מרן הראש''ל: ''אני מעיד שאבא היה מברך על גלידה בסעודה''

באנר תרומה
בקיצור, שני כתבי יד. (שהרב דוד שליט"א לא התייחס אליהם)
עדות של הרב יצחק שליט"א ועוד "כלי שלישי"...
ועוד קיצור [על דרך המאמר ומקיצור לקיצור ובאותו קיצור]

הר' יצחק לא התייחס לשתי עדויות שהבאתי [הן של אחיו, והן של הר' אברהם דניאל].

[ובמאמר המוסגר- שתי עדויות של כלי ראשון, מול עדות אחת מכלי ראשון והשנייה מכלי שלישי]
 
ועוד קיצור [על דרך המאמר ומקיצור לקיצור ובאותו קיצור]

הר' יצחק לא התייחס לשתי עדויות שהבאתי [הן של אחיו, והן של הר' אברהם דניאל].

[ובמאמר המוסגר- שתי עדויות של כלי ראשון, מול עדות אחת מכלי ראשון והשנייה מכלי שלישי]

אגב, לעצם העניין, הרב דוד יוסף אומר אני ראיתי אצל אבא כך וכך, מה תלמידי הרב יצחק יוסף עונים? "אחיך מספר שראה אחרת"... נו, למה הרב דוד אמור להתייחס לסיפורים של מישהו אחר כאשר הוא ראה בעיניו משהו אחר? מוזר.
 
הר' יצחק לא התייחס לשתי עדויות שהבאתי [הן של אחיו,
ברור שהתייחס לעדותו.
[ובמאמר המוסגר- שתי עדויות של כלי ראשון, מול עדות אחת מכלי ראשון והשנייה מכלי שלישי]
שכחת לציין מול שני כתבי יד מפורשים שהרב דוד שליט"א לא התייחס אליהם!!!
אגב, לעצם העניין, הרב דוד יוסף אומר אני ראיתי אצל אבא כך וכך, מה תלמידי הרב יצחק יוסף עונים? "אחיך מספר שראה אחרת"... נו, למה הרב דוד אמור להתייחס לסיפורים של מישהו אחר כאשר הוא ראה בעיניו משהו אחר? מוזר.
שיתייחס לכתובים!
לא ל"עדויות"...
 
חבל שהרב לא פותח את ההלכה ברורה, אלא רק שומע מאחרים מה כתוב שם. ("הראוני" וכו').
יש כמה מקומות שמציין לדבריו ללא "הראוני"...

וכנראה הוא לא בקי בהלכה ברורה בעל פה...
ולפעמים תלמידיו מראים לו דברים בהלכה ברורה שחולק ולכן מדייק בלשונו וכותב "הראוני"...
 
אגב, לעצם העניין, הרב דוד יוסף אומר אני ראיתי אצל אבא כך וכך, מה תלמידי הרב יצחק יוסף עונים? "אחיך מספר שראה אחרת"... נו, למה הרב דוד אמור להתייחס לסיפורים של מישהו אחר כאשר הוא ראה בעיניו משהו אחר? מוזר.
בשונה מגדולים אחרים שלא כתבו ספרים ויש מהם תורה שבע"פ, שמועות והנהגות וכיו"ב כיצד נהגו.
ממרן היבי"א זצ"ל יש תורה שבכתב, וצריכים כמה שיותר להיצמד לתורתו שבכתב ולא לשערי שמועות.
 
בשונה מגדולים אחרים שלא כתבו ספרים ויש מהם תורה שבע"פ, שמועות והנהגות וכיו"ב כיצד נהגו.
ממרן היבי"א זצ"ל יש תורה שבכתב, וצריכים כמה שיותר להיצמד לתורתו שבכתב ולא לשערי שמועות.
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות
 
ולכן הרב דוד סומך על מה שראה בעיניו ...
בגמ' פסחים נא סע"א אמר ליה רבה בר בר חנה לבניה: בני, לא תאכל לא בפני ולא שלא בפני. אני שראיתי את רבי יוחנן שאכל - כדי הוא רבי יוחנן לסמוך עליו בפניו ושלא בפניו. אתה לא ראית אותו - לא תאכל, בין בפני בין שלא בפני.
ופליגא דידיה אדידיה. דאמר רבה בר בר חנה: סח לי רבי יוחנן בן אלעזר: פעם אחת נכנסתי אחר רבי שמעון בן רבי יוסי בן לקוניא לגינה,
ונטל ספיחי כרוב, ואכל ונתן לי. ואמר לי: בני, בפני - אכול, שלא בפני - לא תאכל. אני שראיתי את רבי שמעון בן יוחי שאכל - כדי הוא רבי שמעון בן יוחי לסמוך עליו, בפניו ושלא בפניו. אתה, בפני - אכול, שלא בפני - לא תאכל.

אם יש עדות ויש את הכתוב בספר, מה שכתוב עדיף שנתן ליבו ראשו ורובו להלכה זו, בפרט שאין למדין ממעשה רב.
 
נערך לאחרונה:
ולכן הרב דוד סומך על מה שראה בעיניו ...

כמדומה,

שהרב דוד לא סומך על מה שראה בעיניו.

הרב דוד סומך על מה שיצא לו להלכה.

את מרן הוא מביא כיהודה ועוד לקרא.
 
כמדומה,

שהרב דוד לא סומך על מה שראה בעיניו.

הרב דוד סומך על מה שיצא לו להלכה.

את מרן הוא מביא כיהודה ועוד לקרא.
א. אל מול הסיפורים מה אביו זצ"ל היה נוהג, מרן הגר"ד מסתמך על מה שהוא ראה בעיניו.
ב. גם בעניין מה שעלה לו להלכה, חלק מההסתמכות (לכאורה) היא על דעת אביו, ואותה הוא יודע ממה שראה בעיניו.
 
א. אל מול הסיפורים מה אביו זצ"ל היה נוהג, מרן הגר"ד מסתמך על מה שהוא ראה בעיניו.
ב. גם בעניין מה שעלה לו להלכה, חלק מההסתמכות (לכאורה) היא על דעת אביו, ואותה הוא יודע ממה שראה בעיניו.

מרן הגר"ד לפעמים מביא שאביו נהג באופן מסויים, והוא ראה זאת, והוא סבר אחרת.

שמעתיו כמה פעמים שהעיד, שרק פעם אחת מרן הורה לו לכתוב את ההלכה כמו שהוא - מרן הגרע"י סובר - ולא כמו שמרן הגר"ד כתב, וזה לגבי הברכה על הפיצה.
 
כמדומה,

שהרב דוד לא סומך על מה שראה בעיניו.

הרב דוד סומך על מה שיצא לו להלכה.

את מרן הוא מביא כיהודה ועוד לקרא.
אפשרי לגמרי שהרב דוד סומך ע"מ שיצא לו להלכה.

אבל הציבור רוצה לדעת את דעתו של מרן הגרע"י זצ"ל להלכה ולמעשה.
 
ולכן אנו מברכים על במבה שהכל כפי שמופיע בהסרטה. ואין אנו סומכים על האונסים דעתם בדעתו.
החושב ש"אונסים" את מרן זצוק"ל לכתוב פסקי הלכה הרי זה...
מכיון שאומר חזרתי בי הרי שחזר בו.
גם נידון הבמבה ממש דומה לגלידה...

- יש מכתב של מרן זצוק"ל להדיא. (שהרב דוד שליט"א לא התייחס אליו כמו בגלידה)
- ועוד בבמבה אין שום מקור שאומר לברך שהכל - אלא רק עדות שבעל פה.
 
החושב ש"אונסים" את מרן זצוק"ל לכתוב פסקי הלכה הרי זה...
והרואה בהסרטה איך אונים?
גם נידון הבמבה ממש דומה לגלידה...
נכון. מה זה ברכתו שהכל אף זה ברכתו שהכל.
- יש מכתב של מרן זצוק"ל להדיא. (שהרב דוד שליט"א לא התייחס אליו כמו בגלידה)
- ועוד בבמבה אין שום מקור שאומר לברך שהכל - אלא רק עדות שבעל פה.
יש הסרטה בה מרן אומר חזרתי בי! וברכת הבמבה שהכל, ושם מנסים לאונסו בטענות דעת רבינו ירוחם, והוא עומד על שלו ואומר שהכל.
ואם ההסרטה תצא ירעדו אמות הסיפים...
אולי תבקש מהרב אלקנה שיוציא אותה ויזכה את הרבים...
 
איזו הסרטה?
אתה חוזר על זה כבר חודשים רבים שיש הסרטה כלשהיא.
אבל חזקה עליך שאם היתה הסרטה כזו היית מעלה אותה בכדי להכפיש עוד את הרב יצחק כדרכך.
כל עוד לא העלית שום הסרטה אין צורך להתייחס לדברים בזה. שאינם אפי' לא בגדר שמועה.
ואין לנו אלא מה שעינינו רואות.
 
ראשי תחתית