דעת הגר"ע יוסף על תחנון / מנגל ביום העצמאות

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
כל שנה יום אידם

גם אני לצערי השתמשתי בביטוי הזה כמה פעמים, אבל כעת אני מתבונן וחושב שלא ראוי להתייחס לזה בביטוי שמתייחסים לחגי הגויים ("יום אידם", "חגא").

ואמנם היום הזה נוסד ע"י אנשים פוקרים המכריזים על "עצמאותם" מכל הבחינות, דהיינו כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, והם חופשי גם מן המצוות, אבל מאידך גיסא היו יהודים יראים ושלמים שקבעו את היום הזה בחרדת קודש על מנת להודות ולהלל על ניסיו של הקב"ה בהקמת המדינה.
 
(צ''ע לשיטתם, השנה בה' באייר שחל בשבת - אולי יש עניין יום העצמאות המשולש...)

אכן מה שנראה בעיניך כבדיחה, היה בעיניהם של גדולים כדבר קדוש.

ואכן, הרב כלפון משה הכהן ראב"ד ורבה הראשי של האי ג'רבא קבע לחגוג באי ג'רבה שכל שנה ושנה יעשו ויחגגו את יום העצמאות של מדינת ישראל במשך שלושה ימים רצופים (ד'-ו' באייר) יום העצמאות משולש על משקל פורים משולש.
 
למה זה ביזוי כבוד התורה?
כי זה לא מתאים ל'דעת תורה' שלנו...

מה קרה?
הגר"ע כך סבר,
ולכן ראה מקום לשמחה באותו יום.

דרך אגב,
היה אדמו"ר גדול שעשה באותו יום מסיבה בביתו,
ושלח גלויית הזמנה למכיריו.
בנו שתפס דרך שקרובה לסאטמער,
טוען שעשה זאת רק כדי לקרב את פשוטי העם...

כל הפרשנויות האלו הם כדי שהאג'נדה שלך - תישאר,
ואת דעתו של הרב - כבר נסדר...
ח"ו דעתך הפך דעת תורה ... מרן הגרע"י לא היה ברמה שלנו ובהבנה המתוסבכת שלנו ... תשאיר את ההגיגים והתובנות שלך לחבריך לא לגדולי ישראל מאן מלכי רבנן !!

כי אנחנו נוכל לתרגם את חייהם של אברהם אבינו יעקב והאחים הקדושים והתנאים והאמוראים וכל מיני מעשים מוזרים שעשו לפי ההסתכלות העגומה שלנו אוי לנו ואוי לנפשנו ... ולכן רבנו קבעו שאין למדים ממעשה רב !!!!
 
אכן מה שנראה בעיניך כבדיחה, היה בעיניהם של גדולים כדבר קדוש.

תיכף נקבל כזו הודעה:
ח"ו דעתך הפך דעת תורה ... מרן הרב משה כלפון לא היה ברמה שלנו ובהבנה המתוסבכת שלנו ... תשאיר את ההגיגים והתובנות שלך לחבריך לא לגדולי ישראל מאן מלכי רבנן !!

כי אנחנו נוכל לתרגם את חייהם של אברהם אבינו יעקב והאחים הקדושים והתנאים והאמוראים וכל מיני מעשים מוזרים שעשו לפי ההסתכלות העגומה שלנו אוי לנו ואוי לנפשנו ... ולכן רבנו קבעו שאין למדים ממעשה רב !!!!

או שעל רבנים אחרים מותר להגיד את זה...
 
רק לוודא שהבנת,
מה טען ר' @עת שערי רצון ?
מה טענתי לו?
ומה פרכו?
מקווה שלא אצא דפוק.
הרב @עת שערי רצון טען שמכך שהיום זז רואים שאין קדושה,
ענית לו שיש גם בחגים ימים שזזים.
כתב הרב @רק תורה שמחג השבועות אין ראיה, כי ענינו הוא לא בתאריך אלא בחמישים יום מפסח משא"כ יום העצמאות.
ואח"כ כתבת שכוונתך לחג השבועות אחרי שהרב @רק תורה כתב שאין ממנו ראיה.
 
היה כדאי לחשוב פעם נוספת לפני שליחת הודעה כזו.

האם העובדה שכל שנה זה יוצא בתאריך אחר - מצביעה על כך שאין קדושה?
האם התאריך המשתנה - מצביע על כך שאין קשר בין היום הזה לבין הדת היהודית?

האם שמעת על יו"ט מסויים שג"כ חל כל שנה בתאריך אחר?
חג שבועות הוא 50 יום אחרי פסח, לא משנה באיזה יום בשבוע זה יוצא
כנ''ל השנה שפורים ול'ג בעומר חלים בששי, אף אחד לא מקדים ליום חמישי ואף אחד לא מחלל שבת... (אני מקווה עכ''פ...)
מי שחושב שיום ה' אייר הוא קדוש, שיחגוג בה' אייר עצמו - אבל עצם העובדה שתולים את יום ה''חג'' שלהם, ביום הטקסים הטמאים זה מראה עד כמה זה חלול מתוכן, ולא קשור ל''ניסים'' שארעו באותו יום... (עד כמה שידוע לי לא ארע שום נס מיוחד לעם ישראל בה' אייר תש''ח, רק פרצה מלחמה נוראה שגרמה למאות הרוגים, כמו שהיה בשמיני עצרת פ''ד)
פורים מעולם לא זז...
רק קריאת המגילה שאסור לקרוא בשבת מדקימים ליום ששי כשחל בשבת - כמו השנה בירושלים.
הטקס העצמאות שלהם אסור לקיימו גם בימי חול ולא רק בע''ש או בשבת
האם אותו יו"ט נחשב 'פחות קדוש' ו'לא קשור לדת היהודית'?...

לא,
אין כוונתי ל'זאת חנוכה'...!

נו?...
אם לא תדע, אכתוב את התשובה.

מלבד זאת הסיבה לשינוי התאריך,
היא לא כדי להסתדר עם הממסד הציוני,
אלא כדי להסתדר עם ההלכה, מתוך כבוד ליום השבת.
זה שהם רוצים להסתדר עם השבת זה מצוין והכל, אבל היהדות לא נגמרת שם
ובטקסים הטמאים שלהם (שבגלל זה הם מקדימים ומאחרים את אותו היום) הם עוברים על כל האיסורים שבתורה (כמעט...)
גם הכרזת העצמאות והחתימה על מגילת העצמאות, (בשנת תש"ח),
הוקדמה ליום שישי בצהרים,
כדי שיוכלו להשתתף בה החותמים שומרי השבת.
זה דרכם של הציונים למיניהם.
אמר אחד החכמים ע''ה: ציו''ן ויו''ן זה אותם אותיות, רק שמוסיפים צ' בתחילת המילה יוונים, וקבלת ציונים - שמראים עצמם כצדיקים וכו'
גם ידוע שבן גוריון שר''י כיבד את שומרי התורה ברמה כזאתי או אחרת
הבהרה:
אני לא מציין בשום צורה חגיגית את היום הזה,ז
ואין לי שום עניין ללמד זכות על 'ראשיה ויועציה',
אבל הטיעונים שכתבת פשוט לא רציניים.
אל תדאג, זה לא עיקר הטיעונים
הבאתי את זה סתם להוכיח שאין שום קדושה ביום ה' באייר.

ה' אייר תש''ח = כ''ב תשרי תשפ''ד (לפי ויקי' במלחמת העצמאות נהרגו כ6000 איש, שזה פי 3 מהמלחמה האחרונה)
מי שילמד קצת היסטוריה ידע כמה דם ישראל נשפך כמים, מאותו יום מר ונמהר שגרם למאות הרוגים ושבויים וכו' במלחמת העצמאות
אולי לא באותה רמה ממה שהיה בתשפ''ד, אבל קרוב לזה...
ולא התייחסתי לשואה הרוחנית שקרתה בעקבות קום המדינה, ולכן אני מבין יותר מי שרוצה לצום ביום הזה, מאשר מי שרוצה לעשות ''מנגל''
 
נערך לאחרונה:
וא"כ מהיכי תיתי להתעלם מכל הניסים העצומים בהקמת מדינת ישראל ולהתייחס לזה בזלזול. אלא מאי, יש בעיה עם יוזמי החג, אוירת החג, וכל ענין "כוחי ועוצם ידי" המתלווה אליו.
אפשר לדעת איזה ניסים היו במלחמת העצמאות ?? חוץ ממה שהערבים ימ''ש שרפו וכבשו את הרובע היהודי, ולקחו עשרות בשבי, ורצחו וטבחו ללא חמלה ביהודי העיר שבין החומות? ומלחמה ארוכה עם מאות נרצחים ואלפי פצועים? שהתקיים חזונו של הרצל ימח שמו? (למזלנו התקיים רק מקצת קצהו ברוך ה'...) ומה עם השואה הרוחנית שקרתה פה שעד היום סובלים ממנה...
שום גדול בישראל לא תמך בהקמת המדינה בפועל איך שזה קרה !!!! (הר' קוק זצ''ל נפטר כ-15 שנה לפני קום המדינה, כ-5 שנים לפני מלחמת העולם השנייה...)
 
נערך לאחרונה:
גם היום שהמציאו אותו שקוראים לו ''יום הזיכרון''
קודם כל, כל יהודי צריך לדעת שאצלנו בתורה ''יום הזיכרון'' זה ראש השנה - א' בתשרי (כמו שאומרים בתפילה 'מקדש ישראל ויום הזיכרון')

אמנם הם טוענים שהם רוצים לזכור את חללי צה''ל ה' יקום דמם והם צודקים, הרי הרוגי מלכות אין כל בריה וכו'
(אמנם גם בזה יש בעיה הלכתית מסוימת כגון בשנת תשפ''ד שזה חל בה' אייר שזה 30 יום לפני חג השבועות ואסור להספיד ל' יום קודם לרגל, אבל באמת שהלוואי שאלו היו התלונות שלנו על ה''ארכי-דיקטטורה החילונית-ישראלית'' שנקראת 'מדינת ישראל'...)

אבל אני הייתי מציע שיעשו גם יום זיכרון לחללים הרוחניים של צה''ל והמדינה, וגדול המחטיאו יותר מן ...
 
נערך לאחרונה:
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהרהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה
מרן היה אבי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית, תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה
ביום העצמאות חשב רק איך להוסיף תורה והשתמש עם הכבוד הספרדי לכל יהודי גם ליום אידם
אין ספק שאנו מודים לה' על הניסים אבל מהות המדינה באה להרוס את הציבור החרדי
ויתכן גם שמרן לא נכנס לניואנסים של המדינה אבל במאקרו שיש תורה וכו', אבל ודאי שהיה נגד המדינה במהות שלה
 
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהיהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה
מרן היה בי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית, תורה ורק תורה, כל ימיו היה מעודד ללמוד תורה
ביום העצמאות חשב רק איך להוסיף תורה והשתמש עם הכבוד הספרדי לכל יהודי גם ליו אידיאם
אין ספק שאנו מדים לה' על הניסים אבל מהות המדינה באה להרוס את הציבור החרדי
ויתכן גם שמרן לא נכנס לניואנסים של המדינה אבל במאקרו שיש תורה וכו', אבל ודאי שהיה נגד המדינה במהות שלה
אל תשכתב את ההסטוריה.
 
כל מי שכותב על מרן שהיה חוגג אצל ביתו וכו' לא מבין כלום ולא מכיר את מרן אור העולם רבינו עובדיה יוסף זצ"ל
כמי שהיה בביתו המון פעמים ומשפחתי קשורה אל מרן מאוד מאוד
אני יכול להעיד נאמנה כי מרן מעולם לא עשה עסק מיום העצמאות, זה לא היה מעניין אותו וביתו אומרת מהיהורי ליבה וכמו שעדינה פתחה כמעט מפלגה וכו' והדברים פשוטים, יש לו בת ד"ל והיא מנסה לקחת אותו אליה

למה אתה מנסה לטשטש את העובדה? בתו מספרת דברים כהווייתם, הוא התארח אצלה בכל יום העצמאות, אכלו "על האש" ושמחו, והרבנית ראתה דברים נוסטלגים.

אכן רואים בחוש שהבת מנסה למשוך אותו לכיוון הד"ל והאביון, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדות. היא לא משקרת.
 
קצת מזכיר לי את הפולמוס על הרב מרדכי אליהו זצ"ל, האם הוא היה בהשקפה החרדית הקיצונית [אפילו נטורי קרתא] ורק רצה לקרב את הציבור הד"ל.
 
מרן היה אבי אבות ההשקפה הצרופה האמיתית,

אתה מדבר על מרן זיע"א ב'ראש ליטאי'...

מרן לא דיבר על השקפה, ולא עסק בזה בכלל.

כל העסק הזה לא היה קיים בכלל אצל הרבנים בסגנונו.

כרגיל, יבואו משכתבי ההיסטוריה וימציאו כרצונם...

וכמו שיש כאלו שהמציאו 'הרב שך' חדש, שאנחנו המבוגרים לא הכרנו...
 
אתה מדבר על מרן זיע"א ב'ראש ליטאי'...

מרן לא דיבר על השקפה, ולא עסק בזה בכלל.

כל העסק הזה לא היה קיים בכלל אצל הרבנים בסגנונו.

כרגיל, יבואו משכתבי ההיסטוריה וימציאו כרצונם...

וכמו שיש כאלו שהמציאו 'הרב שך' חדש, שאנחנו המבוגרים לא הכרנו...
מרן הגרע"י אולי לא קרה לזה "השקופה" ואולי לא נופף בזה בקול רם, אבל ברור שהייתה לו השקפה חדה וברורה שממשיכה להנחותינו (את תלמידיו הנאמנים) עד עצם היום הזה.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית