כמדומה שלא קראת מימיך מאמר ודא"חאבל ברור ופשוט שכאשר דיבר על חמיו, לא דיבר על עצמו, וכל האומר כן אינו אלא מזלזל בת"ח.
כמדומה שלא קראת מימיך מאמר ודא"חאבל ברור ופשוט שכאשר דיבר על חמיו, לא דיבר על עצמו, וכל האומר כן אינו אלא מזלזל בת"ח.
החלטת לשכתב את ההיסטוריה???
היינו שם בזמן אמת.
עודד ועודד ועודד
ו. בשבת פרשת בראשית תשמ"ה, החלו החסידים לשיר "חיילי אדוננו מורנו ורבנו, חיילי משיח צדקנו, הוא יוליכנו בטנקים לארצנו, עם המבצעים והנשק בידינו, יבוא ויגאלנו". בשיר זה אינו מוזכר הרבי באופן ישיר אלא באופן עקיף.
הרבי עודד את השיר (כדרכו לעודד תמיד ולא לעורר מהומות, ראו עוד להלן), ולאחר שסיימו לשיר, התייחס לזה בחריפות גדולה מאוד:
"ישנם 'שפיץ חב"ד' החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דברים בלתי רצויים - אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם 'שפיץ חב"ד'! כוונת הדברים: לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' - גרמנו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב! וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו" - אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאנו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא - מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן רחמנא ליצלן!... ולכן להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו - הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא.. שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות רחמנא ליצלן (זהו לשון השיחה שהתפרסם בזמנו, והושמטו מהשיחה התבטאויות חריפות נוספות!).
בשיחה זו נכח אחד מגדולי המשיחיסטים והדברים כוונו אליו (והעיד לאחר מכן שרצה לקבור את עצמו באדמה מרוב בושה). וכך סיפר בראיון:
"את מה שהרגשתי באותה שעה, פשוט אי אפשר לתאר במילים" פותח הרב וולפא לראשונה את סגור–לבו בנושא זה, אחרי עשרות שנים, ועושה אחת ולתמיד סדר בעניין. "לא מפני הביטוש שקיבלתי מהרבי מה"מ לפני עם ועדה, אלא כיון שראיתי עד כמה הדבר כואב לרבי, עד שהוא דיבר בחריפות כזו שלא נשמעה מעולם (אולי אפילו בכאב רב יותר מהזעקות בענין 'מיהו יהודי' ושלימות הארץ!). כאב לי כל כך שעל ידי המעשים שלי נגרם לרבי צער כל כך עמוק.
למעשה, השיחה התחילה מכך שהרה"ח השליח המופלא ר' שלמה קונין התחיל אז לשיר "חיילי אדוננו.. מלך המשיח..", ופתאום הרבי הפסיק אותו ואמר שמכל הניגונים בוחרים רק בניגון כזה שמרחיק יהודים. ואחר–כך עבר לדבר על ספר שכתבתי על הלכות מלכים לרמב"ם, וכפי שאמרתי, הדברים היו בזעקות שלא נשמעו מעולם כמותם, ובפרט לא באוירה החגיגית של שבת בראשית".
עודד ועודד ועודד
נראה לי ש"קצת" מוזר לצטט את הגה"ח ר' יואל כהן ע"ה, בלי לציין את העובדה שהוא חזר בו - ואמר בפירוש, שאמנם הוא חשב שמדובר בתרגיל חשבוני פשוט, אבל הוא טעה (וכמוהו רבים מחבריו לדעה).וזו לא הייתה תפיסת שוליים כל גדולי החסידים כר' יואל כהן וכו' חשבו כך
זה ברור שלא היו דיבורים ברורים מדיבקיצור @משיב כהלכה התחיל להשתמש בשיטות של הרבי זצ"ל שחזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם, ומתחיל להאכילנו באגדות ובסיפורי אלף לילה ולילה של "שבת אחים"...
די מספיק עם הדמיונות והחלומות
הוא נשיא הדור
כתבתי וראיתי שהערת את זה,נראה לי ש"קצת" מוזר לצטט את הגה"ח ר' יואל כהן ע"ה, בלי לציין את העובדה שהוא חזר בו - ואמר בפירוש, שאמנם הוא חשב שמדובר בתרגיל חשבוני פשוט, אבל הוא טעה (וכמוהו רבים מחבריו לדעה).
בכל ימי חייו עד לשנתיים האחרונות שרו לפניו "יחי אדוננו" פעם אחת בלבד, ולמחרת הודיע שלא יכנס לתפילה אם לא יבטיחו לו שלא ישירו זאת שוב.
וכמה שנים קודם לכן שרו שיר שמזכיר בעקיפין את זהות המשיח, ומיד לאחר מכן התבטא בחריפות גדולה ובלתי מצויה:
רק לאחר שהשתתק ולא יכל למחות כנגדם, הוא עודד את השירה ותו לא.
בין אם היית שם ובין אם לא, לא תוכל לשכתב את ההיסטוריה ולעוות את העובדות.
בלי אמירה הכי ברורה שזה שטויות ולא נכון לא היה אפשר לחשוב אחרת עם כ''כ הרבה רמזים [גם אם הם לא נכונים]
הוא יכל! הוא לא רצה! כי גם הוא האמין! ולכן הוא עודד!שוב, בפעם המי יודע כמה: הוא לא יכל לומר להם "אני לא המשיח", הוא לא יכל למנוע מהחסידים לחשוב כן בליבם, זו זכותם המלאה.
יש לך הסבר איך קרה שכל החסידים הגדולים שלו חושבים שכך דעתו
כנראה אם לא מוחים מדי בתוקף אפשר לחשוב שזה עדיין בהסתרה ושאר הבלים
אני מאמין שמי שמדבר מספיק בחריפות שזה לא נכון ולא שייך היו בסוף מאמינים לו
אני מדבר אתך בזמן שהוא היה חי שכולם כולל כולם האמינו כך ואפילו אנשים מפוכחים כדוגמת הר' שיטינזלץלא כל החסידים, חלקם. כיום הם מיעוט בחב"ד. מיעוט רעשני שעושה הרבה רעש ומאפיל על הרוב.
וגדול חסידיו, הרב יואל כהן, הודה בישרות שטעה מאוד, וחזר בו.
הרבי מחה בתוקף רב, אבל המחאה היתה בעדינות נפשו. ואכן כל ימי חייו לא עשו המשיחיסטים מאומה בנדון, רק בשנתיים האחרונות לחייו כאשר השתתק.
לדוגמא, הוא עצר את הרב וולפא מלפרסם את פרסומיו, וכנ"ל. ושלח לו מכתבים חריפים ביותר:
"הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח, הן בשמו והן בשם אחר, על ידי שליח וכיוצא בזה – או באיזה קונץ שיהיה, ובאיזה סגנון ואופן שיהיה. ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל".
אם זה לא חריף בעיניך, הבעיה היא אצלך.
בקיצור @משיב כהלכה התחיל להשתמש בשיטות של הרבי זצ"ל שחזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם, ומתחיל להאכילנו באגדות ובסיפורי אלף לילה ולילה של "שבת אחים"...
כתבתי וראיתי שהערת את זה,
אבל מה זה משנה, למעשה בשעת מעשה גם אנשים חכמים טעו, ולא סתם
אני מדבר אתך בזמן שהוא היה חי שכולם כולל כולם האמינו כך ואפילו אנשים מפוכחים כדוגמת הר' שיטינזלץ
שוב: אין סיבה ליצור "פלגינן דיבורא" מלאכותי. אותם אנשים חכמים ומפוכחים - הודו שטעו (והסיבות לַטָּעות ברורות לכל מי שחי בתקופה המדוברת).עיתון כפר חבד הודפס במשך שנתיים עם הכיתוב יחי אדנונו
כמדומה שלא קראת מימיך מאמר ודא"ח
היו הרבה רמזים אבל לא דיבורים בוררים
פלאי פלאות איך כל החסידים טעו בו ובדעתו וברצונו