באנר תרומה

מאמרים נבחרים מתוך 'אור תורה'

ואגב כל המאמרים שהבאת מהגמ' אינם ראיה לכלום (אם כי עקרונית אני מסכים במקרה הזה כמו שביארתי לעיל)
מכיון שיש בגמ' ים מאמרים לפה ולשם
תפתח את כל הפשקווילים ותמצא שם אין ספור מאמרי חז''ל הפוכים ממה שהבאת פה
רק מאמר אחד דוג' יען כי גבהו בנות ציון וכו
והגמ' מסבירה שהלכו קצרה בצד ארוכה ושם מפורט עונשם הקשה (ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט )
או מאמר המדרש בבראשית רבה על כל אבר ואבר תהא אשה צנועה
ולא חסר
מה שאני בא לומר פה שזה מאד מתפרש לשני הכיונים וקשה להביא ראיה לכאן או לכאן
 
אני סובר שמי ששמה פאה יכול להיות בגלל מה שרבותיה סוברים אבל הרבה רק בגלל שזה יפה ומושך
הראיה שכל ה''חרדיות בכאילו''(מודרניות) שמות פאה או מורידות כיסוי ראש אף אחת לא שמה מטפחת

ומי שקונה שמלה ונעליים זה לשם שמים?

פעם ראית אשה בוחרת בגדים לשם יחוד קב"ה ושכינתיה?

הנשים עם המטפחות בגודל הר תבור זה לש"ש? אולי גם כל השיער שהן מגלות?

אמרו חז"ל: אין אשה אלא ליופי, אין אשה אלא לתכשיטי אשה (כתובות נט), זו המהות של האשה - להתקשט ולהתייפות ככל יכולתה.

היכן הגריעותא בזה שהיא חובשת פאה כדי להתייפות?
 
רק מאמר אחד דוג' יען כי גבהו בנות ציון וכו
שם כפי שיעויין בכל המקרים

כוונתן היה לשם זנות ולשם להחטיא את בחורי ישראל

בלא קשר ליופי, אם אשה מתייפה לעצמה אין שום בעייה, אלא דשם עשו זאת כדי להחטיא והיו מתיזות על בחורי ישראל וכו' .. יעו"ש
 
וכמו פשטות הרמב"ם- וכן נהגו בתימן ע"פ הרמב"ם כך, שגם רווקות כיסו ראשן.
אלא שהמפרשים על הרמב"ם מבארים דהיינו גרושה, אך לרווקה שרי

בוקר טוב. אכן כך פשטות הרמב"ם, אבל הגאונים והראשונים כתבו שרווקה יכולה ללכת בגילוי שיער, וכך נפסק להלכה ע"י רוב ככל הפוסקים ונעשה מנהג פשוט.
 
תפתח את כל הפשקווילים ותמצא שם אין ספור מאמרי חז''ל הפוכים ממה שהבאת פה
רק מאמר אחד דוג' יען כי גבהו בנות ציון וכו
והגמ' מסבירה שהלכו קצרה בצד ארוכה ושם מפורט עונשם הקשה (ושם לפחות הדבר הזה לא עשו משהו ''מיוחד'' לבלוט )

רוב הדברים הוצאו מהקשרם, בדיוק כמו הדוגמא שהבאת. הלכו ארוכה בצד קצרה כדי לבלוט, הכניסו בושם במנעליהם והתיזו על הבחורים, וכו' דברים מוגזמים שגרמו להבלטה יתירה.

הדבר הכי בסיסי בהלכות צניעות הוא שאסור לבלוט באופן שכולם יסתכלו דוקא עליה.
 
ומי שקונה שמלה ונעליים זה לשם שמים?

פעם ראית אשה בוחרת בגדים לשם יחוד קב"ה ושכינתיה?

הנשים עם המטפחות בגודל הר תבור זה לש"ש? אולי גם כל השיער שהן מגלות?

אמרו חז"ל: אין אשה אלא ליופי, אין אשה אלא לתכשיטי אשה (כתובות נט), זו המהות של האשה - להתקשט ולהתייפות ככל יכולתה.

היכן הגריעותא בזה שהיא חובשת פאה כדי להתייפות?
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענה
הרבי מלובביץ אמר (ככה הבאת) שכל אשה יודעת מה המניע להשים מטפחת(כתבת קצת שונה אבל זה הרעיון)
אני אומר לך שוב שגם כל אשה ששמה פאה מאותם ''מניעים '' של אותה אחת ששמה מטפחת
(ואני חושב שאדרבה השמה פאה מניעיה הרבה יותר ''לא טובים''
 
מאמר המדרש בבראשית רבה על כל אבר ואבר תהא אשה צנועה

עיקר הצניעות לאשה הוא שתשב בביתה ולא תטייל ברחובות, ולא שכאשר היא יוצאת שתדאג לכער עצמה.

צניעות איננה כיעור.

היום הפכו את היוצרות: שתטייל ככל יכולתה, שתעבוד עם גברים, ובלבד שתהיה מכוערת כראוי.
 
אין גריעותא אבל אתה מתעלם ממה שכתבתי ואחזור עד שתענה
הרבי מלובביץ אמר (ככה הבאת) שכל אשה יודעת מה המניע להשים מטפחת(כתבת קצת שונה אבל זה הרעיון)
אני אומר לך שוב שגם כל אשה ששמה פאה מאותם ''מניעים '' של אותה אחת ששמה מטפחת
(ואני חושב שאדרבה השמה פאה מניעיה הרבה יותר ''לא טובים''

הסברתי לך שהרבי זצ"ל דיבר על הנשים בארה"ב בזמנו ואין שום קשר לנשים חרדיות בימינו בארץ ישראל, בוודאי שלא אלה השומעות בקול רבותיהם שאסרו פאה, ופשוט.

אמנם אפשר להתווכח ולהוכיח כיצד היתה נראית אשתו של הגר"ע יוסף ובנותיו, וכן עוד נשים רבות המגלות יותר משתי אצבעות, וכן ניתן לראות כיצד נראות הנשים בציבור הדתי לאומי ששם לא נכנס כ"כ מנהג הפאה, שחלקן הורידו לגמרי את הכיסוי וחלקן הולכות למחצה ולשליש.

אבל לפני שמתווכחים, צריך להבהיר שדברי הרבי לא אמורים לנשים חרדיות בזמננו.
 
עיניים להם ולא יראו אוזניים...
שוב
הענין של הגובה אין בו לכאורה דבר אסור
ואני חושב שבאמת כיום לא יעניין אף אחד
רק מה בורא עולם הוא בוחן לבבות והוא ידע מה המניעים
בעיני בשר ודם שלי קבוצה מאד קטנה אכן שמה פאה לש''ש הרוב ע''מ לבלוט
בשמות מטפחת הרוב לש''ש מיעוטן כדי לבלוט (וגם אלו יהיו בגדר תמוה כי יכולה לשים פאה ולבלוט יותר
 
הסברתי לך שהרבי זצ"ל דיבר על הנשים בארה"ב בזמנו ואין שום קשר לנשים חרדיות בימינו בארץ ישראל, בוודאי שלא אלה השומעות בקול רבותיהם שאסרו פאה, ופשוט.

אמנם אפשר להתווכח ולהוכיח כיצד היתה נראית אשתו של הגר"ע יוסף ובנותיו, וכן עוד נשים רבות המגלות יותר משתי אצבעות, וכן ניתן לראות כיצד נראות הנשים בציבור הדתי לאומי ששם לא נכנס כ"כ מנהג הפאה, שחלקן הורידו לגמרי את הכיסוי וחלקן הולכות למחצה ולשליש.

אבל לפני שמתווכחים, צריך להבהיר שדברי הרבי לא אמורים לנשים חרדיות בזמננו.
מה זה שונה בארה''ב אדרבה היו יותר קרובות בזמן לדורות ששמו מטפחת
וגם רצו להיבדל מן הגויות
 
באמת
אם יהיו כמה אחיות עם פאות ומטפחות
על מי יסתכלו יותר?

אם תיכנס לעזרת נשים ותראה 400 נשים עם פאות, מי מהן תמשוך אותך?

לא מסתכלים על "כמה אחיות" אלא באופן כללי על הרחוב, וברחוב זה לא בולט כלל (אלא אם כן יש אדם שמוחו כל היום בענין הזה, והוא שם לב לכל אחת).
 
ראשי תחתית