היסוד הוא אחד,רק יצויין שכל מ"ש המחבר בשם הגר"א יוסף, לא הוזכר כלל בהסכמתו, [והגרע"י בעיקר סמך על בנו הגר"א, למרות ש"נאמר לו" להמחבר שהוא עבר על חלקים מסויימים], זה לא היה מיועד להיות הסכמה רשמית על כל מה שכתוב בספר, כי אם לברר שאין שם טעויות
לסיכום: הספר הזה יותר מוסמך מאשרי האי"ש שהוא רק שמועות מכל מיני מקורות, אבל פחות מוסמך מחוט שני [או אור לציון ח"ב], שהמחבר עבר עליו בעצמו בכוונה שהספר ישקף את דעותיו, וסמכותו דומה לזה של ספר הליכות שלמה [שגם עליו עברו תלמידיו הקרובים של הגרשז"א]
יש הבדל בין מה שנכתב לדורות ביבי"א, לבין שאלה פרטית במעין אומר.
ובזה א"ש כל מש"כ המלעיגים על ס' אור לציון, דיש הבדל בין מה שענה לשואל לבין מש"כ בספרו.