משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,531
לשונות שונים מהכתוב בספרים לנאמר בשיעור
הכא עסקינן בשיעור שנכתב לאחר מכן ועבר את הגהתו.
לשונות שונים מהכתוב בספרים לנאמר בשיעור
הכא עסקינן בשיעור שנכתב לאחר מכן ועבר את הגהתו.
לא הנחתה ולא כלום. נכון כך היה דעת הגראי"ל שטינמן זצ"ל ועוד רבנים גדולים בהקמת הנח"ל החרדי, שמי שלא לומד ומתגייס, שיהיה לו מסגרת חרדית
לא ברור לי למה אנשים עדיין חוזרים על המצאה זורק לידיעתך התומך הראשי הוא היה מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.
כן שמעתי עדות חיה מהג' הרב יעקב עדס שליט''אלא ברור לי למה אנשים עדיין חוזרים על המצאה זו
דעת הגראי"ל היה שבחורים שמחללי שבת ועוברים על עוד חייבי כריתות ממש, ואביו רוצה להצילו ולהציל את הרחוב מלהזיקם, אין לנו כח למונעו, ותול"מ
וכך פרסמו בשעתו מקורביו הגר"י לוינשטיין ויבל"ח הגר"ח מישקובסקי
הרב שטיינמן עצמו כתב במכתבו לר' דן סגל שהמדובר הוא בשביל מחללי שבתות וכו' יש ספר לילדים על הרב שטיינמן שם המכתב מובא בכת"י ואינו תח"י אביא כאן העתק בכתב דפוס
הצג קובץ מצורף 4207
בסדראלו דברים שחייבם להאמר, והיחיד שהעיז לאומרם הוא הרב שליט"א. [אכן הוא חזר בו מדבריו, אך זהו רק מחמת כבוד רבני אחינו המזרוחניקים, ובעיקר מפני בנו של הראש"ל הגר"מ אליהו זצ"ל. אך לא חזר בו מעיקר דבריו].
לסיכום: גם הגר"ע יוסף, וגם הרב יצחק, וגם הרב דוד, סבורים שמי שאינו לומד צריך להתגייס (למקום ראוי כמובן), ובנו הרב אברהם התגייס בעצמו, ונכדיו התגייסו (לא למסלולים חרדיים) ועודד אותם משום "לא תפרוש מן הציבור..."
דעת מרן הגר"ע יוסף ברורה כדלפנינו במכתב כדאי לעיין היטב
הצג קובץ מצורף 3992
ילקוט יוסף כיבוד אב ואם מהדורת תשס"א -ברור כמו כל פשקוויל שיצא לאור בעשרות השנים האחרונות.
אם כבר, עדות בנו וחתנו עדיפות פי אלף.
לשיטתך יוצא שהרב יצחק חלק על אביו פעמיים.
הרב יצחק אמר פעמיים, גם בתחילת כהונתו וגם בסוף כהונתו (בצמוד למה שאיים לרדת מהארץ), שבחור שאינו לומד חייב להתגייס.
הדברים הוקלטו, הוסרטו, תומללו ונדפסו בעלון.
שכל בעל שכל ישר יסיק מה שנראה לואז מה אתה רוצה לומר בזה,
תן לי לחדש לך משהו: יש מושג כזה של רבנים שחותמים על מכתבים, והם באמת סוברים שמה שכתוב במכתב נכון...שהרב יצחק העתיק גילוי דעת בספרו?
אז מה אתה רוצה לומר בזה, שהרב יצחק העתיק פשקווילים בספרו? סתר עצמו מיניה וביה?
כוונתו הייתה שאיך העתיק דבר שזה סותר את משנתו ודבריו, ולא על עצם העתקת הפשקווילתן לי לחדש לך משהו: יש מושג כזה של רבנים שחותמים על מכתבים, והם באמת סוברים שמה שכתוב במכתב נכון...
כוונתו הייתה שאיך העתיק דבר שזה סותר את משנתו ודבריו, ולא על עצם העתקת הפשקוויל
שכל בעל שכל ישר יסיק מה שנראה לו
היו דברים מעולםכוונתו הייתה שאיך העתיק דבר שזה סותר את משנתו ודבריו, ולא על עצם העתקת הפשקוויל
יש מושג כזה של רבנים שחותמים על מכתבים, והם באמת סוברים שמה שכתוב במכתב נכון...
כוונתו הייתה שאיך העתיק דבר שזה סותר את משנתו ודבריו, ולא על עצם העתקת הפשקוויל