האם כיסוי הדם דוקא בשחיטה-כיסוי הדם 3

אד יעלה

חבר חדש
הצטרף
11/5/25
הודעות
156
מבואר בתוס' בר''פ כיסוי הדם שלאו דוקא בשחיטה יש דין כיסוי הדם שהלא גם במליקה יש דין כיסוי אלא הכלל הוא שכל היכא שמתיר באכילה יש כיסוי ומה שכתוב שהנוחר אין בו כיסוי כיון שהוא לא מתיר באכילה אבל היכא שמתיר באכילה אפילו במליקה איכא והביאו התוס' שהלא לא כתוב ושחט אלא ושפך
ולענ''ד קשה שהלא בהמשך הסוגיא מבואר שלמ''ד שחיטה שאינה ראויה שמיה שחיטה צריך לעשות כיסוי הדם גם באופן ששוחט ונמצאת טריפה והלא שם אינו מתיר באכילה ומבואר שאיננו תלוי באכילה כלל אלא האם יש לו שם שחיטה או לא וזה לכאורה דלא כתוס' וצ''ע
 
נראה דאין כוונתם דוקא מתיר לאכילה, אלא מתיר גרידא, וגם להוציא מידי נבילה חשיב היתר. וזה נראה לכאורה ברור.
 
נראה דאין כוונתם דוקא מתיר לאכילה, אלא מתיר גרידא, וגם להוציא מידי נבילה חשיב היתר. וזה נראה לכאורה ברור.
אבל א''כ מדוע זה תלוי במח' האם שחיטה שאינה ראויה הוי שחיטה או לא הלא גם למ''ד דלא הויא שחיטה הלא זה מתיר
 
ראשי תחתית