הרבי היה נגד הפרסומים שהוא משיח? או שהוא עודד שירת יחי אדוננו?

באנר תרומה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אני לא בטוח שכל הטענות היו המצאות.
אם כי בוודאי מסתמא היו גוזמאות.
אני התייחסתי למה שכתב כת"ר שלא היתה הצלחה למעט ריבוי מחלוקת, שאת זה תיאורטית היה אפשר לטעון גם על רבינו הגר"א, והטעם ש[אני מניח] שאין מי שיטען כן, הוא מפני שברור שכוונת הגר"א לשם שמים ולא לריבוי מחלוקת, ואני חושב שבהסתכלות אובייקטיבית לאחר כ"כ הרבה שנים אפשר לומר שהמלחמה של הגר"א גרמה לחלק ניכר מהחסידויות לאזן במידת מה את הגישה, כשם שבשורת הבעש"ט ותלמידיו גרמה למתנגדים לאזן במידת מה את הגישה, ואפשר להאריך בזה.
כך גם בעניין הרב שך, יש להכניס למאזני הבחינה את השיקול מה היה קורה אם הוא לא היה מעלה את עיקר טענתו על עניין המשיחיות, וכאן הדברים לכל הפחות מורכבים יותר.
 
לא היה קורה שום דבר, והוא לא שינה שום דבר בעצם התנגדותו.

כפי שכתבתי, הרבי מליובאוויטש עצמו נלחם בהם במילים הכי חריפות שקיימות בלקסיקון, ולא הועיל. על אחת כמה וכמה הרב שך.

לפיכך, אותם חסידי חב"ד המשוגעים לדבר נותרו משוגעים עד היום, ורוב חסידי חב"ד, ושאר המגזרים, ממילא לא העלו על דעתם לדבוק בשגעון הפרסום (שיש כביכול ענין מיוחד לפרסם שהרבי משיח), ולא נמנעו מכך בגלל הרב שך.
 
לכבוד כבודו של הרב שך אכתוב כמה מילים
א. בלי מלחמתו של הרב שך אין לדעת איך הציבור היה נראה היום וגם את חסידי חב''ד זה הרגיע קצת.
ב. הדברים הידועים לכל שכל החבדניקים מאמינים שהרבי משיח והוויכוח בינהם הוא אסטרטגי האם כדאי לפרסם ברבים את הידיעה שמרחיקה אנשים.
ג. בסוף אפשר להסתכל איפה הציבור האיכותי ששקוע בלימוד וד''ב.
 
הדברים הידועים לכל שכל החבדניקים מאמינים שהרבי משיח והוויכוח בינהם הוא אסטרטגי האם כדאי לפרסם ברבים את הידיעה שמרחיקה אנשים

ההבדל בין הרוב השפוי בחב"ד לבין המיעוט המשיחי היא השאלה האם יש ענין בפרסום הדבר שהרבי הוא המשיח.

זה לא ששניהם חושבים אותו דבר וההבדל הוא "אסטרטגי" כפי שאתה מציג אלא הבדל מהותי, האם יחשוב כל אחד בליבו מה שיחשוב (מטבע הדברים יחשוב שהרבי שלו הכי מתאים, כך גם אם תשאל בחסידויות אחרות וכך גם בזמן חז"ל כמובא בסנהדרין צ"ח), או שיש להשתגע ולפרסם בראש כל חוצות שהרבי הוא המשיח וזה יקרב את הגאולה.

ואמנם גם בשגעון הזה גופא אין שום פסול הלכתי או השקפתי, רק מוציא שם רע לחב"ד ומציג אותם כמשוגעים ועל כך הרבי זצ"ל דיבר והזהיר ללא הועיל. גם כתב במפורש שאין שום תועלת בפרסום זה.
 
ד' יעזור שכל בנינו יהיו שקועים בלימוד בעומק כדרכם הטהורה של כל גדו''י ובפרט הרב שך שמסר נפשו על העניין.
 
ה' יעזור שכל בנינו יהיו שקועים בלימוד בעומק כדרכם הטהורה של כל גדו''י ובפרט הרבי מליובאוויטש שמסר נפשו על העניין ויש לו ספרים רבים בעומק העיון.
 
אתם לא שמים לב שאתם מתווכחים עם "חבדניק"
בזבוז זמן
הרב משיב בהלכה הוא חבדניק קלאסי וזה בסדר גמור אבל זה לא ויכוח של ב' אנשים חיצוניים שבודקים את הטענות והעובדות כך שא"א להגיע בעזה"י לשום מקום
וזה בדיוק כמו לנהל את הדיון הזה בתוך הפורום של חב"ד
 
אתם לא שמים לב שאתם מתווכחים עם "חבדניק"
בזבוז זמן
הרב משיב בהלכה הוא חבדניק קלאסי וזה בסדר גמור אבל זה לא ויכוח של ב' אנשים חיצוניים שבודקים את הטענות והעובדות כך שא"א להגיע בעזה"י לשום מקום
וזה בדיוק כמו לנהל את הדיון הזה בתוך הפורום של חב"ד

לא, אינני חבדניק, אני פשוט לא שטוף שנאה כמותך, ולכן הנני מסוגל לחשוב בהיגיון.

ואגב, אבותינו במרוקו היו הרבה יותר קרובים לחסידים מאשר למתנגדים.
 
אני ממש אוהב אותם ולומד תניא בחברותא עם חסיד חב"ד לפעמים ולא שונא אף אחד
אבל גילוי נאות אתה חבדניק
אם תרצה יש לי עשר ראיות ויותר ממרחבי הפורום
אבל חס וחלילה חס ושלום אין לך מה להתבייש בזה
 
אבל גילוי נאות אתה חבדניק

גילוי נאות, מי ממכריי שיקרא מה שאתה כותב יצחק צחוק גדול, למרות כל ה"ראיות" שלך.

גם מרן הגר"ש משאש העריץ מאוד את הרבי, אבל הוא לא היה חסיד חב"ד. והגר"ע יוסף העריץ את מוהרא"ש, אבל לא היה חסיד ברסלב.

ובאמת אין מה להתבייש בזה, רק שזו המציאות.

וכבר כתבתי באשכול הנ"ל שמבין כל חבריי ומכריי אני מכיר בקושי בחור אחד ששנה ופירש וכיום הוא חסיד חב"ד, והיה זה מקרה מיוחד (והועיל לו הרבה). ולכן משעשע בכל פעם מחדש לקרוא על כך שהרב שך הציל את הציבור מלהיות חסידי חב"ד.
 
נלחם בה בכל כוחו.
היה אומר שהוא לא משיח, ודי בכך
(שכיום זה פשוט במגזר הליטאי),
ברחובות פריז?
שכל אשה ובת ידליקו נרות שבת,
סתם מיותר
ביטול השינה בסוכה (מנהג פשוט באשכנז שהוזכר ברמ"א וגם בכמה ארצות המזרח)
בגלל מצטער. ולא מכל מיני סיבות שבדה מליבו לעקור את התורה
שעד היום לא ידוע מה מקורה)
דיבר ביזדים נגדו מפורש
 
היה אומר שהוא לא משיח, ודי בכך

מקווה שתשכיל להבין שאם הוא אמר עשרות פעמים על חמיו שהוא "נשיא הדור ומשיח שבדור", ממילא הוא עצמו אינו משיח, זו הבנה בסיסית של דבר מתוך דבר.

בנוסף, אין לו זכות לומר דבר כזה לחסידיו, כי כשם שהוא הצביע על חמיו ואמר שהוא נשיא הדור ומשיח שבדור, כך גם הם היו יכולים לחשוב עליו בעצמו, וכי יכול למנוע מהם לחשוב מה שבליבם?

הוא יכול לומר להם שזה מזיק לחב"ד ומציג אותם כמשוגעים, ואת זה הוא אמר ובצורה חריפה. יותר מזה לא צריך, למי שמוכן לשמוע.
 
ברחובות פריז?

לא, ברחובות הערים החרדיות.

מידי יום יוצאים אוטובוסים מלאים אברכים ללימוד בחברותא עם חילוניים, ומידי יום יוצאים אברכים יראים ושלמים לבתים של חילוניים גמורים (עם טלויזיה דלוקה, אשה חצי לבושה וכו' וכו') כדי ללמוד עמם. הכל במסגרת ארגונים ליטאים למהדרין ובהכוונת גדו"י.
 
בגלל מצטער. ולא מכל מיני סיבות שבדה מליבו לעקור את התורה

גם הוא דן מדין מצטער, וכתוספת המתקת טעם למנהג הרווח (ש"עקר את התורה" ובכל זאת התייחס אליו הרמ"א באדישות גמורה וחיפש טעמים למנהג ישראל).
 
הניסוח עצמו אכן לא ראוי, בלי קשר לעל מי נאמר, אבל עצם ההנהגה אכן צריכה עיון גדול.

מרן הגר"ש משאש המליץ על זה וחיזק את דבריו, ולא כאן המקום להיכנס למו"מ ההלכתי. הרבי מליובאוויטש זצ"ל חשב על הפן ההשקפתי - בת חילונית שמדליקה נרות כילדה, זה ישפיע על כל מהלך חייה.
 
מרן הגר"ש משאש המליץ על זה וחיזק את דבריו, ולא כאן המקום להיכנס למו"מ ההלכתי. הרבי מליובאוויטש זצ"ל חשב על הפן ההשקפתי - בת חילונית שמדליקה נרות כילדה, זה ישפיע על כל מהלך חייה.
אם ההשקפה גובלת באיסור - אולי עדיף לוותר עליה?
ועם כל הכבוד לגדול הדורות מרן הגר"ש משאש - יש לנו עוד פוסקים וגדולי דורות.
 
אף אחד לא אמר שאתה מחוייב להגר"ש משאש, אתה בהחלט יכול לוותר על הנהגה זו...

אבל חלילה להתבטא בזלזול כלפי הנהגה שהנהיג אחד מגדולי הדורות (שגם את הגר"ש משאש אינו צריך).

ואגב, למה לוותר? מה הבעיה שהבת תדליק בלי ברכה?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית