישה של שעה?!
אתם יודעים מה נאמר שם בשאר הזמן?!
ראיתם/שמעתם הקלטות מלאות יותר של הפגישה?!
 
@כאחד העם @משיב כהלכה @אלישמע
כל מה שכתבתם על הפגישה של הרב יצחק והרב שטרנבוך, (באשכול זה ובאשכולות אחרים), זה על סמך ההסרטה הזו, של 4 דקות שנערכו מתוך פגישה של שעה?!
אתם יודעים מה נאמר שם בשאר הזמן?!
ראיתם/שמעתם הקלטות מלאות יותר של הפגישה?!
לא, אבל סופה מעיד על תחילתה...
ואורכה (בהנחה שהיא ארוכה יותר), וכן הטונים שהיא נאמרה, העידו שהויכוח היה אחרת לחלוטין ממה שמנסים לצייר זאת כאן ע"י ציטוטים מכל מיני ספרים.
וכן המכתבים והתאריכים שהם נושאים, (בתוספת כל הבלגן שמסביב), מלמדים שהרב עובדיה סבר משהו אחד במכתב, ומשהו אחר בהבהרה.
קרי, חזר בו.
 
לא, אבל סופה מעיד על תחילתה...
ואורכה (בהנחה שהיא ארוכה יותר), וכן הטונים שהיא נאמרה, העידו שהויכוח היה אחרת לחלוטין ממה שמנסים לצייר זאת כאן ע"י ציטוטים מכל מיני ספרים.
וכן המכתבים והתאריכים שהם נושאים, (בתוספת כל הבלגן שמסביב), מלמדים שהרב עובדיה סבר משהו אחד במכתב, ומשהו אחר בהבהרה.
קרי, חזר בו.
מקוה שאתה לא פוסק הלכות ג"כ על סמך חצאי ציטטות שהוצאו ע"י צד מסויים.
 
חלילה,
רק מאד כואב לי לראות איך כל מיני אנשים (אתה ביניהם ?) משכתבים את ההיסטוריה,
וד"ל...
מה שיכתבתי את ההיסטוריה?
אתה בכלל לא יודע מה היה שם, ואתה מחליט מה היה, ואני שרק טוען לך מנין נקרא משכתב?
 
ובדרך אגב; אנחנו מאד מצפים לראות את החצי השני יוצא ע"י הצד השני...
בזמנו יצא משהו, ג"כ של 4 דקות. אם תשיג תשיג. אני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים. (בזמנו קיבלתי מא' הנוכחים הקלטה מלאה של הפגישה. הסרטה אין של הכל, כי אחרי רבע שעה בערך הוציאו את המסריטים, או שהכריחו אותם לכבות. איני זוכר. אבל כאמור לענ"ד אין היתר להוציא חומרים אלו החוצה).
 
מה שיכתבתי את ההיסטוריה?
אתה בכלל לא יודע מה היה שם, ואתה מחליט מה היה, ואני שרק טוען לך מנין נקרא משכתב?

אם אתה רק שואל, אז אני אטריח את עצמי להסביר.
אף אחד לא היה באף מקום, אבל השכל נמצא בהרבה מקומות.
צריך רק להפעיל אותו, השאלה איך.
יש מספר נתונים שעליהם אין ויכוח.
יש מספר שאלות שהתשובה עליהן מתבקשת.
ויש קול שיוצא בעקשנות מרובה, (ואין מי שמכחיש אותו).
עכשיו צריך רק לחבר את הפאזל.
עובדות שאין עליהם ויכוח.
א. יש מכתב ראשון נגד הגיור.
ב. כעבור 3 חדשים יש מכתב מהגר"ע שמתיר את הגיור הצבאי בשופי.
ג. כעבור שבוע יוצא מכתב נגד ההבנה שהגיורים הללו הינם אמיתיים.
במקביל: ישנה הקלטה בת 4 דקות לערך, לא נראה שיש בה עריכה כל שהיא (וגם הנוגעים בדבר מעולם לא טענו כך).
המלל שם ברור וחד, ומעולם מעולם לא יצאה טענה היפכיית.
כמו"כ, ישנו קול עיקש בציבור, על פיצוץ אדיר שהיינו סמוכים ונראים אליו. (ולא שמענו מי שהכחיש זאת).
כמו"כ ישנו קול עיקש, על שתדלנותו של הגר"ש כהן, (וגם על כך לא שמענו מעולם הכחשה).
כמו"כ, ידוע מאד שהגר"ע יוסף יודע היטב להתבטא ולכתוב מה שהוא מתכוין, וכך הוא בכל תשובותיו ומכתביו.
מה שכן, ישנו מכתב (בלי תאריך, צריך להתחכות אחריו) של הגר"ש עמאר, עם חתימה קצרצרה של הגר"ע יוסף, ובו נכתב שהגיור צריך להיות אמיתי (ואפרופו המכתב הזה מובן מה שכתב הגר"ע במכתבו הוא, שהוא סומך על הדיינים שבצבא ויישר כחם וחילם).
עכשיו תחבר את הפאזל איך שאתה חושב, רק צריך להפעיל את הראש קצת.
ולא צריך להיות רשע כדי להיות הגיוני, ולא צריך להיות טיפש כדי לא להיות רשע.
 
בזמנו יצא משהו, ג"כ של 4 דקות. אם תשיג תשיג. אני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים. (בזמנו קיבלתי מא' הנוכחים הקלטה מלאה של הפגישה. הסרטה אין של הכל, כי אחרי רבע שעה בערך הוציאו את המסריטים, או שהכריחו אותם לכבות. איני זוכר. אבל כאמור לענ"ד אין היתר להוציא חומרים אלו החוצה).
יש לך הכחשות על דברי, בא ותטען.
אינך רוצה להוציא החוצה דברים שנאמרו בחדרי חדרים ?
אינך חייב, אבל אני בודאי לא חייב.
ה-4 דקות הללו, מלמדים היטב מה היה לפני, הם לא נאמרו על כלום.
ואדרבה הרצון של הצד השני להשתיק את השאר, מלמד שיש לו מה להסתיר.
נכון כשיתגלו מסמכים חבויים של בר כוכבא במדבר יהודה, המרד יקבל פן היסטורי חדש.
כעת, אנחנו דנים ע"פ הממצאים שיש לפנינו, וע"פ הפעלת ההיגיון כמה שיותר בחיבור הפאזל.
אבל להסתיר מידע, ולהגיד - אתם לא יודעים מה היה!
לא קביל. רק מחשיד.
 
אם אתה רק שואל, אז אני אטריח את עצמי להסביר.
אף אחד לא היה באף מקום, אבל השכל נמצא בהרבה מקומות.
צריך רק להפעיל אותו, השאלה איך.
יש מספר נתונים שעליהם אין ויכוח.
יש מספר שאלות שהתשובה עליהן מתבקשת.
ויש קול שיוצא בעקשנות מרובה, (ואין מי שמכחיש אותו).
עכשיו צריך רק לחבר את הפאזל.
עובדות שאין עליהם ויכוח.
א. יש מכתב ראשון נגד הגיור.
ב. כעבור 3 חדשים יש מכתב מהגר"ע שמתיר את הגיור הצבאי בשופי.
ג. כעבור שבוע יוצא מכתב נגד ההבנה שהגיורים הללו הינם אמיתיים.
במקביל: ישנה הקלטה בת 4 דקות לערך, לא נראה שיש בה עריכה כל שהיא (וגם הנוגעים בדבר מעולם לא טענו כך).
המלל שם ברור וחד, ומעולם מעולם לא יצאה טענה היפכיית.
כמו"כ, ישנו קול עיקש בציבור, על פיצוץ אדיר שהיינו סמוכים ונראים אליו. (ולא שמענו מי שהכחיש זאת).
כמו"כ ישנו קול עיקש, על שתדלנותו של הגר"ש כהן, (וגם על כך לא שמענו מעולם הכחשה).
כמו"כ, ידוע מאד שהגר"ע יוסף יודע היטב להתבטא ולכתוב מה שהוא מתכוין, וכך הוא בכל תשובותיו ומכתביו.
מה שכן, ישנו מכתב (בלי תאריך, צריך להתחכות אחריו) של הגר"ש עמאר, עם חתימה קצרצרה של הגר"ע יוסף, ובו נכתב שהגיור צריך להיות אמיתי (ואפרופו המכתב הזה מובן מה שכתב הגר"ע במכתבו הוא, שהוא סומך על הדיינים שבצבא ויישר כחם וחילם).
עכשיו תחבר את הפאזל איך שאתה חושב, רק צריך להפעיל את הראש קצת.
ולא צריך להיות רשע כדי להיות הגיוני, ולא צריך להיות טיפש כדי לא להיות רשע.
לא הבנתי כלום מכל מה שכתבת, למרות שאני מכיר את הפרשייה הזו היטב, וראיתי ושמעתי גם חומרים שאתה לא מכיר.
הפאזל אצלי מחובר ושלם.

רק דבר אחד כן אוכל לכתוב, שההסרטה הנ"ל ערוכה (מתוך פגישה של כשעה כמדומני), ורואים זאת היטב (ב00:57, 02:32).
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית