אמרי פי
חבר חדש
"כי היכי דלא להוי כמשוי"
יש עניין לא להוציא שבת מיד ביציאתה כיון שזה נראה כמשוי,
אבל אין שום עניין בהמתנת 70 דקות לכך,
בדיוק כמו שברור לך שאין עניין להוציא את השבת ביום ראשון בבוקר, כך אין עניין לחכות זמן רב לזמן ר"ת.
מעניין מדוע התחלת לנופף בטיעון הזה רק כשהוכח שכן היא דעת המג"א והט"ז.אתה מוזמן לענות על גמרות מפורשות וזוהר, ואז נתפנה לדון בדברי האחרונים.
וכי נראה לך שהמג"א והט"ז לא ידעו את הגמרות?
מה הם ביארו פחות משנה,
בסופו של דבר יש כאן שיטה מרכזית בפוסקים שאין שום עניין בהמתנה מרובה להוציא שבת.
שלום לך.