משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 1,677
נראה כך. מביך.
משמעם לכם, אין מה לדון, אלא כמה פוסקים כחכם פלוני וכמה כחכם פלוני.
בעניין הזה חשוב לדעת שלאף אחד אין בעלות על הציבור הספרדי,הוא מתכוון שכיוון שרוב הספרדים ועדות המזרח הולכים בדעת מרן הגרע"י, ולכן אם מרן פסק הגהה כל שהיא אזי זה כבר לא הגהה של "כסא רחמים" או קהילה ספציפית אחרת בספרדים אלא כללית של כלל הציבור.
שלא ישמע את זה משיב כהלכה.גם ספרדי יכול לקבל תורה מפי רב אשכנזי וגם הלכה, כן כן כן גם הלכה.
שלא ישמע את זה משיב כהלכה.
וכי יהודי מרוקאי יכול לקבל תורה והלכה מחכם בגדדי, מנהג מרוקו ירד מן השמים בסיני.
תופעת העדר היא אפקט פסיכולוגי שיש לו הרבה השפעה.
ברור שלאף אחד אין בעלות על הציבור או על התורה, אבל כמו שכבר עלה פה רוב רובו של הציבור הספרדי-חרדי לקח את מרן הגרע"י כמורה דרכו. יש כאלו שלקחו את מרן הגרב"צ אבא שאול - וזה בסדר גמור, יש כאלה שלקחו את מרן הגר"ש משאש - וזה בסדר גמור, יש כאלו שלקחו את חכמי הליטאים - וזה בסדר גמור, יש כאלו שלקחו את אדמור"י החסידים - וזה בסדר גמור.בעניין הזה חשוב לדעת שלאף אחד אין בעלות על הציבור הספרדי,
וכמו שבאשכנזים יש מלא רבנים ואין לאף אחד וטו על כולם כך זה גם בציבור הספרדי ואם מישהו יותר מתחבר לסגנון פסיקה שזה לא מרן הוא לא צריך להתנצל לאף אחד.
וכמו שאתיופי יכול לקבל תורה מפי רב תימני,
גם ספרדי יכול לקבל תורה מפי רב אשכנזי וגם הלכה, כן כן כן גם הלכה.
מזכיר את אלו שאימצו לעצמם את ה''אור לציון'' ומראים עצמם כאילו הולכים לפי כל פסקי ה'אור לציון' אבל בפועל הם לא הולכים עם ציצית בפנים כפסק האו''צ, ובטח שלא קוראים כל יום חוק לישראל כדעת האול''צ, ולא מניחים 2 זוגות תפילין כדעת האול''צ, ומסתפרים לפני מ'ט לעומר נגד האור לציון ולא מקפידים להתפלל ערבית דוקא 25 דק' אחרי השקיעה ולא לפני, ולא מקפידים על מנחה קטנה דוקא ועוד ועוד אינספור דוג'משמעם לכם, אין מה לדון, אלא כמה פוסקים כחכם פלוני וכמה כחכם פלוני.
אגב. אבל שמתי לב שאלו הנקראים בני תורה, שמתפללים אצל הליטאים וכיו"ב, שכביכול הולכים כשיטת מרן הבא"ח ולא כמרן הגרע"י. לא תראו אותם מניחים תפילין ר"ת ובודאי לא ביחד. (אני לא אומר שאין בכלל, יש אבל מעט מן המעט לעומת הכמות של ה'בני תורה' הנ"ל). הכל עניין ישיבתי ולא הלכתי. תתקנו אותי אם אני טועה.
בקיצור, אימצו לעצמם את האור לציון, רק לאפוקי מהיבי''א (ואולי גם בשביל להתיר פא''נ, שבדר''כ הם מקיימים מצוה זו בהידור רב וכמאמר התנא: אלו דברים שאין להם שיעור הפאה וכו')
ואולי יש לדונם לכף זכות, כי כל מי שאומר שהוא הולך לפי פוסק פלוני ואלמוני, כוונתו לשיטת פסיקה מסוימת, (כגון שיטת הגרע''י: לא לחוש כלל ליש אומרים, לא לחוש כ''כ למנהגי העדות כשסותרים פסק מרן, לפסוק נגד האר''י ועוד ועוד, שיטת הבא''ח: להחמיר הרבה אפי' נגד מרן, ללכת לפי האר''י והרש''ש בכל העניינים, שיטת הרב אור לציון באמצע בין הבאח לרע''י וכו'' וכו') אבל לא שהם פוסקים ממש ככה בכל ההלכות בעינים עצומות, אלא בכ''ז מבררים העניינים לגופם של דברים
האמנם?!אין ענין לדחוף את הפאה בכל מקום.
בין הגרע''י והגרב''צ היחיד שמתיר הוא הגרב''צ, והיחיד שאוסר הוא הגרע''י, כ''כ פשוט, לא דיברנו על פוסקים אחריםבשלמא אם הגרב"צ היה היחיד שמתיר פאה, ולא אחד מתוך עשרות, מילא.
אני לכשעצמי הולך כהגר"ע יוסף וכהגר"ש משאש, וכשהם חלוקים ביניהם - מעיין ומחליט כמי נראה לי יותר
בין הגרע''י והגרב''צ היחיד שמתיר הוא הגרב''צ, והיחיד שאוסר הוא הגרע''י, כ''כ פשוט, לא דיברנו על פוסקים אחרים
זה הענין, שההודעה שלי התיחסה אך ורק לגרב''צ ולא לשאר הפוסקיםוזה הענין, שיש עוד פוסקים בעולם.
תקרא טוב את הודעתי, לפני שאתה מיחס אלי את השטויות האלו שכתבת בשמיכי שיטתך היא שצריך לבחור בין הגרב"צ להגר"ע, ואין שום מציאות שאברך יפסוק בדרך כלל כהגרב"צ ובענין מסויים יפסוק כהגר"ש משאש שנראים דבריו בזה.
אני מדבר על קבוצה כללית של אנשים, שלא מניחים תפילין דר''ת ומוציאים ציציות וכו' וכו' וצועקים בקול שהם פוסקים כמו האור לציון, כל אחד מכיר אותם יש מ-ל-א כאלהאתה רוצה לומר שספרת את כל ההלכות בהן נחלקו הגרב"צ והגר"ע, ואז בדקת היטב את כל אחד מאלה שדיברת עליהם, ויצא לך שבחצי מההלכות אינם פוסקים כהגרב"צ?