שאינו יודע לשאול
חבר קבוע
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 451
אני לא בטוח שכל הטענות היו המצאות.
אם כי בוודאי מסתמא היו גוזמאות.
אני התייחסתי למה שכתב כת"ר שלא היתה הצלחה למעט ריבוי מחלוקת, שאת זה תיאורטית היה אפשר לטעון גם על רבינו הגר"א, והטעם ש[אני מניח] שאין מי שיטען כן, הוא מפני שברור שכוונת הגר"א לשם שמים ולא לריבוי מחלוקת, ואני חושב שבהסתכלות אובייקטיבית לאחר כ"כ הרבה שנים אפשר לומר שהמלחמה של הגר"א גרמה לחלק ניכר מהחסידויות לאזן במידת מה את הגישה, כשם שבשורת הבעש"ט ותלמידיו גרמה למתנגדים לאזן במידת מה את הגישה, ואפשר להאריך בזה.
כך גם בעניין הרב שך, יש להכניס למאזני הבחינה את השיקול מה היה קורה אם הוא לא היה מעלה את עיקר טענתו על עניין המשיחיות, וכאן הדברים לכל הפחות מורכבים יותר.
אם כי בוודאי מסתמא היו גוזמאות.
אני התייחסתי למה שכתב כת"ר שלא היתה הצלחה למעט ריבוי מחלוקת, שאת זה תיאורטית היה אפשר לטעון גם על רבינו הגר"א, והטעם ש[אני מניח] שאין מי שיטען כן, הוא מפני שברור שכוונת הגר"א לשם שמים ולא לריבוי מחלוקת, ואני חושב שבהסתכלות אובייקטיבית לאחר כ"כ הרבה שנים אפשר לומר שהמלחמה של הגר"א גרמה לחלק ניכר מהחסידויות לאזן במידת מה את הגישה, כשם שבשורת הבעש"ט ותלמידיו גרמה למתנגדים לאזן במידת מה את הגישה, ואפשר להאריך בזה.
כך גם בעניין הרב שך, יש להכניס למאזני הבחינה את השיקול מה היה קורה אם הוא לא היה מעלה את עיקר טענתו על עניין המשיחיות, וכאן הדברים לכל הפחות מורכבים יותר.