האם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל היה רוצה שתלמידיו יחלקו עליו בהלכה?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אדרבה זהו כבודו של הרב זצ"ל, שעוסקים הרבה בתורתו ויש גם קושיות.

הרב עובדיה בעצמו כתב באחד המקומות ששאלו אותו למה הוא חולק על הבא"ח בדברים שהבא"ח העתיק את החס"ל או פוסקים אחרים, מה הוא 'נטפל' דוקא אליו, וענה להם 'איידי דחביבא דבריו עלי' אני נושא ונותן בדבריו ומזכיר אותו.
כמדומני מרן הגרא"מ שך זצ"ל אמר,
שמי שכיבד את הרמב"ם הכי הרבה היה הראב"ד,
שלא הפסיק להשיג ולחלוק עליו ולהתבטא גם בלשונות חריפים,
כי למעשה הוא למד את כל דבריו טחן אותם ודן בהם..
 
כל הדברים שנאמרו כאן פשוטים וברורים (אני זוכה לשבת בית המדרש ליד הגאון הנזכר עליון למעלה רבי אסי הלוי שליט"א וזוכה שיש ביננו ידידות של ת"ח המנעימים זה לזה בהלכה ולפעמים 'את והב בסופה', אשר כידוע בגלל מעלתו שלא לסתום את שכלו, זכה והרב זצ"ל בחזון עובדיה מזכירו, וכיוצא בזה עם ידידנו הגאון רבי בועז כדורי שליט"א שהוזכר בחזון עובדיה, אשר זכה שלא לקבל הסכמה מבנש"ק יען חלק על האב), ישר כח למעוררים, וכל אחד יעשה כל מה שבכוחו לבער נגע הסתימות הזו מקהילתנו קהילת הספרדים... ה' עליהם יחיו!
 
כשהבחור - החתן בחדר יחוד יש לרה"י שלו דין של מרא דאתרא...?

או ש... זה כבר תלוי מי הראש כולל...
רעיון, בהנחה שכבר התקבל לכויילל...
ע"פ רוב עד שהוא מתקרקע הישיבה סופגת את אותו...
 
יש לשים לב שכל עוד הבחור נמצא בישיבה, יש לראש ישיבה דין של מרא דאתרא, וכפי שנתבאר לפני מספר שבועות בשיעור השבועי.הצג קובץ מצורף 6510
הוא דיבר על עניינים של הנהגת הישיבה, לא על הלכה.
כלומר, אם הראש ישיבה יגיד לא להביא פלאפון אז גם לפי הרב יצחק יוסף צריך להקשיב לו.
אבל אם יגיד לבחור להדליק נרות חנוכה בישיבה אז לפי הרב יצחק יוסף לא צריך להקשיב לו.
 
כשהבחור - החתן בחדר יחוד יש לרה"י שלו דין של מרא דאתרא...?

או ש... זה כבר תלוי מי הראש כולל...
פגשתי פעם חתן ספרדי שהולך בהכל לפי הרב עובדיה שאמר לי שהסתפק מה יעשה בחתונה עם הציציות, האם ישאיר אותם בחוץ או כבר יכניס בפנים.
(אגב, למעשה הוא לבש פראק, אז השאיר בחוץ מתחת לפראק).
 
מצורף מכתב נוסף של הראשל"צ שליט"א בנושא האם ניתן לחלוק על מרן הגרע"י זצ"ל.
יש בו הרבה תוספות שאולי יענו על התמיהות דלעיל.
אם כי יש בו גם כמה מילתא דתמיהא לענ"ד, בפרט ב- 5 הנקודות שמונה בסוף שטעו אותם החולקים בלי שום ראיה וסברא.
 

קבצים מצורפים

מצורף מכתב נוסף של הראשל"צ שליט"א בנושא האם ניתן לחלוק על מרן הגרע"י זצ"ל.
יש בו הרבה תוספות שאולי יענו על התמיהות דלעיל.
אם כי יש בו גם כמה מילתא דתמיהא לענ"ד, בפרט ב- 5 הנקודות שמונה בסוף שטעו אותם החולקים בלי שום ראיה וסברא.
מה שכתב שם באות ב' צע"ג.
 
אם כי יש בו גם כמה מילתא דתמיהא לענ"ד, בפרט ב- 5 הנקודות שמונה בסוף שטעו אותם החולקים בלי שום ראיה וסברא.
מה שכתב שם באות ב' צע"ג.
אני גם באות ב' לפני שנתיים שנכנסתי לנושא היה פשוט לי שמותר לכל הפחות להתגלח. (וגם להסתפר מעיקר הדין, אבל גילוח יותר קל)

- שאר הנקודות נכונות וברורות.
 
אני גם באות ב' לפני שנתיים שנכנסתי לנושא היה פשוט לי שמותר לכל הפחות להתגלח. (וגם להסתפר מעיקר הדין, אבל גילוח יותר קל)

- שאר הנקודות נכונות וברורות.
מה שכתב בשורה הראשונה באות ב' צע"ג
 
כל הדברים שנאמרו כאן פשוטים וברורים (אני זוכה לשבת בית המדרש ליד הגאון הנזכר עליון למעלה רבי אסי הלוי שליט"א וזוכה שיש ביננו ידידות של ת"ח המנעימים זה לזה בהלכה ולפעמים 'את והב בסופה', אשר כידוע בגלל מעלתו שלא לסתום את שכלו, זכה והרב זצ"ל בחזון עובדיה מזכירו, וכיוצא בזה עם ידידנו הגאון רבי בועז כדורי שליט"א שהוזכר בחזון עובדיה, אשר זכה שלא לקבל הסכמה מבנש"ק יען חלק על האב), ישר כח למעוררים, וכל אחד יעשה כל מה שבכוחו לבער נגע הסתימות הזו מקהילתנו קהילת הספרדים... ה' עליהם יחיו!
דברים כדורבנות.
כבר העירו (כאן, לא זוכר מי) כי ע"פ רוב אותם המנפנפים בשיטת "אסור לחלוק" הם צודקים ביותר לגבי עצמם, כי אין בכוחם לחלוק, הלוואי יבינו מה בכלל אמר הגאון יביע אומר זצ"ל, רק הצד השפוי השקוע בעומקה של הלכה ומבקש האמת ומתייגע לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, פונה אליהם בתחנונים ומבקש, או-קי זה לא בשבילכם, אבל אל תפריעו לנו, אל תפריעו למרן זצ"ל בשמים שהוא רואה שמונעים אנשים לעיין היטב בתורתו ומנסים להפוך אותו לאדמו"ר ערטילאי הכותב קוויטאלך המיועדים לתחיבה בכותל המזרח.
 
על מה שכתב על אחד מחניכי קול יעקב ששמע הרבה שיעורים וארס מהרב יהודה עדס, שתמיד דיבר נגד פסקיו של מרן זיע"א.

זה אינו נכון, כי אני מכיר בחור בישיבה ששאל את מרן הגר"י שליט"א לרפו"ש אם יכול לפסוק כמו הרב עובדיה יוסף, ואמר שכן, ולא זלזל ברב יוסף זצ"ל, רק הסביר שיש עוד צדדים ודיברו בענין החומרות.
 
על מה שכתב על אחד מחניכי קול יעקב ששמע הרבה שיעורים וארס מהרב יהודה עדס, שתמיד דיבר נגד פסקיו של מרן זיע"א.

זה אינו נכון, כי אני מכיר בחור בישיבה ששאל את מרן הגר"י שליט"א לרפו"ש אם יכול לפסוק כמו הרב עובדיה יוסף, ואמר שכן, ולא זלזל ברב יוסף זצ"ל, רק הסביר שיש עוד צדדים ודיברו בענין החומרות.
"לא ראינו" אינה ראיה...
ולצערנו הרב יש אין ספור עדויות מזעזעות
 
הר' יצחק כותב:
ששמע הרבה שיעורים וארס מהרב יהודה עדס, שתמיד דיבר נגד פסקיו של מרן זיע"א.
ומשום מה כל התלמידים בוגרי הישיבה שאני מכיר לא זוכרים אפילו פעם אחת כזאת,
אז איך מי שלא היה שם ולא מכיר אותו כותב שזה מה שעושה 'תמיד'?
 
צא וראה דברי ר' משה חבושה בשבע ברכות לבתו שנערך בישיבת קול יעקב, אחרי שלא הגיעו בני הישיבה לחתונה, ובתקשורת עשו מזה שמחה רבה,
ובסוף הוא אמר תודה לראש הישיבה שעומד על העקרונות שלו ולא הגיעו הבחורים לחתונה, ואמר כי עד עכשיו לא שמע על הישיבה רק מכל מיני... ועכשיו רואה את האמת וכו' וכו'.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית