עיין בספר הנ"ל, שהביא את כל השיטות בזה.@אור יעקב ,
נניח שאתה צודק ויש עניין שלא קשור למצוות התוספת עצמה [יש לי הוכחות מדברי הט"ז בסי' רס"ג נגדך אבל קשה להיכנס לתוך עומקה של הלכה מעל גבי פלטפורמה זו],
לדבריך, עד מתי יש עניין לאחר את התוספת?
הרי ודאי שעניין איחור שלא תיראה כמשוי יש לו גבול.
אני לא שואל כדי להתנגח. אני רוצה להבין את שיטתך. באמת ובתמים.
אדם שיוציא שבת ביום שני יחשב יותר בשמים מאדם שהוציא שבת בחצות במוצאי שבת?
אתה צודק שהגמרא אומרת שיש עניין לאחר, אבל ודאי שיש לזה גבול מסוים. מהו הגבול לדבריך?
(וכעת ראיתי שהביא את דברי המג"א הנ"ל, אבל אין לי כעת פנאי לזה, מחר בעזה"י...)
