"היתר מכירה" במשנת הגר"ע יוסף

באנר תרומה
אני בדברי לא באתי אלא לבאר דבריו ושאינני רואה סתירה אלא הוא מעמיד אוקימתא וכל זה מבואר בדבריו בצורה ברורה שאחר שהביא דברי הגמרא אמר מ"מ מפורש בתוספתא וכו' כלומר שמעמיד את דברי הגמרא באופן מסויים.

כלל לא דנתי למי כוונתו ולכן כל התמיהה הגדולה שלך היא לא על דבריי כלל אלא שאלה אחרת, שאלה על עצם דבריו, ויש לדון בזה אלא שלזה כלל לא התייחסתי. ולא על דבריי שלי ואני עומד בדעתי שאינני רואה סתירה בדבריו.

היכן החת"ס מקשה שיש סתירה בדבריו אין לפני את החת"ס ובדבריך לא ציטטת את תחילת דבריו. (ובכל אופן אני אינני רואה סתירה ואשמח שיחכימו אותי).
קראת את כל דברי לגבי המאירי בכל הש''ס, שמשוה נוצרים ליהודים, לגבי המרת דת, השבת אבידה ועוד?
 
הרב @נוריאל עזרא ראה כאן. בהודעה שאחריה. האם תוכל ליישב דברי המאירי לולא החת''ס????
כאמור לעיל כל דבריי היו ליישב שאין סתירה ובעניין דברי החת"ס המצוטטים בדבריך וז"ל:
לשונות מעין אלו על האומות הגדורות בדרכי הדתות, "מצוה למחקו כי לא יצא מפה קדשו, והוא דעת האומרים לרשע צדיק באמונתו יחיה, יעויין בהקדמת בן יוחאי", עכ''ל
אני רואה שמפריע לו סגנון הלשון לומר עליהם "האומות הגדורות בדרכי הדתות" שהוא לשון חיובית כביכול על דתות אחרות וממש כעין מחמאה להם. ונראה שכל כוונתו להעיר על הסגנון. ואולי באמת המאירי בחר בניסוח חביב כזה מחמת המלכות אינני יודע, אך אין זה אומר שדבריו אינם להלכה [ולא כתוב כן בדדברי החת"ס שציטטת אלא רק אתה כתבת כן] הרי הוא מסתמך על התוספתא שהייתה לפניו לומר שכל העניין ב7 מצוות של גר תושב הוא בגוי שאינו מכירו שהרי בתוספתא מבואר שבשכנו או חברו שמכיר אין צורך בזה ומזה לומד לדתות אחרות שבידוע שאינם עובדות ע"ז גם אין צריך כל הלימוד שריר וקיים גם אם נמחוק סגנון הלשון.
 
כאמור לעיל כל דבריי היו ליישב שאין סתירה ובעניין דברי החת"ס המצוטטים בדבריך וז"ל:

אני רואה שמפריע לו סגנון הלשון לומר עליהם "האומות הגדורות בדרכי הדתות" שהוא לשון חיובית כביכול על דתות אחרות וממש כעין מחמאה להם. ונראה שכל כוונתו להעיר על הסגנון. ואולי באמת המאירי בחר בניסוח חביב כזה מחמת המלכות אינני יודע, אך אין זה אומר שדבריו אינם להלכה [ולא כתוב כן בדדברי החת"ס שציטטת אלא רק אתה כתבת כן] הרי הוא מסתמך על התוספתא שהייתה לפניו לומר שכל העניין ב7 מצוות של גר תושב הוא בגוי שאינו מכירו שהרי בתוספתא מבואר שבשכנו או חברו שמכיר אין צורך בזה ומזה לומד לדתות אחרות שבידוע שאינם עובדות ע"ז גם אין צריך כל הלימוד שריר וקיים גם אם נמחוק סגנון הלשון.

ההסתמכות היא על האמירה של "גדורים בדרכי הדתות" בלבד!!!!!
זה משפט שהראיתי שנאמר בעשרות מקומות שעוקר כל התורה כולה.
ונכתב מפני פחד המלכות
בדיוק כמו שאמר הב''י על הטור.
ואין לזה שום כח לעקור הלכה פסוקה בבית יוסף שישמעאלים בכלל!!!!!
זה מספיק הגיוני?
הכי פשוט בעולם!!!!
 
קראת את כל דברי לגבי המאירי בכל הש''ס, שמשוה נוצרים ליהודים, לגבי המרת דת, השבת אבידה ועוד?
כן. וכמו שכתבתי הוא דיון אחר (ועל לשון החת"ס כבר כתבתי בהודעה נפרדת) אני רק הערתי שאין סתירה בדבריו. ואני עומד על כך שאין.
 
כן. וכמו שכתבתי הוא דיון אחר (ועל לשון החת"ס כבר כתבתי בהודעה נפרדת) אני רק הערתי שאין סתירה בדבריו. ואני עומד על כך שאין.
אותי מעניין דבר אחד שא''א להסתמך על המאירי הזה בהיתר מכירה. זהו. תקרא לזה סתירה תקרא לזה משהו אחר. המשפט הזה לאו בר סמכא, כי בכל הש''ס משמש כמסוה מפחד הנוצרים. זהו זה. ואם תקבל את זה כאן תעקור את כל התורה כולה במקביל באותה מידה.
 
ההסתמכות היא על האמירה של "גדורים בדרכי הדתות" בלבד!!!!!
זה משפט שהראיתי שנאמר בעשרות מקומות שעוקר כל התורה כולה.
טנכתב מפני פחד המלכות
בדיוק כמו שאמר הב''י על הטור.
ואין לזה שום כח לעקור הלכה פסוקה בבית יוסף שישמעאלים בכלל!!!!!
זה מספיק הגיוני?
הכי פשוט בעולם!!!!
תראה אני מחבב אותך ואין לי עניין להרגיז אותך. אם אתה כותב עם הרבה סימני קריאה זה נראה שאתה מתרגז וחלילה לי.
אם אתה רוצה לדון אנא תכבד את דעת האחר ותכתוב בלי הרבה סימני קריאה ובלי סופרלטיבים אחרים כמו "זה מספיק הגיוני", ההגיון אינו רק בצד שלך אם כי מן הסתם אתה כותב לפי ההגיון שלך וחושב כך. אני לא בא להתנצח וממש לא מעניין אותי אם במסקנה יצא שאין להיתר מכירה על מה לסמוך כבר חזרתי בתשובה ב"ה בגיל 15 ושיניתי תפיסת עולמי ואם לדעתי יצא אחרת מהפסק אין לי כל בעיה ללכת אחר האמת. ואני מתכוון לדון בדברים אבל כל עוד זה ברוח טובה. (לצערי בפורומים זה לא תמיד באווירה טובה ולכן אני נמנע הרבה פעמים)
אותי מעניין דבר אחד שא''א להסתמך על המאירי הזה בהיתר מכירה. זהו. תקרא לזה סתירה תקרא לזה משהו אחר. המשפט הזה לאו בר סמכא, כי בכל הש''ס משמש כמסוה מפחד הנוצרים. זהו זה. ואם תקבל את זה כאן תעקור את כל התורה כולה במקביל באותה מידה.
אותך יכול לעניין דבר אחד. אותי מעניין הרבה דברים וכשראיתי שנאמר שיש סתירה בדברי המאירי ולטעמי לא היה ראיתי עניין לכתוב כן.
ושוב גם אם נשנה סגנון הלשון הלימוד קיים גם אם נמחוק המשפט הנ"ל הלימוד קיים כלומר בגמרא כתוב כגון גר תושב וכו' ובתוספתא כתוב שאם הוא שכן הריהו כמכירו ואין צורך בתנאי הנ"ל זה תוספתא שהייתה לפניו ולפי זה אם אנחנו יודעים ומכירים בגוי מסויים שהוא לא עע"ז שפיר דמי. המאירי עולה עוד שלב ומוציא מזה שבגוים המשתייכים לדת שידוע שהיא לא עע"ז אין צורך לא ב7 מצוות ולא במכיר כי סו"ס ידוע שכך דתו. זה בהחלט משתמע מדברי התוספתא וגם אם נמחק כליל המשפט זה מובן אבל גם אם נמחק את הלימוד הזה עדיין אם יזדמן גוי שמכירים אפשר על פי התוספתא למכור לו. מעבר לכך שבהיתר לא מסתמכים לגמרי על זה ומוכרים לזמן קצוב ועוד כל מני תנאים.
אני לא רואה כאן עקירת התורה אבל זכותך לחשוב אחרת.

ואני חוזר לדבריי לעיל באם ארגיש שתוקפים אותי או מדברים אלי בזלזול אבין שאין כ"כ רצון בדיון עמי ואחדל.
 
תראה אני מחבב אותך ואין לי עניין להרגיז אותך ולא לעשות לך גזל שינה. אם אתה כותב עם הרבה סימני קריאה זה נראה שאתה מתרגז וחלילה לי.
אני לא מתרגז מנסה למקד.
ומחילה אם נפגעת פששוט מאוחר, אז כתבתי קצר. אולי בזמן אחר אמצא זמן לכתוב באריכות. לילה טוב
 
היום אתה אוכל שחיטת רבנות?
אתה אוכל ממתקים רבנות?
לא משנה מי יעמוד בראשה,
הרמה היא של רבנות!
חוסר משווע במושג "כשרות"...
אם חבר טוב שלך ירא שמים יכין לך משהו לאכול, אתה תאכל?? אפי' רבנות אין על זה!?
אלא מה, אתה סומך עליו!
ואם הרב דוד יוסף שליט"א יאמר לך שהבשר חלק של הרבנות הוא מהודר לכתחילה אפי' לבני תורה על זה אתה לא תסמוך??

- (כמו שלצערנו בעוונות הרבים הרבה ספרדים מסתמכים על הכשר בד"צ העדה החרדית בבשר, בעוד שיש עליו הרבה מכשולות לספרדים, ורק מה בגלל שזה "בדץ" אז אפשר לקנות... עדיף לקנות בשר רבנות מהדרין חלק שיש לך עדות של גדול ישראל הרב יצחק יוסף שליט"א שהוא מותר לכתחילה אף לבני תורה מאשר בשר "בדץ")
 
חוסר משווע במושג "כשרות"...
אם חבר טוב שלך ירא שמים יכין לך משהו לאכול, אתה תאכל?? אפי' רבנות אין על זה!?
אלא מה, אתה סומך עליו!
ואם הרב דוד יוסף שליט"א יאמר לך שהבשר חלק של הרבנות הוא מהודר לכתחילה אפי' לבני תורה על זה אתה לא תסמוך??
זהו, שהרב דוד יוסף יודע שרבנות לא מיועדת לבני תורה.
 
(כמו שלצערנו בעוונות הרבים הרבה ספרדים מסתמכים על הכשר בד"צ העדה החרדית בבשר, בעוד שיש עליו הרבה מכשולות לספרדים, ורק מה בגלל שזה "בדץ" אז אפשר לקנות..
שוב,
עלילות ושקרים.
כבאר נתברר שלהד"מ, וגדולי הרבנים מעידים על כך.
אין פחד מיום הדין?
 
על הרב יצחק אני סומך יותר מכולם במיוחד בדעת מרן זצוק"ל. (ונידון הבמבה והגלידה באמצע הסעודה יוכיחו שהיו שמועות שונות והמצאות בדעת מרן זצוק"ל... עד שראינו להדיא שיש כתב יד לברך על הבמבה "האדמה" ובשום מקום לא כתב שהכל. וכן לגלידה באמצע הסעודה)
 
עד שראינו להדיא שיש כתב יד לברך על הבמבה "האדמה" ו
על איזה כת"י אתה מדבר?
בהסכמה להלכה ברורה למרן שליט"א כותב מרן זיע"א בהדיא שהכל על חטיפי תירס
והבהיר לכולנו שלמדנו אז ביחוה דעת שהכוונה לבמבה.
ואיזה כת"י אחר יש?
ובכלל, עלבון למרן זיע"א שאתה מעליל עליו שמורה הוראה כזו תמוהה ומוזרה, שאף א' בעולם לא סובר אותה, וכולם מחי לה אמוחא על פסק תמוה משונה ומוזר זה ואכמ"ל.
 
אם 9 כרכים מרן לא טרח לכתוב הסכמה וכאן טרח לכתוב,
ועוד טרח במיוחד לכתוב על חטיפי תירס, שזה הנושא הכי מדובר, ולא מדובר במשהו שכולם מודים ועוד מפנה לתשובה של מרן הראש"ל שליט"א בסוף הספר וכותב אני מסכים לדבריו, ושם מדובר על הבמבה
מה יש להתווכח?
 
הבהיר לכולכם... אבל בה"ב לא כתב ע"ז כלום... רק "חטיפי תירס" שבהם לכו"ע יש לברך שהכל...
במקום שתלמדו להעריך את נקיותו העצומה של מרן הראש"ל שלא מבזה אנשים ולא יורד לאישי,
מסלפים את דבריו הברורים.
כולנו שמענו ביחוה דעת ממרן זיע"א שלכן טרח לכתוב זאת רק בשביל לאפוקי מהאדמה, ומרן חזר ע"ז כמה חמור ברכה לבטלה.
 
אם 9 כרכים מרן לא טרח לכתוב הסכמה וכאן טרח לכתוב,
ועוד טרח במיוחד לכתוב על חטיפי תירס, שזה הנושא הכי מדובר, ולא מדובר במשהו שכולם מודים ועוד מפנה לתשובה של מרן הראש"ל שליט"א בסוף הספר וכותב אני מסכים לדבריו, ושם מדובר על הבמבה
מה יש להתווכח?

מרן הביא הסכמה לחטיפי תירס ולא לבמבה שהיא שונה לגמרי... (וכן הרב אלקנה ישראל שליט"א שהוא לראשונה הורה לברך על במבה האדמה, ומרן הראשל"צ שליט"א עלו לביתו של מרן זצוק"ל ושאלו אותו איך הסכים לרב דוד יוסף?? וענה להם שהסכים איתו על שאר החטיפים ולא על במבה)
 
במבה עשויה ממה? מרסק עגבניות?
האמת שבמבמה עיקרה היא "בוטנים" שהוא גם הרוב וגם הדומיננטי, והתירס הוא טפל לעומת הטעם הכבד והעיקרי של הבמבה,

ולא זו בלבד- אלא שגם הוא הרוב, כי כל הגדול הענק שרואים זה מעט קמח תירס שהוא מנופח, וכל הגודל והנפח זה בעצם אויר גרידא, ועל זה מצפים בוטנים, והוא עיקר הטעם, ולכן ודאי שהבוטן עיקר.

ולפני שיקפוץ מאן דהוא- שגם התירס היא טעימה?, אמת- אבל היא טפילה בטעמה לחמאת בוטנים, שהיא גם הרוב [יעויין ברכיבים] וקיי"ל שאזלינן בלר רובא ולכן הבוטנים עיקר

ובכה"ג- לכו"ע הוא שהכל כי צורתו של הבוטן השתנתה לגמרי והוי ליה כ "ריבה" שלכו"ע אין ברכתה העץ [גם לדעת הרב עובידה].
 
ובכלל "זו דרכה של תורה" של הרב דוד יוסף שליט"א שבמשך עשרים שנה שולחים לו רבנים גדולים מכתבים על הנושא של הבמבה עם ראיות ברורות בנושא ולא השיב לאף אחד כלום!?
 
(וכן הרב אלקנה ישראל שליט"א שהוא לראשונה הורה לברך על במבה
גם החכם הנ"ל התיר מגבונים בשבת,
ומי שעובר על הצירופים שלו, לא מתחיל להבין איך הוא ניגש לסוגייא בכלל [הבנות חצויות צירופים שגויים]
 
האמת שבמבמה עיקרה היא "בוטנים" שהוא גם הרוב וגם הדומיננטי, והתירס הוא טפל לעומת הטעם הכבד והעיקרי של הבמבה,

ולא זו בלבד- אלא שגם הוא הרוב, כי כל הגדול הענק שרואים זה מעט קמח תירס שהוא מנופח, וכל הגודל והנפח זה בעצם אויר גרידא, ועל זה מצפים בוטנים, והוא עיקר הטעם, ולכן ודאי שהבוטן עיקר.

ולפני שיקפוץ מאן דהוא- שגם התירס היא טעימה?, אמת- אבל היא טפילה בטעמה לחמאת בוטנים, שהיא גם הרוב [יעויין ברכיבים] וקיי"ל שאזלינן בלר רובא ולכן הבוטנים עיקר

ובכה"ג- לכו"ע הוא שהכל כי צורתו של הבוטן השתנתה לגמרי והוי ליה כ "ריבה" שלכו"ע אין ברכתה העץ [גם לדעת הרב עובידה
אני לא יתחיל איתך עכשיו בפלפול הלכתי בנושא, אבל קודם כל תעבור על התשובה של הרב אלקנה בנושא ותראה את כל ההערות שלו על ההלכה ברורה (ששלח לרב דוד יוסף ועדיין לא ענה לו...) ואחרי שתגמור את כל ה400 עמודים תחזור לפה..
 
ואחרי שתגמור את כל ה400 עמודים תחזור לפה..
זה עיקר הבעיה אצלו
תבדוק בכל נושא שמדבר, מרוב עצים לא רואים יער, כך אצלו מרוב מילים כבר לא רואים ספר
חוזר וחוזר על עצמו בשביל שהספר יתעבה, אבל בלב הטענות הכל חלש אצלו
 
ולכל מי שמסתפק עדין בדעת מרן זצוק"ל...
 

קבצים מצורפים

  • 1746358100405.png
    1746358100405.png
    595 קילובייט · צפיות: 11
זה עיקר הבעיה אצלו
תבדוק בכל נושא שמדבר, מרוב עצים לא רואים יער, כך אצלו מרוב מילים כבר לא רואים ספר
חוזר וחוזר על עצמו בשביל שהספר יתעבה, אבל בלב הטענות הכל חלש אצלו
ואם תשמע אליו.
תאכל פיתות בפסח כי אינם חמץ.
בצנעא תשתמש בחשמל בשבת היכא דלא אוושא מילתא.
ואף ברבים מעיקר הדין היה להתיר. אלא שזה חומרא.
תכניס בתור חובה כל יום 4 שעות מחשב לילדים.
תברך ברכת האילנות עם פרוז'קטור בליל ר''ח
ואכמ''ל
 
ולכל מי שמסתפק עדין בדעת מרן זצוק"ל...
למה אתה שולף מה שנוח לך
נכדו של מרן הר' יצחק יוסף בנו של ר' אברהם שלח מכתב לרב עובדיה
והשיב לו "רק בנחת"
ע"ז נאמר עדות שבטלה מקצתה בטלה כולה
 
ראשי תחתית