איש על מחנהו ואיש על דגלו (תופעת הרבנים "הספרדים" שמדברים בביטוי אשכנזי ישיביש)

אני אתה והוא ספרדים - על זה אין ויכוח...
בהיות ואני שייך ליהדות מרוקו (ווארזאת למתעניין) ואתה שייך ליהדות עירק/חלב/טורקיה... וכן על זה הדרך - אז לכאו' - לא יהיה מקום לשנינו, למה אתה שואל? אההה זה פשוט...
כי בליל הסדר אני יזמר בקול ניחר 'בבהילו יצאנו ממצריים הא לחמא עניא בני חורין' ושכני הטונסאי יאמר בצאת החג תוך שימת עלי חסא על ראשי הפתחים והמיטות ושאר פינות הבית "כדרנא ולעם אכדאר" - אז לכאו אין מקום לשנינו באותו חלל...
מממהההההההה פתאום כולנו שומרי מנהגי אבותינו ושומרים על מה שחונכנו במהלך השנים. בזה כולנו חושבים שאין שייך לשנות כל אחד איפה שהוא גדל, וזה בסדר יחזיקו כולם במנהגי אבות.
ולמה?
מה זאת אומרת! על כך גדלתי, כך הנחילו לי אבותי ורבותי עם זה אני צועד הלאה.
נו...
אז שראשי הישיבות שלנו שנלחו על ידי אבותיהם לפונוביז וסלבדוקא למיר להרב חייקין וגדלו על הברה כזו או אחרת, עליהם נלין?!?
במקום להסתכל על מסירות נפשם של רבותינו שליט"א שעזבו בית אב והלכו בארץ לא זרועה למוד במקומות תורה, כדוגמת משפחת טולדאינו המעטירה - ומה שנשאר לנו לבדוק עם המבטא הוא כמו המבטא הרגיל אצלי בבית?!?!? אתמהה. והרי אבותיהם נושאי דגל יהדות ספרד שלחו אותם על דעת שישנו ממנהגם בלשון ועוד, ובכל זאת היו מוכנים לכך כי הבינו שבזה טמון גורלם העתידי, הם - הם לא התחשבו בנוסח והגייה, הם התמקדו בעיקר, בחינוך הטהור ובשאיפה שיהיו יראי שמים בתכלית.
הן אמת שגם בשנים קדמוניות רבו גדולי התורה מעדת בני ספרד המעטירה, יחד עם זאת עולם התורה היה נמצא ברובו המוחלט בארץ הקודש אצל אחינו. מה לעשות זו עובדה היסטורית אותה לא ניתן לשנות, אני מצטער אם אני גורם אי נוחות לכמה מחברי הפורום הנכבד... זו המציאות.
ואם את ערכי הנצח שאותם הם מנחילים לדורות הבאים הם ינקו מאחינו בני אשכנז, אז מצטרפת לזה חבילה קטנה, לא כבדה כל כך לרוב 'העולם' - - -​
--------- המבטא האשכנזי --------------
אני לא מתווכח על הריקאציה שיש לכאלה ואחרים ממבטא שניחוח קוגל והרניג ממולח נודף ממנו - אין לי ויכוח עם זה, לכל אחד יש את חושי הטעם שלו, ואם זה מפריע למישהו אני לא ינהל איתו דיון אם זה נכון או לא. אבל זה שאני לא אוהב חריף לא הופך את שכני המרוקאי המתענג מידי שבת על סיר דגים מהביל ורותח מחום ופלפל שאטה לאדם משונה
חריף? לא הטעם שלי... - מי שאוכל חריף - מברוק!
אז נכון שאתה הוא וכל אדם אחר היה מעדיף לשמוע את רבו מדבר במבטא האהוב עליו, אין ספק. יחד עם זאת - לא כל הרצונות שלנו מתגשמים.
איך סבתא שלי שתחי' נוהגת לומר 'הוא קיווה למשהו ולא קרה - שיאכל קיווי'
כי לא כל מה שאנו מקווים קורה.
רק שניקח פורפורציה בין סל הערכים האידר אותו הם נותנים לנו - לבין האי נוחות המופיע לחלקים מאיתנו - נעשה השוואות ונראה מה משתלם
בהצלחה בחישוב הסיכונים למול התועלת​

ידידי וחביבי אחרי כל הפואטיקה והחרוזים, ואיזכור כל מיני מאכלים שונים ומשונים, מחסא ודגים חריפים דרך קוגל והרינג ועד קיווי ועוד ועוד (לבריאות אח שלי...)

מעולם לא אמרנו שאין אנו מסתכלים על מסירות נפשם, של ראשי הישיבות הספרדים שחונכו אצל הליטאים, למען התורה מהיותם נערים צעירים, שעזבו את ארצם ומולדתם ובית הוריהם... אבל הטענות הרגשיות האלו לא קשור לעצם הטענה השכלית שלנו, ולא אחזור על הדברים כאן כי נכתב לעיל עשרות פעמים. קחנו משם.
ואגב, היום יש ציבור בני תורה ספרדים יותר גדול משל האשכנזים. אנו לא צריכים להיות כפופים או נחותים לאף אחד בעולם. אז אם כבר עברו חמישים שנה מאז שלמד בישיבה אשכנזית והיום הוא ראש ישיבה, האם לא היה ראוי שתישא בעוז ובגאון את מסורת אבותיך?? כן אלו שמסרו נפשם לא פחות ממך ושלחו אותך מביתם למען התורה, ולא רצו שתאבד את כל מסורת אבותיך. (ושוב זה בכלל לא עיקר הטענה שלי, עיקר הטענה שלי הוא איך שזה משפיע על הציבור שלנו היום וכו' וכבר האריכו בזה כאן).

עכשיו אתה יכול לחזור לקוגל להרינג ולדגים החריפים... סליחה שהפרעתי....
 
ידידי וחביבי אחרי כל הפואטיקה והחרוזים, ואיזכור כל מיני מאכלים שונים ומשונים, מחסא ודגים חריפים דרך קוגל והרינג ועד קיווי ועוד ועוד (לבריאות אח שלי...)

תודה רבה על הקומפלימנטים הרבים והאיחולים הלבביים חן חן.
אחרי שאנחנו מסכימים יחד על מסירות נפשם של רבותינו ועל ההכרח שהיה להם לקום ולעזוב הכל ממילא עולה המסקנה הבאה:
שאי אפשר לדרוש מאדם שעזב הכל לפני 70 שנה לבוא ולהחזיר הכל אחרי 70 שנה
מה לעשות הרגל הוא הרגל.
אתה מעשן במקרה?!? אם אכן יש סיכוי שתתחבר להמשך - ואם לא אז קודם כל ב"ה וחוץ מזה תאמין לי שכך זה עובד... אני מעשן בהשכלה שלי בא נאמר יש לי תואר בכיר בעישון...
כשנגמלתי מסגריה הכי קשה היה לי לא הניקוטין ושאר מרעין בישין שממכרים את האדם לעישון אלא... - ההרגל! כן ההרגל הפשוט הזה אחרי ארוחת צהרים לרדת ולעשות סגריה וכעת אי אפשר... ההרגל אחרי סדר שלישי לעשן מתחת לבית... וכן על זה הדרך.
והנקודה כאן שזה לא נושא של התמכרות, דהיינו ישנה המכרות לחומרים כאלה ואחרים ועליה אני לא מדבר כלל, אני מדבר על ההרגל הבסיסי.
הרגלי החיים שלנו צורבים בתודעה שאי אפשר לשניות אותם כל כך מהר
ככל שאנו מורגלים בדבר זמן רב יותר - הסיכוי לשנות אותו - קטן יותר.
עיין ותרווה נחת.
וסתם להרחבת הידע מה פירוש המילה 'פואטיקה'...
 
פואטיקה הוא ספר של אריסטו העוסק בצורות השירה הסיפור והדרמה השונות (ויקיפדיה).
סליחה, לא דייקת.
המילה "פואטיקה" הוא מונח ("מונח" פירושו, מילים שנקבעו להם השתמשות טרמינולגית רחבה) שמתייחס לתורת השירה והפיוט.
ומכאן נלקח שם הספר "פואטיקה" לספרו של אריסטו שעוסק בצורות השירה, הסיפור והדרמה השונות.
 
ידידי וחביבי אחרי כל הפואטיקה והחרוזים, ואיזכור כל מיני מאכלים שונים ומשונים, מחסא ודגים חריפים דרך קוגל והרינג ועד קיווי ועוד ועוד (לבריאות אח שלי...)

תודה רבה על הקומפלימנטים הרבים והאיחולים הלבביים חן חן.
אחרי שאנחנו מסכימים יחד על מסירות נפשם של רבותינו ועל ההכרח שהיה להם לקום ולעזוב הכל ממילא עולה המסקנה הבאה:
שאי אפשר לדרוש מאדם שעזב הכל לפני 70 שנה לבוא ולהחזיר הכל אחרי 70 שנה
מה לעשות הרגל הוא הרגל.
אתה מעשן במקרה?!? אם אכן יש סיכוי שתתחבר להמשך - ואם לא אז קודם כל ב"ה וחוץ מזה תאמין לי שכך זה עובד... אני מעשן בהשכלה שלי בא נאמר יש לי תואר בכיר בעישון...
כשנגמלתי מסגריה הכי קשה היה לי לא הניקוטין ושאר מרעין בישין שממכרים את האדם לעישון אלא... - ההרגל! כן ההרגל הפשוט הזה אחרי ארוחת צהרים לרדת ולעשות סגריה וכעת אי אפשר... ההרגל אחרי סדר שלישי לעשן מתחת לבית... וכן על זה הדרך.
והנקודה כאן שזה לא נושא של התמכרות, דהיינו ישנה המכרות לחומרים כאלה ואחרים ועליה אני לא מדבר כלל, אני מדבר על ההרגל הבסיסי.
הרגלי החיים שלנו צורבים בתודעה שאי אפשר לשניות אותם כל כך מהר
ככל שאנו מורגלים בדבר זמן רב יותר - הסיכוי לשנות אותו - קטן יותר.
עיין ותרווה נחת.
וסתם להרחבת הידע מה פירוש המילה 'פואטיקה'...
בשמחה! אני באמת מאחל לך, מכל הלב, בריאות עמו"ש. (סתם הצחיק אותי הקטע עם כל האוכל, קבל את זה בטוב)..
עכשיו לענינינו, כבר נטען זה פה באשכול שזה בא מהרגל.
אני הקטן קשה לי להאמין שאצל כולם זה בא מהרגל, אני די חושש שזה בכוונה ובמחשבה תחילה. והלוואי ואני טועה.
אגב, כבר כתבתי שאני הקטן, גם גדלתי כל חיי בין האשכנזים, לא רק מגיל חמש עשרה ומעלה ורק בישיבה. אלא מגיל שלש, וקצת לפני כבר, ועד שהתחתנתי, עשיתי הכל, כולל הכל, תלמוד תורה, ישיבה קטנה וגדולה, ימי חול שבתות וחגים בבית הכנסת, וכו' וכו', הכל היה אך ורק אצל אשכנזים (ובישיבה אף התמניתי על ידי ראש הישיבה להיות "הבעל קורא"...). והיום, לא יעלה על דעתי שכשאני דורש בבית הכנסת הספרדי לדבר בהגייה אשכנזית, לא היה ולא יהיה. אז תאמין לי ש"הרגל" זה לא תשובה.
והחשבון שלך של 70 שנה בכלל לא במקום ולא מדוייקת, כי הוא, או כל רב אחר, אף אם למד אצל אשכנזים בבחרותו, הרי לא נשאר שם כל ימי חייו עד גיל שיבה. הוא בטח התחתן ועזב למקום אחר (אולי ספרדי), ובטח (אני מקווה) שגם התפלל אצל הספרדים אחרי שיצא מהישיבה. והיה די הרבה שנים בשביל לצאת מ"ההרגל".
אם לא שלא רצה\ו לצאת ממנה...
 
אני הקטן קשה לי להאמין שאצל כולם זה בא מהרגל, אני די חושש שזה בכוונה ובמחשבה תחילה. והלוואי ואני טועה.
פשוט שאתה צודק, זה לא רק הרגל אלא בהרבה מקרים התנהלות פסיבית במה שנוגע ללימוד, שמוע"ס, וכו', או אמונה שאימוץ מנגינות ועגה ישיבתיים מחזקים את הזהות הישיבתית (ויש בזה צדק, אלא שהמחשבה הזו מצדיקה את העצמה, כי ברגע שהיו מספיק ישיבות שמחנכים בעגה ספרדית או ישראלית זה היה הרבה יותר ישיבתי...), או רצון למצב את עצמך, ישיבתך, במקום יוקרתי יותר. בכל מקרה יש כאן ויתור שלעיתים מאולץ ומגוחך בעיני חלק לא מבוטל מהמתבוננים... (כי לפעמים בורחת הרי"ש או החי"ת או העי"ן המזרחיים, ובכלל צבע הפנים של הנואם /... יוצרים מעין פרודיה משעשעת...

סליחה על המילים של בית המרקחת, אבל נראה שהספרדי הצעיר כאן מגלה עניין גם בישראליות המודרנית לא פחות מהעגה של השטעטעל...
 
...

אני הקטן קשה לי להאמין שאצל כולם זה בא מהרגל, אני די חושש שזה בכוונה ובמחשבה תחילה. והלוואי ואני טועה.

אתה לא טועה, יש פה הרבה "תפיסת עולם".
והתובנה שלה מובנית בדיוק על ההיפך הגמור מתפיסת העולם של אלו שחינכו את הציבור לתעב זאת.
הארכתי בזה בכמה מקומות כאן, אם לא נמחק, תוכל לקרא.
 
בהיות ועולם התורה ברובו היה שייך לאחינו יוצאי אשכנז לכך נצרב בתודעה שהגיה ישיבתית משייכת לציבור בני התורה הישיבתי
ומשם נולד ההרגל של שבעים שנה - יתכן וקצת יותר...
אז נכון שהיום אכשר דרא ועולם התורה שלנו פורח ומשגשג ומהווה לכעצמו מודלך לחיקוי - יחד עם זאת כיון שהורגלו בכך לכן זה המצב השורר היום\
אים אמר לי בחור ישיבה אחד 'אני ספרדי נכון?!? אבל להגיד רבי חיים ולא ר' חיים מרגיש לי דפוק'
לומר שאני מסכים איתו ברמת המושג ממש לא - האם זה לא בסדר? גם כן ממש לא זהו כוחו של הרגל.
- אתה מדבר על שינוי הרגל שעשית אחרי שורשים עמוקים במחוזות יוצאי הונגריה - יישר חילך.
אז אני רוצה לשתף אותך:
אני מעט מלא - איך יהודי טוב אמר לי פעם 'בזכותך יש הרבה קילו יהודי בעולם'...
פעם דיברתי עם דיאטן בנסיון קלוש לשפר גזרה ואז הוא שאל אותי 'אתה רוצה לרדת - כן - עניתי - בשביל זה אני מתקשר - אז אני רוצה לומר לך שאם אתה רוצה לרדת במשקל ולא הגעת לקצה של הקצה מבחינתך וזה עדין במחוזות הסביר אין לך סיכוי ולמה? פשוט, כי שינוי הרגל מתחיל בתפיסה הראשונה שאי אפשר יותר...
לכבודו זה הפריע כנראה מאוד ולכן הוא ראה צורך לשנות את הרגלו הותיק מימים ימימה, ולכן למי שזה מפריע עד הקצה שיתאמץ וישנה, ולמי שלא - שיבושם לו - וכמו שאמורים באידיש בניב גאלציה 'תרבחו ותסעדו'
 
בשמחה! אני באמת מאחל לך, מכל הלב, בריאות עמו"ש. (סתם הצחיק אותי הקטע עם כל האוכל, קבל את זה בטוב)..
עכשיו לענינינו, כבר נטען זה פה באשכול שזה בא מהרגל.
אני הקטן קשה לי להאמין שאצל כולם זה בא מהרגל, אני די חושש שזה בכוונה ובמחשבה תחילה. והלוואי ואני טועה.
אגב, כבר כתבתי שאני הקטן, גם גדלתי כל חיי בין האשכנזים, לא רק מגיל חמש עשרה ומעלה ורק בישיבה. אלא מגיל שלש, וקצת לפני כבר, ועד שהתחתנתי, עשיתי הכל, כולל הכל, תלמוד תורה, ישיבה קטנה וגדולה, ימי חול שבתות וחגים בבית הכנסת, וכו' וכו', הכל היה אך ורק אצל אשכנזים (ובישיבה אף התמניתי על ידי ראש הישיבה להיות "הבעל קורא"...). והיום, לא יעלה על דעתי שכשאני דורש בבית הכנסת הספרדי לדבר בהגייה אשכנזית, לא היה ולא יהיה. אז תאמין לי ש"הרגל" זה לא תשובה.
והחשבון שלך של 70 שנה בכלל לא במקום ולא מדוייקת, כי הוא, או כל רב אחר, אף אם למד אצל אשכנזים בבחרותו, הרי לא נשאר שם כל ימי חייו עד גיל שיבה. הוא בטח התחתן ועזב למקום אחר (אולי ספרדי), ובטח (אני מקווה) שגם התפלל אצל הספרדים אחרי שיצא מהישיבה. והיה די הרבה שנים בשביל לצאת מ"ההרגל".
אם לא שלא רצה\ו לצאת ממנה...
צודק לגמרי.
ולא ראינו שום רוסי או שום בעל מבטא אחר שמשנה את הרגלו, ולהיפך, כלומר ספרדי שלמד במקומות ספרדים ומאמץ במהירות האור את הברת הלימוד האשכנזית וכל הנלווה, זו תופעה שכיחה.
 
חוץ מזה, הצד השני מתבקש לפתוח את אוזניו ואת לבו, יען הנזק מצב זה הוא עצום ומתמשך, וכבר הועתקו כאן דברים בשם גדולי ישראל בענין זה (הרב תופיק). כדאי לחשוב על זה עוד קצת ועוד פעם, למרות שאנחנו מציגים את הצד הפחות 'נחשב' היום והפחות דמוקרטי והנעים לכאורה, ולבדוק באמת ממה הדבר הזה נובע, אם באמת כל התופעות ששייכות לזה (הכוונה שיש להן את המאפיין הנידון), כולן באמת לא שייכות אחת לשנייה או שיש כאן משהו יותר עמוק [או דוקא יותר פשוט] שהוא מניע את הכל.
אם ישנו, אז נשפוט האם התופעה הזו נכונה או לא, ואם אפשר להסתתר מתחת הטיעונים שאתם מציגים.
 
צודק לגמרי.
ולא ראינו שום רוסי או שום בעל מבטא אחר שמשנה את הרגלו, ולהיפך, כלומר ספרדי שלמד במקומות ספרדים ומאמץ במהירות האור את הברת הלימוד האשכנזית וכל הנלווה, זו תופעה שכיחה.

למה ? כל אשכנזי ממוצע מדבר בעברית ספרדית.
מפריע לך בלימוד ? - בסדר, לא נורא !


חוץ מזה, הצד השני מתבקש לפתוח את אוזניו ואת לבו, יען הנזק מצב זה הוא עצום ומתמשך, וכבר הועתקו כאן דברים בשם גדולי ישראל בענין זה (הרב תופיק). כדאי לחשוב על זה עוד קצת ועוד פעם, למרות שאנחנו מציגים את הצד הפחות 'נחשב' היום והפחות דמוקרטי והנעים לכאורה, ולבדוק באמת ממה הדבר הזה נובע, אם באמת כל התופעות ששייכות לזה (הכוונה שיש להן את המאפיין הנידון), כולן באמת לא שייכות אחת לשנייה או שיש כאן משהו יותר עמוק [או דוקא יותר פשוט] שהוא מניע את הכל.
אם ישנו, אז נשפוט האם התופעה הזו נכונה או לא, ואם אפשר להסתתר מתחת הטיעונים שאתם מציגים.

גם אני בקשתי הרבה פעמים מכל מיני רבנים מהצד השני לפתוח את הלב ולהבין מה הנזק שהם גורמים,
זה עזר לי ? - לא !
אז למה אתה חושב שזה יעזור ?
הרב תופיק (פתאום אתה מצטט אותו) מפריע לו שאומרים ייסף הצאדיק ?
נו נו.

תציע למועצת להחליף את הרב בצלאל ברב תופיק.
 
בהיות ועולם התורה ברובו היה שייך לאחינו יוצאי אשכנז לכך נצרב בתודעה שהגיה ישיבתית משייכת לציבור בני התורה הישיבתי
ומשם נולד ההרגל של שבעים שנה - יתכן וקצת יותר...
אז נכון שהיום אכשר דרא ועולם התורה שלנו פורח ומשגשג ומהווה לכעצמו מודלך לחיקוי - יחד עם זאת כיון שהורגלו בכך לכן זה המצב השורר היום\
אים אמר לי בחור ישיבה אחד 'אני ספרדי נכון?!? אבל להגיד רבי חיים ולא ר' חיים מרגיש לי דפוק'
לומר שאני מסכים איתו ברמת המושג ממש לא - האם זה לא בסדר? גם כן ממש לא זהו כוחו של הרגל.
- אתה מדבר על שינוי הרגל שעשית אחרי שורשים עמוקים במחוזות יוצאי הונגריה - יישר חילך.
אז אני רוצה לשתף אותך:
אני מעט מלא - איך יהודי טוב אמר לי פעם 'בזכותך יש הרבה קילו יהודי בעולם'...
פעם דיברתי עם דיאטן בנסיון קלוש לשפר גזרה ואז הוא שאל אותי 'אתה רוצה לרדת - כן - עניתי - בשביל זה אני מתקשר - אז אני רוצה לומר לך שאם אתה רוצה לרדת במשקל ולא הגעת לקצה של הקצה מבחינתך וזה עדין במחוזות הסביר אין לך סיכוי ולמה? פשוט, כי שינוי הרגל מתחיל בתפיסה הראשונה שאי אפשר יותר...
לכבודו זה הפריע כנראה מאוד ולכן הוא ראה צורך לשנות את הרגלו הותיק מימים ימימה, ולכן למי שזה מפריע עד הקצה שיתאמץ וישנה, ולמי שלא - שיבושם לו - וכמו שאמורים באידיש בניב גאלציה 'תרבחו ותסעדו'
לא הבנת אותי. אני לא הייתי צריך "לצאת מההרגל", ולא עבדתי על זה. אלא מה, שרק בגלל שבישיבה דיברתי בצורה מסויימת, בעת הלימוד וכיוצ"ב. זה לא הפך אותי ולכל מהותי, עד כדי שאף במקום שלי\שלנו אני ימשיך לדבר ככה. כי לא איבדתי את זהותי, ולא מכרתי את נשמתי. זה כל ההבדל הקטן, שהוא באמת גדול.
 
לא הבנת אותי. אני לא הייתי צריך "לצאת מההרגל", ולא עבדתי על זה. אלא מה, שרק בגלל שבישיבה דיברתי בצורה מסויימת, בעת הלימוד וכיוצ"ב. זה לא הפך אותי ולכל מהותי, עד כדי שאף במקום שלי\שלנו אני ימשיך לדבר ככה. כי לא איבדתי את זהותי, ולא מכרתי את נשמתי. זה כל ההבדל הקטן, שהוא באמת גדול.

למי, לשטן ?
 
ויש עוד משהו,
לפעמים אנשים בורחים דוקא מאלו שבורחים מהדבר הזה.
(אני לא רוצה לפרט, מי שיבין יבין, ויש לזה כמה פנים).
אני יותר מרמזתי את זה לעיל בכמה מקומות, שיש בציבור הספרדי שלנו ב' מחנות, זה לא סוד. וזה גופא ההוכחה, שזה לא מהרגל או תמימות, אלא אך ורק בכוונה תחילה, כי זה דרכו של אותו מחנה להידמות לאשכנזים ורוצים להרגיש יותר שייך לשם, כי חושבים בטיפשותם שהתורה או עולם התורה שייכת להם. במקום לפרוח ולהפריח, לצמוח ולהצמיח, בהיותם ספרדים נאמנים למסורת שלהם, בלי שטויות ומחשבות מקולקלות.
 
למי, לשטן ?
זה אתה אמרת.
אני אישית אוהב את אחינו האשכנזים מאד מאד (אלו שיודעים לכבד). ומטבע מקום וצורת הגידול שהיה לי, רוב חבריי אשכנזים.
אבל אלו מהספרדים שרוצים לחיות בגוף אחר, מוכרים את נפשם לדמיונות הכוזבות שמייצרים בראש שלהם.
 
למה ? כל אשכנזי ממוצע מדבר בעברית ספרדית.
מה זה קשור?
כבר כתבתי אלף פעם שזה לא קשור לספרדי - אשכנזי.
זה השפה העברית שאליעזר בן יהודה, (או לא יודע מי מחבריו) קבע שזה המבטא לשפה העברית. ודוקא אלו שקבעו כך, היו כולם אשכנזים.
למה לערבב?
 
@כוכב מיעקב
על ראשון ראשון,
הדברים מורכבים משני הדברים, יש כאלו שאצלם זה נובע מתוך הרגל ויש כאלו שאצלם זה נובע מאידיאולוגיה.
אפרופו המתנגדים, שיש כאלו שאצלם זה נובע מאי הבנת הנאמר (כאילו שלא יודעים מה זה ייסף הצאדיק) ויש כאלו (וזה העיקר) שזה נובע אצלם משנאה,
ולכן גם את אלו שמדברים כך מתוך הרגל, אתה לא מוכן ולא מנסה להבין.
ולכן גם הביטויים החמורים אם בפתיחת האשכול, ואם במכירת הנשמה (מושג ידוע לשמצה).
ויש עוד רשימת נקודות ובעיות, ולכן אני (שלא מדבר כך) יכול בהחלט להבין את אלו שמעדיפים להידמות להם ולא לכם, וד"ל...

ולענין המשך דבריך, זה מאד קשור.
יש כאן סלנג שהתפשט בישיבות או במונחים תורניים (חוץ ממה שיש כאן ענין אידיאולוגי לברוח ממך), סתם לעצם הענין.

והאחרון:
נכון, ולכן אני ממשיך לדבר ולדבר כאן בפורום ובעוד, וב"ה אני רואה פירות (גם בדבר הזה - שלפחות אנשים מורידים את השנאה לכל מה שריח אשכנזי נודף ממנו, ונותנים פרשנות הרבה יותר הגיונית ומכובדת לתופעה זו, ומרחיקים את ההסברים שהועלו כאן למעלה, וד"ב).
 
ולכן גם את אלו שמדברים כך מתוך הרגל, אתה לא מוכן ולא מנסה להבין.
כבר כתבתי דעתי שאין כזה דבר מי שמדבר כך מתוך הרגל, ואם כבר, הרי שהם רצו להתרגל לזה...
ויש עוד רשימת נקודות ובעיות, ולכן אני (שלא מדבר כך) יכול בהחלט להבין את אלו שמעדיפים להידמות להם ולא לכם, וד"ל.......(חוץ ממה שיש כאן ענין אידיאולוגי לברוח ממך)

עם כל הכבוד אתה מדבר ממש כאחד מהם ששונאים, ומוציא שם רע ורצח אופי של ציבור שלם.
אני לא חושב שדיברתי בצורה לא ראויה, אבל בוא נגיד שדיברתי בצורה לא הולמת לדעתך, וכי האשכנזים לא מדברים ככה???
כל אחד ומי שהוא. אבל אתה ברוב חוצפתך בא ועושה הכללה על ציבור שלם, כאילו שאלו הם כולם כזה, ואחרים הם כזה!
אז לא! ואם אתה רוצה להכליל אז האשכנזים הם בדיוק כמו הספרדים, אין שום הבדל, רק שאלו שיש בהם גזענות (עצמית) כמוך, רק רואים את זה ומעלים את זה כשזה נעשה בצד מסוים, אבל כשהצד השני שאתה סוגד לו עושה את אותו הדבר, אתה מיישבו או אף מעלים עין.
זה שאתה חושב וכותב ככה כאילו "שהם" לא מדברים ככה, אבל "הספרדים" כן מדברים ככה, ואתה עושה הכללה על ציבור שלם, זה עוול אמיתי, וזה שנאה אמיתית, לא המילים "שכאבו" לך שהשתמשתי בהם!!
תתבייש לך! וחזור בך!
שלפחות אנשים מורידים את השנאה לכל מה שריח אשכנזי נודף ממנו
רק להבהרה, אין לי דבר ולא חצי דבר נגד אשכנזים, אלא נגד הספרדים שרוצים לברוח ממי שהם, ודורסים על הדרך כל דבר חשוב וקדוש.
חזרת בעצמך,
מודים דרבנן היינו שבחייהו...
 
@כוכב מיעקב
מריהטת דבריך נראה שהכעס העביר אותך על דעתך,
לכן לא התאמצתי להבין את הקשר הדברים תמחל לי.
ככל ודבריך הם עניניים, הרי שהציבור ראה אותם וסגי.
 
@כוכב מיעקב
מריהטת דבריך נראה שהכעס העביר אותך על דעתך,
לכן לא התאמצתי להבין את הקשר הדברים תמחל לי.
ככל ודבריך הם עניניים, הרי שהציבור ראה אותם וסגי.
שום כעס ושום בטיח.
רק הלם מוחלט מהצורה שבה אתה כתבת.
עזוב שניסית להעליב אותי אישית (מה שאני לא עשיתי לך), גם את היוהרא והשחץ לדבר בהכללה באופן שלילי על ציבור שלם!?
ולכן השבתי לך כדרכך, ותו לא.
שבת שלום ומבורך!
 
ראשי תחתית