פתיחת ההיכל של הפרנסה - האם יש לזה מקור?

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
@משיב כהלכה אני מוכר את הזכות לנקות לשכנה שלי את הדירה, זכות גדולה מאד, אשה זקנה שאינה יכולה לעשות זאת בכוחות עצמה.
הכסף כולו הולך באמת באמת לצדקה, לניתוח עבור בנו של חבירי בחו"ל, ולרש אין כל.
סכום ראשוני 1500 ש"ח, מי מוסיף ?
אני לא מתלוצץ, באמת יש דירה, ובאמת יש ניתוח.
 
כל זה גורם לי בחילה

תשאל את גבאי בתי הכנסת המשוועים לכל פרוטה, אם נגרמת להם "בחילה" מיהודי שתורם עשרות אלפים (ולא משנה מה הוא חושב ובמה הוא מאמין).

לי באופן אישי נגרמת בחילה ממה שאתה כותב כאן.
 
ובהתעלם מהמידות המושחתות שלפעמים נובע מזה, מריבות שקטות, וגאווה מי יגיד את המחיר הגדול האחרון

כל התורמים שאינם תורמים בסתר סובלים מכך. ואם כן יש לדאוג שאף יהודי לא יתן צדקה, שלא יכשל חלילה בגאווה ומדות מושחתות. רק מי שמוכן לתת בסתר, יקבלו ממנו. ובאופן זה אולי נמצא איזה בית כנסת על הירח שיש לו מימון.
 
פתיחה אמיתית

???

עכשיו יצא המרצע מהשק!

מה ההבדל ?

ואחרי שנרגענו מהצחוק של "פתיחה אמיתית", מה קרה לך?
אתה קורא לזה "מצווה"?
ממתי זה הפך למצווה?
פותחים את ההיכל כי אין דרך אחרת להוציא את ספר התורה... ואתה עוד קונה את זה בכסף?
ממתי אתה מאמין באמונות תפלות?
לא עדיף לממן את הניקיון של שכנתך או את הניתוח של החבר שלך?
 
בקצרה:
אתה מאמין שמי שקונה מתעשר, אני לא.
אתה מאמין שכל הקונים יש ביכולתם, אני לא.
אתה סובר שהגבאי שמשווע לכסף זו סיבה, אני לא.
אתה מאמין שפתיחה על הפרנסה היא כמו פתיחה להולכה של ס"ת, אני לא.
אתה מאמין שכל הקונים כוונתם טהורה, אני לא.
אתה מאמין שחוץ מהגבאי גם הקב"ה שמח בזה, אני לא.
זהו, מכאן ואילך הכל ענין של תפיסת עולם.
 
אתה מאמין שכל הקונים יש ביכולתם, אני לא

מעבר לאמונה, מי שנותן מעל היכולת שלו הוא אדם מיוחד, ואדם כזה בוודאי יזכה לישועה מהירה. זו מתמטיקה פשוטה: הקב"ה רואה שאתה סומך עליו ו"מתאבד", הוא עושה את שלו בשמחה.
 
אתה מאמין שחוץ מהגבאי גם הקב"ה שמח בזה, אני לא

לשיטתך הוא בוודאי מאוד עצוב שיהודים מוזילים מכספם לצדקה, אולי אפילו מעבר ליכולת שלהם, וכל זה בגלל "אמונה תפלה" שהוא ישמע את תפילתם בפתיחת ההיכל.
 
לשיטתך הוא בוודאי מאוד עצוב שיהודים מוזילים מכספם לצדקה, אולי אפילו מעבר ליכולת שלהם, וכל זה בגלל "אמונה תפלה" שהוא ישמע את תפילתם בפתיחת ההיכל.

אתה שוב מסית את הדיון למקום הלא נכון,
הוא עצוב שהם לא חושבים על הצדקה אלא על הסגולה (ואלמלא הסגולה הם לא היו נותנים),
והוא עצוב מהדברים השליליים הנגרמים לאותם אנשים (אלו שנגרם להם),
ואני חושב שהוא גם עצוב שהעם החכם שלו, מתעקש להישאר אידיוטי.
 
הוא עצוב שהם לא חושבים על הצדקה אלא על הסגולה

גם עצוב שאדם מניח תפילין וחושב על השכר בעוה"ב או פניות אחרות, במקום לחשוב על נחת לקב"ה.

אז תמליץ לו לא להניח תפילין?

כרגע המצב הנתון הוא שלולא "פתיחת הפרנסה" אף אחד לא יתרום סכומים כאלה לבית הכנסת, וכן לולא הכבוד והגאווה וכו' המכירות בבית הכנסת לא יתקיימו.
 
אצלנו קנו עליות ב-400 מקסימום
ופתיחה של הפרנסה בקרוב ל-2,000 ש"ח!

זה מוזר, תמוה, שיגעון וטירוף! איבדנו את זה לגמרי

אף אחד לא "זורק כסף על הגבאי" בלי לקבל משהו בתמורה - מקסימום 30 אג' ב"ויברך דוד"
לא רק אצלכם, לצערינו הרב...
 
גם עצוב שאדם מניח תפילין וחושב על השכר בעוה"ב או פניות אחרות, במקום לחשוב על נחת לקב"ה.

אז תמליץ לו לא להניח תפילין?

כרגע המצב הנתון הוא שלולא "פתיחת הפרנסה" אף אחד לא יתרום סכומים כאלה לבית הכנסת, וכן לולא הכבוד והגאווה וכו' המכירות בבית הכנסת לא יתקיימו.

אם הוא יתן צדקה בשביל לקבל שכר, לחיי.

אבל אם הוא יניח תפילין כי זה סגולה להוריד לחץ דם, (וירכוש אותם ב-20.000 ש"ח)...
 
נניח וזו האופציה היחידה שלו להניח תפילין. תציע לו לא להניח?
 
אם אני יודע שהוא מניח אותם על היד הלא נכונה, אכן אציע לו שלא להניח.
 
אתה מדמה מילתא למילתא בצורה עקומה מאוד. בהשוואה לנדון, יש כאן נתינת צדקה גמורה לבית הכנסת, ואין שום קשר להנחת תפילין על היד הלא נכונה.

מותר לך להודות שטעית.
 
מי שלא סוגר את החודש ומשלם 2000 ש"ח לפתיחה,
הוא עובר עבירה.
באמת טעיתי...
 
ושוב, כשאין לך מה להגיב אתה מניח הנחות ובונה בניינים.

וגם לדבריך, אין שום מקום לערער את אמונתם התמימה של יהודים קדושים בפתיחת הפרנסה, אלא רק לקרוא באופן כללי שמי שלא גומר את החודש לא יתחייב לסכומים גדולים (ולענ"ד אדרבה, מי שלא גומר את החודש זה הסיכוי היחיד שלו לגמור את החודש).
 
ושוב, כשאין לך מה להגיב אתה מניח הנחות ובונה בניינים.

וגם לדבריך, אין שום מקום לערער את אמונתם התמימה של יהודים קדושים בפתיחת הפרנסה, אלא רק לקרוא באופן כללי שמי שלא גומר את החודש לא יתחייב לסכומים גדולים (ולענ"ד אדרבה, מי שלא גומר את החודש זה הסיכוי היחיד שלו לגמור את החודש).

כבר אמרתי: טעיתי, ובגדול...
 
הוויכוח הזה לא יוביל לשום מקום ובכל הבתי כנסת ימשיכו למכור את פתיחת ההיכל כרגיל כמו שנהגו אצל כמה וכמה מגדולי ישראל ולא מצינו עד היום מי שימחה בכך.
 
בוודאי שיוביל, יוביל לקירור גדול ולמניעת צדקה נחוצה לבתי הכנסת, ולכן עשיתי כל שביכולתי להקטין את הנזק.
 
בלת"ק
הגר"י הלל אוחז שאין לזה שום מקור, וכן נדפס בסידור תפילת רפאל שע"י אהבת שלום
 
בתגובה ה-150
אולי מישהו יסכם לי את כל הדיון הארוך הזה
בתשובה לשאלה שבכותרת האשכול
האם יש מקור לפיחת ההיכל של הפרנסה?
(לא - האם יש ענין למצוא מקור וכו')
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית