פורום מורשת מרן נסגר

  • יוזם הנושא יוזם הנושא אברימי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אכתוב את דעתי בתור אשכנזי שלא קשור לשום צד (מקווה שיש לי זכות דיבור ;))
אין ספק שבפורום כאן יש יותר מידי חיפוש בציציותיו של רב מסוים, לפעמים גם ברמה שכבר זה נראה לא לעניין ולא מכובד.
מי שלא מכיר את מה שעומד מאחורה וקורא רק הפורום כאן בהחלט יכול להתפלא ולראות בזה זלזול לא מקובל
אבל כיון שגם אני קורא לפעמים את העלונים של אותו הרב אני יכול בהחלט להבין מאיפה זה מגיע
אין ספק שקשה לשבת בחיבוק ידים ולשתוק אחרי ההתבטאויות שם וכו'
 
אכתוב את דעתי בתור אשכנזי שלא קשור לשום צד (מקווה שיש לי זכות דיבור ;))
אין ספק שבפורום כאן יש יותר מידי חיפוש בציציותיו של רב מסוים, לפעמים גם ברמה שכבר זה נראה לא לעניין ולא מכובד.
מי שלא מכיר את מה שעומד מאחורה וקורא רק הפורום כאו בהחלט יכול להתפלא ולראות בזה זלזול לא מקובל
אבל כיון שגם אני קורא לפעמים את העלונים של אותו הרב אני יכול בהחלט להבין מאיפה זה מגיע
אין ספק שקשה לשבת בחיבוק ידים ולשתוק אחרי ההתבטאויות שם וכו'
זה לא חיפוש בציציותיו,
זה פשוט עיסוק בלשחרר את ציציותינו מידיו (שלו ושל תלמידיו) שמחפשים בהם יותר מדאי...
 
@מסעוד
איש לא מתכבד בקלון חבירו,
אתה יודע כמה טעויות אפשר למצוא במשנ"ב, בשבט הלוי וכו' וכו'?
אתה יודע כמה השגות אפשר להשיג על חכם שלום כהן זיע"א, וחכם שלמה בעדני זיע"א (בהלכה ובהשקפה).
מישהו עושה את זה?
לא ולא, כולם מכבדים את כולם.

הבעייה היא שיש אנשים שהם לא חושבים אף פעם מה "אם זה היה הפוך?",
וחמור מכך, הם מוציאים בכל מקום את כולם טועים. ואסור לענות להם, כי אז (ורק אז) זה מיד נהיה ביזוי ת"ח, וצריך למחוק.
ועליהם ועל דומיהם נאמר, כי מכבדי אכבד, ובוזי יקלו. - כאשר עשה כן יעשה לו.
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?
וגם כשיש הערות על האחרים זה בלשון הרבה יותר מכובדת (בלשון המעטה).
 
למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
 
אז למה יש כאן הערות בשפע רק על הרב הספציפי ולא על המשנ"ב שבט הלוי חכם שלום והרב בעדני וכו' וכו' וכו'?
וגם כשיש הערות על האחרים זה בלשון הרבה יותר מכובדת (בלשון המעטה).

המשנ"ב לא כותב כל הזמן שמי שעושה כמו הבן איש חי טועה,
והשבט הלוי לא מסר כל שיעור בישיבה להסביר שמי שעושה כמו הרב מאזוז שוגה,
והרב בעדני לא אמר כל הזמן שמי שעושה כמו הרב משה לוי עושה נגד הדין,
והרב שלום כהן לא חינך כל הזמן שמי שעושה כמו הרב רצאבי זה נגד ההלכה.
נכון ?

וכשהם כבר העירו על ברי פלוגתם, באמת היה זה בלשון מאד מאד מכובדת.
נכון ?

ואוקי באתרין.
 
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
באמת מעניין האם רבותינו שליט"א הנ"ל העירו עליו בחריפות, או שפשוט התעלמו והמשיכו הלאה
 
למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.

בינתיים חריפות הפולמוס נמצאת פחות ופחות בצד הזה,
והדיבור בענווה ובכבוד נמצאים פחות ופחות בצד האחר.
 
מה שקרה כאן בפורום, בענין תלמיד חכם מסוים, שכביכול ''נדלקו'' עליו, (לי אישית אין ענין נגדו, ואף הייתי בקשר איתו בשנים קדמוניות)
זה בסה''כ תופעה טבעית, כשיש פורום שכן (עליו השלום) שהולך בקיצוניות לצד אחד, והגזימו לגמרי בגדולתו והוציאו הדברים מפרופורציה, ועשו זאת באופן אובססיבי ביותר, כל מי שמרגיש שלא הצליח להתבטאות שם, ''התפרק'' כאן.
וכמו שכותב הרמב''ם שבשביל להגיע לדרך האמצע-שביל הזהב, צ''ל בהתחלה לנטות לקיצוניות, ורק אח''כ להתישר
 
אז באו תעשו לסדר לקטן כמוני נו"נ לחכם עזרא.

אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף (באו נשים את זה על השולחן)
 
אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף
לא על הפסקים בעיקר [גם אבל לא בעיקר]
בעיקר על הקושיות שלו על אחרים, [הר' בן ציון, הבא"ח, הר' משה לוי, הר' מלכה, הר' עדס, הר' סופר, הר' אשר חנניה, הר' ראובן ניסן, וכו']
 
למבקרים את בעל ה"ילקוט יוסף" –
על דברים כאלה נאמר: "צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותייך על משכנות הרועים".
הביטו וראו – רבותינו הגאונים, כמו הרב עדס, הרב זעפרני, הרב סופר ועוד, אף כאשר ה"ילקוט יוסף" חלק עליהם או ביקר את שיטתם – הם בחרו בדרך ההבלגה והשתיקה.
הרמב''ם כותב באגרת על מבזיו (כתבי הרמב"ם - אגרת הרמב"ם לתלמידו רבי יוסף ברבי יהודה אבן עקנין)
ואם הכריחו הזמן והענין והצריכו לדבר ולומר שאיני בעל דת ולא בעל מעשים טובים יאמר זה, וכל זה כולו בני, חי השם יתברך, לא יזיקני ולא יכעיסני. ואפילו ראיתיו בעיני ושמעתיו באזני או עשה לפני לא הייתי חושש אלא אדרבה הייתי נכנע אליו ומשיבו דברים טובים נאים ורכים או אשתוק או אשיב לפי הענין דברים נאים ודברי ענוה כפי הצורך והשעה. כי מה שהסכיל מן האמתיות יותר גדול מזה הרבה מאד, ואני לא אנצח לעצמי כי כבוד נפשי ומעלת מדותי אצלי יותר כבוד משאנצח הכסילים בלשוני ובדבורי. והאי צורבא מרבנן קודשא בריך הוא תבע יקריה,
אנחנו, ההולכים לאורם – נבחר גם אנו בדרך הזו.
אפשר לחלוק, אפשר להציג עמדה – אבל לא מתוך חריפות ופולמוס, אלא בענווה ובכבוד.
אולם הוא ממשיך: "אבל הבן (רבי אברהם בן הרמב''ם) השם יחייהו הדין עמו שיתקנא בזה, שאני אביו, ורבו, ואינו יכול לסבול העלבון".
וכך יש פסק מהרמב''ם כלפי תלמיד שלא יכול לסבול עלבון רבותיו, ומקנא לכבודם. אע''פ שרבותיו נוהגים בשתיקה והכנעה. יש דין מחאה על כבוד ת''ח.
ומ''מ לענ''ד אין תועלת בחריפות מב' צדדים. זה לא מוביל לשום מקום.
 
אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף (באו נשים את זה על השולחן)
כי עדיין לא מצאנו רב אחר תלמיד חכם, כ''כ מפורסם, שיש לו לויין, רדיו, ועלון, ו50 ספרים וכו'
שכל שיעוריו הם לא בשב שמעתתא והלכות ריבית, אלא בהלכות מצויות (כך שהשיעור מעניין כל הציבורים, אנשים נשים וטף) , ובעיקר בנושאים פולומוסיים + סיורים + תוקף את רב פלוני ואלמוני (קרי:'אקשן') + בנו של הרב עובדיה
 
אז באו תעשו לסדר לקטן כמוני נו"נ לחכם עזרא.

אתם אוהבים להידלק על הפסקים של הרב יצחק יוסף (באו נשים את זה על השולחן)

חד משמעית,
ישנו רב שאוהב להידלק על פסקיהם של אחרים (הרב יעקב יוסף והרב משה לוי זצ"ל, ויבד"ל הרב שלמה עמאר, הרב מאיר מאזוז, הרב שבתי לוי, הרב יעקב הלל, הרב יעקב חיים סופר, הרב רצאבי, שכחתי מישהו? - והרב דוד יוסף והרב משה יוסף מה?) - אני שם על השולחן.
וכשאני בודק את טענותיו (לא את חירופיו וגידופיו - את טענותיו) אני מוצא הרבה פעמים את הבעיה אצלו.
וכשאני שולח אליו או אל תלמידיו (ובאמת בלשון מכובדת), חוץ מדברי חירופין וגידופים ודמגוגיה זולה אני באמת באמת לא שומע כלום - (רק דבר אחד אני שומע, שהם פשוט לא מבינים ענין... או לא רוצים להבין).
ואם כל כך חשוב לאותו רב ותלמידיו להגיד את האמת (שכולם טועים) מול כל מקרופון פתוח, אז גם לי היא חשובה (שידעו שהוא טועה).
ואני ממש לא מזלזל, הבעייה שאצלם גם כשמכבדים, חלקת זלזלת.
ואם זה הפוך, אז זו רק הבעת האמת לאמיתה כדרכה של תורה ובענווה גמורה,
שמתי הכל על השלחן.
 
חד משמעית,
ישנו רב שאוהב להידלק על פסקיהם של אחרים - אני שם על השולחן.
כשאני בודק את טענותיו (לא את חירופיו וגידופיו - את טענותיו) אני מוצא הרבה פעמים את הבעיה אצלו.
וכשאני שולח אליו או אל תלמידיו (ובאמת בלשון מכובדת), חוץ מדברי חירופין וגידופים ודמגוגיה זולה אני באמת באמת לא שומע כלום - (רק דבר אחד אני שומע, שהם פשוט לא מבינים ענין... או לא רוצים להבין).
ואם כל כך חשוב לאותו רב ותלמידו להגיד את האמת מול מקרופון פתוח (שכולם טועים), אז גם לי היא חשובה (שידעו שהוא טועה).
ואני ממש לא מזלזל, הבעייה שאצלם גם כשמכבדים, חלקת זלזלת.
ואם זה הפוך, אז זו רק הבעת האמת לאמיתה כדרכה של תורה ובענווה גמורה,
שמתי הכל על השלחן.
כלשונו "אין בעיה לחלוק הבעיה שחולקים בלי שכל"
הנה כל הרבנים והחכמים שנטו קו מדעתו הפכו לשוטים.
היתכן כדבר הזה??????
 
אמת שאילו השיעור השבועי היה בהלכות ריבית טור שלחן ערוך, או בקונטרס הספקות, ספק אם היו מתייחסים לעלון השבועי
 
ואני הקטן שואל?

האם אתה הרב 'כאחד העם' באותו דרגא של בעל הילקוט יוסף?
האם אתה יכול לכתוב ספר אחד מעשרות הספרים שכתב החכם הנ"ל?
תענה?
 
ואני הקטן שואל?

האם אתה הרב 'כאחד העם' באותו דרגא של בעל הילקוט יוסף?
האם אתה יכול לכתוב ספר אחד מעשרות הספרים שכתב החכם הנ"ל?
תענה?
ואני הקטן עונה
לא
אין מונופול על התורה
על מי שיש קושייא שיעלה באשר הוא, לא משנה הגיל והגובה ומס' המשקפיים
יש טענה עניינית נדבר, בשביל זה יש את הפורום ב"ה
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית