יש לזכור ולידע את דברי הרמב"ם (פ"ח מהל' ברכות) המובאים בביה"ל סעי' ט"ו (ד"ה על הסוקאר) לענין ברכת הסוכר דאף באופן שהו"ל לברך כברכת הפרי אפילו במרוסק (וכגון שרובו עומד לריסוק), מכל מקום "כל שאין ניכר כלל לעין אדם שמפרי או מירק פלוני יצא דבר זה שהרי הוא עכשיו כחתיכת מלח אין לברך בכגון זה אלא שהכל" (לשון הביה"ל) עי"ש.
כל 'ממתק' או 'חטיף' קיימים בו דברי הרמב"ם והבה"ל הנ"ל, וזו הסיבה העיקרית שרוב ת"ח מבינים בסברא 'פשוטה ומושכלת' שהדבר זר ומוזר לברך על חטיפים מעין אלו האדמה, ובצירוף כל מה שכתבנו ושכתבו אחרים בענין - בודאי שהעיקר הוא כמנהג העולם הפשוט והסברא הפשוטה לברך ע"ז שהכל.
כל 'ממתק' או 'חטיף' קיימים בו דברי הרמב"ם והבה"ל הנ"ל, וזו הסיבה העיקרית שרוב ת"ח מבינים בסברא 'פשוטה ומושכלת' שהדבר זר ומוזר לברך על חטיפים מעין אלו האדמה, ובצירוף כל מה שכתבנו ושכתבו אחרים בענין - בודאי שהעיקר הוא כמנהג העולם הפשוט והסברא הפשוטה לברך ע"ז שהכל.