לחצו כאן – תרומה לשמואל

מקומות שבהם המשנ״ב מפרש את השו״ע אחרת ממה שמבואר בב''י

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חבר
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

חבר

חבר חדש
הצטרף
27/3/25
הודעות
76
בעקבות האשכול כאן אולי כאן כדאי ללקט כל מקומות שבהם המשנה ברורה מפרש דברי השו''ע דלא כהעולה מדבריו בבית יוסף.
נא להתמקד ספציפית לנושא הזה 'פרשנות שהמשנ''ב מביא ע''פ האחרונים ללשון השו''ע למרות שבבית יוסף עולה שכוונתו אחרת'
וכמובן אין הדיון למה הוא עשה את זה אלא להביא דוגמאות
 
המקומות בהם כתב המ"ב להדיא שהוא דלא כהב"י:

מ"ב סי' שח ס"ק קנ:
ועיין בטור דס"ל דבכרמלית נמי אסור לדדות כמו בר"ה וכן פסק הלבוש דלא כב"י שמצדד להקל בזה ומ"מ נראה דבעגלים גדולים מותר לדדות בכרמלית עיין בר"ן שהובא בב"י.

שעה"צ סי' רכה אות כח:
ב"ח ומגן אברהם וט"ז והגר"א ושאר אחרונים, דלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' רנב אות לח:
ב"ח ומגן אברהם ושאר אחרונים, דלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' רעב אות כא:
ב"ח, דלא כבית יוסף, וכן כתב אליה רבה דכן איתא בה"ג, וכן כתב הגר"א:

שעה"צ סי' שח אות לא:
דרכי משה ומגן אברהם ותוספות שבת והגר"א, דלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' שנו אות ז:
ב"ח וט"ז, דלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' שפא אות יז:
פרישה וחמד משה, ודלא כבית יוסף, עיין שם:

שעה"צ סי' שפב אות מו:
ב"ח ואליה רבה ותוספת שבת והגר"א, ודלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' תצח אות קכא:
טור ב"ח ומגן אברהם ופרי חדש, ודלא כבית יוסף:

שעה"צ סי' תרלו אות ד:
מגן אברהם וט"ז ונהר שלום וחיי אדם ובכורי יעקב, דלא כבית יוסף דסבירא לה דלכל הפוסקים הוא לעכובא:
[ואגב, מעניינת הכרעת החזו"ע בנדון זה, ע"ש].
 
לכאורה במקומות שכתב להדיא 'דלא כב"י' אין ענין להביאן מפני שכתב כך להדיא
וצריך למצוא מקומות שבהם ביאר או פסק דלא כב"י ולא פירש זאת
 
ראשי תחתית