בזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".בודאי, גם רבו הינו אברך צעיר...
בזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".בודאי, גם רבו הינו אברך צעיר...
הרב אופיר טען שבני תורה יראי שמים צריכים יותר להחמיר ולא לסמוך על קולות.הוא טוען שהגר"א חלק על מנהיגותו של הרב עובדיה וסבר שפסקיו מתאימים לבעלי בתים ואינני בטוח שהוא טועה...
היכן התפרסם? ומה לאשכנזי להתערב במחלוקוות של ספרדים?בזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".
כמדומה בקובץ אור ישראלהיכן התפרסם? ומה לאשכנזי להתערב במחלוקוות של ספרדים?
לא מצאתי. אשמח שתעלה.כמדומה בקובץ אור ישראל
לא מצאתי. אשמח שתעלה.
ידועים דבריו החריפים - על כוחות אחרים שמציעים אלטרנטיבה לפסיקתו - על מנהגי העדות, על האור לציון, על הרב אליהו, על הרבנים משאש
המחלוקת הייתה חריפה אך במקרה הזה הייתה עם כבוד הדדי באזכורים. בדרשות היה יותר כועס על כך שחושבים שמנהג מרוקו ניתן בסיני ודיבר על מנהג בורים ועמי ארצות וכדו', ושמתוך רצונו לקיים מנהגי מרוקו לא דק והסתמך על מנהג עמי הארץ וכדו'. מרן היה מגייס כל מי שבשפלנו זכר לנו ויפרקנו מצרנו, את בנו הרב יצחק שהשיב בטוב טעם, וחזר על מחלוקותיו הרבה פעמים בספריו ודרשותיו, והתחושה הייתה שהרב משאש הובא על ידו ממרוקו כדי למנותו לרבה של ירושלים ולא זכר לו טובה זו להיכנע לפסקיו ומרן ההרב יצחק הזכיר סיפור זה הרבה (ואגב, שמעתי מאחד מידידי הרב משאש שאין כן פני הדברים) - ולכן פרסם הרבה את טעיותיו. ובכלל, וזה עיקר דברי, באופן כללי נראה שמרן הגר"ע לא ניחא ליה כלל שחולקים עליו, ונכנס הרבה להשיב ולגלות "טעויותיהם" לדעתו וחזר על הדברים שוב ושוב - באופן שלא ראינו כ"כ אצל גדולים אחרים.איזה "דברים חריפים" אמר על מרן הגר"ש משאש? לא מיניה ולא מקצתיה, רק שבחים לרוב.
לא אכנס לנושא, הבהרתי שכתבו בכבוד והמחלוקת הייתה חריפה, כך שלא מדובר במילות גנאי, והרוצה לטעות יטעה.במקום לכתוב כל כך הרבה, יכולת לכתוב מילה אחת - "טעיתי".
מעולם לא דיבר מילה אחת של גנאי על מרן הגר"ש משאש זצוק"ל, וזה בגלל שהוא השכיל לכבדו מאוד למרות שחלק עליו בעשרות הלכות, ועמד על שלו בתוקף ובעוז.
שמעתי כעת מגיסי, הלומד בישיבה, כי בישיבה רווחת הדעה כי הכותב הוא הר' שלמה ברדוגו מרמ"י הישיבה.המערכת.
פלא שעוד לא העלו כאן את ההקלטה של הרב ירון אשכנזי, שמראה כמה דברי שקר אפשר להמציא על גדולי ישראל.הוא טוען שהגר"א חלק על מנהיגותו של הרב עובדיה וסבר שפסקיו מתאימים לבעלי בתים ואינני בטוח שהוא טועה...
האמת שזו טכניקה שנקט בה כבר אביו הגרע"י, שרבנים מסויימים כונו על ידו לפעמים הרב הגאון ולפעמים אברך צעירבזמנו התפרסם מאמר של הרב אוברלנדר מבודפשט ובו התייחסות לחוברת קול תורה שהוציא הבן בעילום שם ובה "השיב" על כל החולקים על מרן האבא זצ"ל ובהערה כתב וראה זה פלא שכל החולקים מכונים שם "האברך".
לא מכיר את התופעה הזו אצל מרן זצ"להאמת שזו טכניקה שנקט בה כבר אביו הגרע"י, שרבנים מסויימים כונו על ידו לפעמים הרב הגאון ולפעמים אברך צעיר
ידוע.לא מכיר את התופעה הזו אצל מרן זצ"ל
אפשר דוגמאותידוע.
אבל זו לא תופעה זו דרך! מתי בא לחלוק, ומתי בא להכות על קודקודו של צורב (או לא...) שהעיז יותר מדאי.