כבר כתבתי: בפרי מרוסק שהסיבה שאינו מברך בורא 'פרי' זה משום שהשתנה לגריעותא – בודאי שהפקיעו שם 'פרי' ממנו לגמרי ולא יוצא כשמזכיר 'פרי' עי"ש.אבל בברכת שהכל על פרי מרוסק לסוברים שבירכתו שהכל אין זו תקנה לדבר זה במיוחד כמו על לחם שנימא שרבנן הפקיעו מזה שמו
ועליה אני דן שמהריטב"א ומהר"ח הנ"ל מוכח שלא כדברי האחרונים האלו, אלא כדברי האחרונים האחרים שסוברים שכן יש בזה סב"לכבר כתבתי לך לעיל שאינו דומה מה שכתבו שיברך שהכל מחמת שהיה להם ספק.
אבל לנו מדברי השו"ע ורוב הפוסקים משמע לברך "האדמה" והמג"א והרבה אחרונים כתבו שלא שייך סב"ל.