כהנא דמסייע
חבר בכיר
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 861
ברוך ה'ב"ה כיון שיש מנהלים ומפקחים אחראים לכך.
ברוך ה'ב"ה כיון שיש מנהלים ומפקחים אחראים לכך.
זה לא חיפוש בציציותיו,אכתוב את דעתי בתור אשכנזי שלא קשור לשום צד (מקווה שיש לי זכות דיבור)
אין ספק שבפורום כאן יש יותר מידי חיפוש בציציותיו של רב מסוים, לפעמים גם ברמה שכבר זה נראה לא לעניין ולא מכובד.
מי שלא מכיר את מה שעומד מאחורה וקורא רק הפורום כאו בהחלט יכול להתפלא ולראות בזה זלזול לא מקובל
אבל כיון שגם אני קורא לפעמים את העלונים של אותו הרב אני יכול בהחלט להבין מאיפה זה מגיע
אין ספק שקשה לשבת בחיבוק ידים ולשתוק אחרי ההתבטאויות שם וכו'
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?@מסעוד
איש לא מתכבד בקלון חבירו,
אתה יודע כמה טעויות אפשר למצוא במשנ"ב, בשבט הלוי וכו' וכו'?
אתה יודע כמה השגות אפשר להשיג על חכם שלום כהן זיע"א, וחכם שלמה בעדני זיע"א (בהלכה ובהשקפה).
מישהו עושה את זה?
לא ולא, כולם מכבדים את כולם.
הבעייה היא שיש אנשים שהם לא חושבים אף פעם מה "אם זה היה הפוך?",
וחמור מכך, הם מוציאים בכל מקום את כולם טועים. ואסור לענות להם, כי אז (ורק אז) זה מיד נהיה ביזוי ת"ח, וצריך למחוק.
ועליהם ועל דומיהם נאמר, כי מכבדי אכבד, ובוזי יקלו. - כאשר עשה כן יעשה לו.
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?
וגם כשיש הערות על האחרים זה בלשון הרבה יותר מכובדת (בלשון המעטה).
באמת מעניין האם רבותינו שליט"א הנ"ל העירו עליו בחריפות, או שפשוט התעלמו והמשיכו הלאההביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
זה מה שעשינו וזה מה שנמשיך לעשות בעז"האפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
לא על הפסקים בעיקר [גם אבל לא בעיקר]אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף
הרמב''ם כותב באגרת על מבזיו (כתבי הרמב"ם - אגרת הרמב"ם לתלמידו רבי יוסף ברבי יהודה אבן עקנין)למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אולם הוא ממשיך: "אבל הבן (רבי אברהם בן הרמב''ם) השם יחייהו הדין עמו שיתקנא בזה, שאני אביו, ורבו, ואינו יכול לסבול העלבון".אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
כי עדיין לא מצאנו רב אחר תלמיד חכם, כ''כ מפורסם, שיש לו לויין, רדיו, ועלון, ו50 ספרים וכו'אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף (באו נשים את זה על השולחן)
אז באו תעשו לסדר לקטן כמוני נו"נ לחכם עזרא.
אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף (באו נשים את זה על השולחן)
כלשונו "אין בעיה לחלוק הבעיה שחולקים בלי שכל"חד משמעית,
ישנו רב שאוהב להידלק על פסקיהם של אחרים - אני שם על השולחן.
כשאני בודק את טענותיו (לא את חירופיו וגידופיו - את טענותיו) אני מוצא הרבה פעמים את הבעיה אצלו.
וכשאני שולח אליו או אל תלמידיו (ובאמת בלשון מכובדת), חוץ מדברי חירופין וגידופים ודמגוגיה זולה אני באמת באמת לא שומע כלום - (רק דבר אחד אני שומע, שהם פשוט לא מבינים ענין... או לא רוצים להבין).
ואם כל כך חשוב לאותו רב ותלמידו להגיד את האמת מול מקרופון פתוח (שכולם טועים), אז גם לי היא חשובה (שידעו שהוא טועה).
ואני ממש לא מזלזל, הבעייה שאצלם גם כשמכבדים, חלקת זלזלת.
ואם זה הפוך, אז זו רק הבעת האמת לאמיתה כדרכה של תורה ובענווה גמורה,
שמתי הכל על השלחן.
ואני הקטן עונהואני הקטן שואל?
האם אתה הרב 'כאחד העם' באותו דרגא של בעל הילקוט יוסף?
האם אתה יכול לכתוב ספר אחד מעשרות הספרים שכתב החכם הנ"ל?
תענה?