בית יוסף להבה
חבר חדש
- הצטרף
- 20/10/25
- הודעות
- 139
אינשאללה, מתוק חבל"זיאלל'ה שיהיה באמת שבת שלום, לנו ולכל ישראל.
או בשבילך: גוט שאבעס (כתבתי טוב ?).
אני מקווה שתעיין שוב בנכתב, ותמצא שם את החידושים ואת הביאורים.
אינשאללה, מתוק חבל"זיאלל'ה שיהיה באמת שבת שלום, לנו ולכל ישראל.
או בשבילך: גוט שאבעס (כתבתי טוב ?).
עכשיו תקרוץ בעין השניה ... (נראה אם תצליח).אינשאללה, מתוק חבל"ז
אני מקווה שתעיין שוב בנכתב, ותמצא שם את החידושים ואת הביאורים.
הכוונה פשוטה. זה היה מכוון על מה שבא עם טענה על "הספרדים" שאין להם כוללים בעיון הש"ס, ע"ז כתבתי שכדי לבוא בטענות על הספרדים, בפרט בתור אחד ממניהגיה, אז שיהיה כזה. ואולי כך גם דבריו יתקבלו יותר בקרב ציבור גדול מאד בספרדים.מאד צורם הגישה העזה "קודם כל שהוא יהיה ספרדי" על אדם שקצת יותר גדול ממך מן הסתם בכל הענינים
תסביר בבקשה איך זה חוצפה?הנוסח "קודם כל שהוא יהיה ספרדי" על אדם ישיש למעלה משמונים ת"ח שמעמיד תלמידים עשרות שנים והכיר ושימש את גדולי הדור הקודם
הוא חוצפה ....
אתה יכול לטעון שזה מפריע לך שאלו הגדולים שלך
אתה גם יכול לבחור להתחבר לגדולים אחרים
אבל הנוסח המטיח הזה לדעתי ממש מוגזם
לא זכור לי שאמרתי "לא התכוונתי" בכוונה להפוך את דבריי הראשונים.אז לבוא כרגע לאדם שמדבר מחמת כעס, ואח"כ מתנצל ואומר לא התכוונתי, אז אפשר להבין שהוא דיבר מתוך סערת רגשות.
אז כנראה שהרבה חברים כאן לא חשבו שזה ילדותי, והיה בעיניהם ראוי להגיב עליו.לא הייתי מאמין שהאשכול הילדותי הזה יגיע ל-235 הודעות, בימים בודדים ...
וגם אני אכתוב ברצינות: אם אתה עדיין מדבר על הנושא האם להפגע או לא להפגע, זו הוכחה ברורה שלא הבנת את מה שכתבתי כאן. אולי מרוב שאתה משוכנע בלי לקרוא שאתה יודע מה שכתבתי. קרא היטב, ותראה שלא נגעתי בשום נקודת פגיעה, לכל היותר על זכות תביעה של הקבוצה לשמור על סולידריות.עכשיו תקרוץ בעין השניה ... (נראה אם תצליח).
וברצינות, עברתי על הדברים הללו הרבה, וטחנתי אותם עד אשר דק,
ולא רק פה.
באמת אינני מוצא סיבה אמיתית להיפגע, ובודאי לא ממנו.
גם אינני מוצא סיבה אמיתית אחרת (אדרבה תמצא לי).
ובינתיים: גֻ'מְעַה מֻבַּארַכַּה לָנָא וַלִכּוּל בֵּית יִשְׂרָאֵל.
להטיח כנגד אדם גדול וכו' וכו' עיין לעיל זו חוצפהתסביר בבקשה איך זה חוצפה?
האם כתבתי דבר גנאי? או מילה לא ראויה? הורדתי מגדולתו או כבודו?
רק אמרתי שבמה שהוא עושה המבטא וכו', זה לא נראה להיות "ספרדי". ובודאי אל תבוא בטענה על בני התורה הספרדים שאין להם כולל בעיון הש"ס כי דוקא אלו שלא רוצים כולל כזה, חלק מהסיבה זה בגלל רבנים כמותו שרק רוצים להידמות ולהיות אשכנזים. ואולי תנסה גישה אחרת להכינס אליהם ולדבר על ליבם. זה הכל.
לא הטחתי נגדו באופן אישי אלא על התופעה הרחבה. כאשר הדגשתי כמה פעמים מאז פתיחת האשכול. ולא אחזור על הדברים.להטיח כנגד אדם גדול וכו' וכו' עיין לעיל זו חוצפה
ומה גם זה קשור לזה שהוא טען שצריך לחזק את לימוד הש"ס בעיון
מודה ועוזב ירוחם
וגם אני אכתוב ברצינות: אם אתה עדיין מדבר על הנושא האם להפגע או לא להפגע, זו הוכחה ברורה שלא הבנת את מה שכתבתי כאן. אולי מרוב שאתה משוכנע בלי לקרוא שאתה יודע מה שכתבתי. קרא היטב, ותראה שלא נגעתי בשום נקודת פגיעה, לכל היותר על זכות תביעה של הקבוצה לשמור על סולידריות.
המשא ומתן מתארך, וכבר ניסיתי לתמצת, אולי תלמד אותי איך אפשר לכתוב הודעות ישירות.נא למקד: מה טענתך.
המשא ומתן מתארך, וכבר ניסיתי לתמצת, אולי תלמד אותי איך אפשר לכתוב הודעות ישירות.
לשמעו ולזכרו תאוות נפש,
אגב, לא הקפיד שלא לשוח בחליצת התפילין בין יד לראש, ויתכן ובד"ת לא צריך לחוש,
ושווה אשכול נפרד.
בהנחתם, לא בחליצהראיתי שגם בר"ת [שלא מברכים] יש להקפיד משום 'הוויה אחת לשניהם'.
תראה הוא מניח, ואז לפני שהוא מהדק הוא מסיים את דבריו וממשיךבהנחתם, לא בחליצה
בהצלחה חמודלא הטחתי נגדו באופן אישי אלא על התופעה הרחבה. כאשר הדגשתי כמה פעמים מאז פתיחת האשכול. ולא אחזור על הדברים.
אז בינתיים לא אודה ולא אעזוב!
לפני ההידוק זה עוד לא ההנחהתראה הוא מניח, ואז לפני שהוא מהדק הוא מסיים את דבריו וממשיך
גם לך מתוקיבהצלחה חמוד
זה בדיוק מה שכתבתי בהודעתי הקודמת ע"ש.לפני ההידוק זה עוד לא ההנחה
הסרטון נגמר בדיוק שניה לפני ההידוק, ואי אפשר לדעת מה היה לאחריו
לי ברור שהוא הקפיד לא לדבר בין הנחת תש"י לש"ר גם בתפילין דר"ת
אשכול מעצבן שרק מראה כמה אנחנו הספרדים חוטאים להתפס לזוטותראיתי באשכול אחר שהביאו מהרב שמואל בצלאל שליט"א, חבר מועצת חכמי התורה, שדיבר בחריפות ובתוקף על מדוע אין כמעט כוללים ספרדים שלומדים ש"ס בעיון. ואע"פ שיש לי הרבה מה להגיד על עצם הנושא ההוא, רציתי כאן באשכול חדש לכתוב על נושא שאיזכור שמו של הרב בצאלאל הזכיר לי.
והוא, תופעה מגעילה ומטרידה מאד, שרבנים, ראשי ישיבות וכו', שהם ספרדים, וחלקם אפילו יושבים ב"מועצת חכמי התורה", מבטאים כל מיני מילים בהגייה וביטוי האשכנזים ישיביש. אחד מהם הוא כבוד הגאון רבי שמואל בצלאל שליט"א הנ"ל, שאני מכיר ומוקיר.
ואני הקטן רציתי להציע כאן שלפני שיזעק ויצעק על למה אין כוללים ספרדים שלומדים ש"ס בעיון, קודם כל שהוא יהיה ספרדי. במה דברים אמורים: בהנ"ל. לפני כמה חודשים הוא דיבר בכולל שלי (אגב אותו נושא, אני לומד בכולל הלכה בעיון!), הוא בא בהזמנת ראש הכולל למסור לנו שיחת מוסר. והוא היה אומר הרבה מילים במבטא של אשכנזים, וזה צרם לי עד שממש יצאתי מבית המדרש. לא יכולתי להמשיך לשמוע לרב ספרדי שהוא במועצת חכמי התורה, והוא אומר מילים בביטוי אשכנזי ישיביש. כמו "תויירע" (תורה) "יוייסף הצאדיק" (יוסף הצדיק) ועוד כהנה רבות לאין מספר.
איפה הכבוד העצמי? איפה הכבוד לזולת? איפה הכבוד לעדה שהוא כביכול מייצג? מה קשה לו לומר אותם מילים בביטוי בפסרדי אמיתי. מה היה קורה אילו הוא לא היה אומר את אותם מילים ככה, האם המסר לא תועבר? האם זה פחות שווה? איך שכל רבותינו וחכמינו ביטאו את עצמם לאורך הדורות לא ראוי לו ולאחרים שכמותו? מאיפה זה בא הדבר הזה??.
ואני רוצה להדגיש, שלמי שיחשוב לעומק על המשמעות של הדבר הזה, יבין כמה זה באמת משהו חמור מאד מאד!
אשמח לדעת מה החברים היקרים חושבים על זה
טוב, אשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון בקיצור נמרץ, על אף שחלק מהדברים כבר השבתי עליהם לעיל.אשכול מעצבן שרק מראה כמה אנחנו הספרדים חוטאים להתפס לזוטות
דמגוגיה לכתוב עליו שאין לו כבוד לזולת זה כמו לומר שחרדי שמתלבש שחור לבן אין לו כבוד למזרחי שהם בלי שחור לבן
וחבל שיצאת מהשיחה היית מרויח דברי תורה במקום להתעצבן על מבטאים
וכי אשכנזים שמדברים ספרדית (ר' יצחק אזרחי) מעניין אותם שהוא לא אומר תיירה?
מדהים שעדיין עסוקים בכאלה דברים בציבור שלנו במקום להתעורר להתעסק בעיקר
מחילה על החריפות
אני במקום הרב בצלאל עונה לך טוב לי לדבר ככה ואל תקשר את לזה שאני ספרדי
אולי נתחיל ללכת על ג'לביות?
רציתי כאן באשכול חדש לכתוב על נושא שאיזכור שמו של הרב בצאלאל הזכיר לי.
והוא, תופעה מגעילה ומטרידה מאד, שרבנים, ראשי ישיבות וכו', שהם ספרדים, וחלקם אפילו יושבים ב"מועצת חכמי התורה", מבטאים כל מיני מילים בהגייה וביטוי האשכנזים ישיביש. אחד מהם הוא כבוד הגאון רבי שמואל בצלאל שליט"א הנ"ל, שאני מכיר ומוקיר.
רק שואל;
יכול להיות שאם רב מסוים מדבר באופן שלא אהוד עליך, מטרתו היא לחדד שהוא שונה ממך?
מחילה.
תודה רבה על חיזוק דבריי!רק שואל;
יכול להיות שאם רב מסוים מדבר באופן שלא אהוד עליך, מטרתו היא לחדד שהוא שונה ממך?
מחילה.
כבר נשאנו ונתנו בזה לעיל ואין טעם לחזור על הדבריםעכשיו ראיתי במכלול שלו שהוא למד בחברון אז מה אתה רוצה ממנו
אני למדתי בישיבות אשנכזיות ואני לומד ומזכיר הרבה פעמים מבטא אשכנזי ואני לא מתכוין לשנות את המבטא שלי כך שמעכשיו אני מתחיל לעכל שלא תשתתף בשיחות שלי