משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 4,831
קשה להבחין.
אלא אם כן יש לך ידיעה, וזה כבר ענין אחר.
אלא אם כן יש לך ידיעה, וזה כבר ענין אחר.
יבואו הרבנים ויחוו דעתם מה רואים בתמונות.קשה להבחין.
כנ"ל.אלא אם כן יש לך ידיעה, וזה כבר ענין אחר.
בחיים וברכה מאריך שעדיף לשלם על האתרוג מכמה טעמים, כגון שמא הנותן לא נותן בלב שלם ועוד.שאלתם תם
כל הרבנים [מכל העדות והחוגים] שמקבלים אתרוגים מכל מיני אנשים , בכל מיני זנים , תימיני מרוקאי א"י וכו', ומקבלים אתרוגים הכי מהודרים ויפים
האם הם משלמים על זה? מסברא הם מקבלים זאת במתנה
וא"כ מה עדיף - אברך שמשקיע 150 או 200 שקלים לצורך העניין ומקבל אתרוג יפה אך לא הכי מהודר, ולבין אלו שמקבלים אתרוגים בשווי 700 שקלים, אך מקבלים אותו בחינם
מי עדיף?
לגבי רבנים?בחיים וברכה מאריך שעדיף לשלם על האתרוג מכמה טעמים, כגון שמא הנותן לא נותן בלב שלם ועוד.
לכן הוספתי שבחיים וברכה יש עוד טעמים.לגבי רבנים?
נראה לי שכולם נותנים לרבנים בלב שלם, ורבים משתמשים בזה כפרסומת וכד', כך שזה כנראה התשלום.
(הרב יצחק לדוג' מקבל עשרות אתרוגים, ומתוכם בוחר בסוף את המהודרים ביותר ועליהם מנענע. [מנענע על כמה, תימני שעליו מברך ומרוקאי]).
כך אמרו לי שאמר בסוכה בבית ש"סשמעתי שרק בנענועים בהלל.
אבל ככל ודברי הגמ' בפשטות מתקיימים בתימני (טעמו ועצו שוים),
המיתוס שהר' רצאבי הן בכתביו והן בשיעוריולא הבנתי מה המיתוס,
המיתוס שהר' רצאבי הן בכתביו והן בשיעוריו
ולא רק הוא אלא שאר מחברים תימניים
נוהגים להתחיל שהאתרוג התימני הוא מתוק וערב ולא כמו שאר האתרוגים שהם חמוצים
ומזה הם מסיקים- שהאתרוגים שלהם הם המיוחסים והאחרים הם מורכבים
אולם כל זה חלומות - כי הטעם אותו טעם, ואם אתה מגדיר את התימני מתוק אזאי הוא בשאר האתרוגים.
ואח"כ התקדמתי שלב ב'- אם כל האצרוגים שוים בטעמם, א"כ על כרחך שאין הבדל ביניהם, כי גם אם נניח לו יצוייר התימני העץ שלו אותו טעם כפרי, אך הישראלי לא
עדיין זה לא אומר כלום - והראיה שהאתרוג בשניהם הוא אותו טעם , שלא תמצא באף פרי הדר טעם כאתרוג, או בכל פרי אחר
להוי אומר שכולם "בגדר אתרוג" כי זה אותו פרי ואותו טעם
תבדוק באתרוג תימני גדול שכבר בושל כל צורכו, לא באתרוגים הקטנים שהם עדיין בוסריים.ניפוץ מיתוס
בבדיקה שבדקתי כרגע [טרי טרי, תכ"ד כתיבת השורות]
השוותי בין אתרוג תימני לאתרוג ישראל המכונה חזו"א.
וטעם האתרוג שווה בשניהם , טעם תפל וחסר משמעות
תבדוק באתרוג תימני גדול שכבר בושל כל צורכו, לא באתרוגים הקטנים שהם עדיין בוסריים.
העידו בפני השנה 2 אנשים [אחד תימני ואחד ליטאי שאכל מהאתרוג שהביא לו התימני ממה שגדל בחצירו] שאכלו בערב החג אתרוג תימני גדול, והיה דומה לטעם התפוח.
כדי שתוכל לראות פרופורציותקשה להבחין בפוזה הזו,
אבל ככה"נ זה פחות או יותר מה שנטלתי.
(אא"כ יש לך את זה בצורה עומדת/שוכבת).