אם אומרים צדקתך בשבת שהיא ערב תשעה באב, שאלה על ספר ילקוט יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אדני פז
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

אדני פז

חבר חדש
הצטרף
14/4/25
הודעות
31
בתחילת הספר ילקוט יוסף כתוב שזה על פי פסקי היביע אומר.
ופלא שכתב בהלכה למעלה ממש הפוך מספר חזון עובדיה. (תמונות מצורפות)
ובלי להזכיר כלום ממרן אביו.
ואפילו שכנראה הילקו"י נדפס קודם (?) למה לא שאל את אביו הגדול?
1750936666208.jpeg

כאן הילקו"י
1750936846698.jpeg
 
לא הבנתי סברתו
הרי כמו שבערב תשעה באב במנחה אין תחנון, כך גם צדקתך לא,
דהא בהא תליא?
 
בתחילת הספר ילקוט יוסף כתוב שזה על פי פסקי היביע אומר.
ופלא שכתב בהלכה למעלה ממש הפוך מספר חזון עובדיה. (תמונות מצורפות)
ובלי להזכיר כלום ממרן אביו.
ואפילו שכנראה הילקוט"י נדפס קודם (?) למה לא שאל את אביו הגדול?
הצג קובץ מצורף 7116

כאן הילקו"י
הצג קובץ מצורף 7117
1751010383249.png
 
בילקו"י החדש (שמופיע באוצה"ח) בסעיף הנ"ל כתב במקור: "ראה ילקו"י שבת כרך א' חלק רביעי סי' רצ"ב הע' יג".
ושם בסעיף טו כתב מקורות אחרים ממש"כ כאן. אני לא מונח בסוגיא וכו', אבל נראה לי שהוא כתב שחשבו שדעת השו"ע כן לומר צדקתך, אבל זה טעות, כי זה דעת הרמ"א ודעת השו"ע להיפך.
 
(נ"ל שזו דעת הרב דוד יוסף. אם מישהו יוכל לשלוח לבדיקה לנטפרי).
 
בהלכות קטנות שכתב שזה לא הש"ע אלא הרמ"א, כתב "אם חל תשעה באב בשבת", ולא כפי שלפנינו "במוצאי שבת". וע"ז אמר שאין זו דעת הש"ע. אבל אה"נ, אפש"ל שגם לפי מש"כ, אם חל ת"ב במוצ"ש אין אומרים צדקתך. (ואולי בגלל שבדפוס שלו היה כתוב "בשבת", לכן כתבו זאת לא מהש"ע).

וא"כ צ"ע על מש"כ בילקו"י שכשחל תשעה באב במוצ"ש יש לומר צדקתך, ומקורו מההלכות קטנות.
אמנם ראיתי מי שכתב ע"כ:
1751213816560.png

אגב מה שהבאתי לעיל מהדפו"ר עם הרמ"א, אצרף מש"כ הרב דוד טהרני בעניין טעויות המדפיסים ודיוק המהדורה הראשונה בלבד.
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית