ביטאון מן המאור שע"י בוגרי ישיבת מאור התורה

גיחוך. אז מי הקים הגרע"י זצ"ל?
לא את הישיבות הספרדיות בפועל, כעמותות ומוסדות.
למרות שגם בזה היה לו הרבה הרבה חלק, כולל בישיבת קול יעקב.
אני מדבר על מי שהפך את הירקנים והסנדלרים לבני תורה. מי שהעמיד דור.
עולם התורה באנשים, לא בכיתות לימוד.
 
ואסןר לשכוח
כי בשנות התש"ן
כל ראשי הישיבות הספרדיות היו בעיצה אחת
וכל הפירות של ת"ח שיש היום יש להם חלק בזה.
כמובן
שבלי אל המעיין לא היה להם את מי ללמד,,,, וזה האמת הפשוטה!
בלי כנפי הנשר הגדול מרן הגרע"י לא היה להם איפה ללמד
אבל את התלמידים, הלמדנות העיון השקיעות שלימדו זה שלהם
קחו דוגמא:
כאן בעירנו הרב הראשי החדש הגר"י מעלם
למד באור ברוך ומחזיק את עצמו לתלמידם עד היום!!!!
אבל בלי מרן לא היה לו בכלל עיר להיות בה,,,,, זה ברור
אבל את דרכו בלימוד קיבל מהגר"ג טולדאנו
 
כמעט ואפשר לומר כי מרן רה"י הגר"א סאלים שליט"א יצר את המתכונת הישיבתית הספרדית המצויה כיום.
כלומר מצד אחד ישיבתי ומאידך ספרדי.
פוקו חזו כמה מבוגרי הישיבה הבקיאים בחזנות ובניהול התפילה כמסורת אבותינו תוך שילוב ושמירה על הסגנון הישיבתי.
זהו שילוב שלא היה בנמצא כ"כ, כיון שהיו ישיבות ספרדיות יותר ותיקות שבהם התפילה לא היתה בסגנון הישיבתי הנהוג כיום, והיו ישיבות שהנהיגו סגנון ישיבתי אך לא ספדרי, כדוגמת הישיבות שהיו בראשות יוצאי עדת המערבים וצפון אפריקה שם לא כ"כ היתה התפילה בסגנון ספרדי.
 
זה מה שהתכוונתי, לולי ראשי הישיבות היינו כולנו היום כתלמידי פורת יוסף.
וכבר האריך בזה טובא בקונטרס אריות שלא קשורים בחוט.
 
ברור שהם ספרדים, וגאים באורחות חייהם, וידוע שהמרביצי הם גדולי המקאמיסטים.
אוסיף על דבריך,
שאם מהאשכנזים אתה לוקח הכל ומהספרדים אתה לוקח מקאמים ומוזיקה מצרית המצב קשה...
לא שח"ו זה מה שלקחו, אבל הדיבור על המקאם וכדו' הוא מגעיל... וזו "מחלה" של מי שגדל בארצות ערב יחד עם דאע"ש והאחים המוסלמים...
 
אוסיף על דבריך,
שאם מהאשכנזים אתה לוקח הכל ומהספרדים אתה לוקח מקאמים ומוזיקה מצרית המצב קשה...
אמת ויציב.
לא שח"ו זה מה שלקחו, אבל הדיבור על המקאם וכדו' הוא מגעיל... וזו "מחלה" של מי שגדל בארצות ערב יחד עם דאע"ש והאחים המוסלמים...
לא הבנתי מילה. מקאמים מגעילים אותך?
 
לא הקימה את עולם התורה.
עולם התורה לא נברא ביום אחד ולא בשישה ימים, הוא הקם בדם יזע ודמעות של הרבה ראשי ישיבות צעירים שבאו ועשה מעשה ולקחו על עצמם עול של הקמת ישיבה עם על המשתמע מכך ומכולם יחד נוצר מה שמכונה בימינו 'עולם התורה הספרדי'.
ברור שמרן זצ''ל בדמותו ופועלו עשה את עבודת הריכוך הראשונית להשיב בנים אל צור מחצבתם וכמו כן רבים מהספרדים שנהו אחר הציבור הדתי לאומי בעבר עברו לעולם החרדי בזכותו דמותו ופעולו, אבל את רוב העבודה בשטח עשו אותם ראשי ישיבות.
כמו שא''א לקחת משס את העבודה של רשת החינוך, זה ברור שזה בזכות פועלו של מרן זצ''ל כך גם א''א לקחת מראשי הישיבות את החלק /שלהם
מותר להכיר טובה ולהכיר במציאות שעולם התורה הספרדי ברובו הוקם בתמיכה ועידוד על ידי גדולי תורה אשכנזים גם אם נח לספר לעצמך סיפורי מעשיות.
סתם לדוגמא להזכיר ש'לב לאחים' למשל אינו ארגון ספרדי.
 
לא הבנתי מילה. מקאמים מגעילים אותך?
ח"ו.
אני סך הכך מזכיר שדיבור מוגזם על הבנה גדולה מקאמים ועוד כסמל לגאוה במורשת הספרדית ולהמשכתה הוא ריקנות טהורה.
זה יכול להתאים לחילוני מרמת גן שנולד בעירק או בסוריה...
מי שת"ח וגדל בין חכמים מבין שלא זהו הסמל הראוי להמשכה במורשת האבות.
אני יכול להבטיח לך שרבים מגדולי התורה בא"י וסביבותיה לא היו בקיאים בזה ובוודאי לא הכירו את נגינות העגבים.
 
זה חסום בנטפרי, מה יש בו.
לי פתוח. הא מתרעם על ראש ישיבה זקן מירושלים ששלח לו עם תוניסאי בשם ג'רבי מסר - לא לבקר את חכם בן ציון, משום שפסקיו לבני תורה ומרן האבא לבעלי בתים... הוא משבח את חכם בן ציון ואומר שכתבו בשמו דברים שבוודאי לא אמרם, שלא הבינוהו כמו שצריך.
 
ח"ו.
אני סך הכך מזכיר שדיבור מוגזם על הבנה גדולה מקאמים ועוד כסמל לגאוה במורשת הספרדית ולהמשכתה הוא ריקנות טהורה.
זה יכול להתאים לחילוני מרמת גן שנולד בעירק או בסוריה...
מי שת"ח וגדל בין חכמים מבין שלא זהו הסמל הראוי להמשכה במורשת האבות.
אני יכול להבטיח לך שרבים מגדולי התורה בא"י וסביבותיה לא היו בקיאים בזה ובוודאי לא הכירו את נגינות העגבים
העניין של השירה הוא מאד גבוה
ידוע שהחת"ס מאד הצטער שלא הייתה לו הבנה מוזיקלית.
הגר"א אמר שישנם סודות התורה שא"א להבינם רק ע"י חכמת המוזיקה.
 
נערך לאחרונה:
העניין של השירה הוא מאד גבוה
ידועים דברי החת"ס שמאד הצטער שלא הייתה לו הבנה מוזיקלית.
הגר"א אמר שישנם סודות התורה שא"א להבינם רק ע"י חכמת המוזיקה.
נכון. אבל כשיהודים שרים ז'אנר מאוס של עגבים ומחקים את המואזין הרוצח - אני לא בטוח שזה עושה להם טוב. דיוטא תחתונה כזו בוודאי לא מכבדת את העם היהודי (עד לביב הזה ירדתם כדי לחקות אותו כשאתם עומדים לפני ה')...
 
נכון. אבל כשיהודים שרים ז'אנר מאוס של עגבים ומחקים את המואזין הרוצח - אני לא בטוח שזה עושה להם טוב. דיוטא תחתונה כזו בוודאי לא מכבדת את העם היהודי (עד לביב הזה ירדתם כדי לחקות אותו כשאתם עומדים לפני ה')...
?????????????????????????!!!!!
 
?????????????????????????!!!!!
אינני יודע איזו אסוסיאציה מעוררת אצלך האמירה שגדולי המרביצי גאים בספרדיותם וכראיה לכך הם מקאמיסטים גדולים.
אני אישית מכיר את נושא החזנות היטב ושימשתי חזן במספר סגנונות. אני מכיר לצערי יותר מדי הרבה חזנים ששומעים יום וליל שירים של נהגי משאיות בעזה. ומנסים לדחוף לחנים שלעיתים ידועים רק לערבים שאין להם בעולמם אלא נרגילה, טלביזיה מתועבת, רצח ומשגל.
ובכל מקרה ברור שהציבור הספרדי נסחף עם העניין קצת יותר מדי... נראה לך הגיוני שבכנסים של ש"ס בעבר היו שרים שירי עגבים שהיו ידועים לזקנים... כמובן במהלך השיר עם מילות ה"קודש" (מילות שהותאמו לפונטיקה הער'בית) פתאום עוברים ל"אינתה עומרי" וכדו'. כשהקהל עם רקע של סבא-טלביזיית-חמאס היה מריע כהמוני הישמעאלים הפרועים?!
כל הספור של גיור שירי אומכולתום הוא בושה וכלימה.
אגב, לבושתי ולהיותי סקרן ומוזיקלי - אני מבין היטב במקאמים ומכיר קצת משירי חבושה וכדו', אך לא רואה בזה שום גאווה ספרדית, ודי מתעב עשיית עניין משירי העגבים של הערבים, כמו דיון על לחני עבד אלואהב, וגם יותר מדי על המקאמים. אם מדובר בדור שני לאב שגדל בארצות ערב ניחא... אבל בן תורה צעיר אין לו מה להתחבר לתרבות הכושלת והמתועבת הזו ובוודאי לא להלל ספרדיות כזו כשמדובר בגדולי תורה.
 
נכון. אבל כשיהודים שרים ז'אנר מאוס של עגבים ומחקים את המואזין הרוצח - אני לא בטוח שזה עושה להם טוב. דיוטא תחתונה כזו בוודאי לא מכבדת את העם היהודי (עד לביב הזה ירדתם כדי לחקות אותו כשאתם עומדים לפני ה')...
אני מבין ששרה אימינו השכיבה את יצחק לישון רק עם מוזיקה חסידית...
 
ראשי תחתית