באנר תרומה

משא ומתן בדברי בעל ה'ילקוט יוסף' שליט"א (3)

כתבתי שהוא מסתיר את העובדה שבמחלוקת השו"ע עם הרמ"א הוא פוסק כרמ"א.

אם תביא לי מקרה זהה של מחלוקת שו"ע ורמ"א שהוא פוסק כשו"ע ובכל זאת מסתיר, זו תהיה פרכא לראיה.
חבל לי לבזבז את הזמן שלי בשביל דברים כאלה שכל פעם יש לך תירוץ אחר.
הקדשתי 10 דקות בשבילך לחפש וזה יותר מידי... אם תרצה אתה יכול להמשיך לחפש.

רק אחזור ואביא עוד מקור שהבאתי לעיל.
1758185839006.png
1758185885396.png
 
הגרי"ג אדלשטיין? פתאום אתם לוקחים ממנו השראה? כמה כעסתם אז כשמרן הגרא"ס עלה לקבל את ברכתו לכניסה למועצת?
איפה העמוד שדרה שלכם? יש לכם השגות על גדולי ישראל תעמדו ותטענו אותם אתם אל תפנו ברטט לגדולי ישראל הליטאים!
הטענות מצידם היו על מרן רה"י הגרא"ס שלי', ולא על מרן הגרי"ג זצ"ל.
 
זה מה שכתבתי מהרגע הראשון, צר לי לאכזב אותך.
בוא אני יעשה לך סדר...

1. בהתחלה כתבת להביא לך דוגמאות שמביא יש אומרים ויש אומרים ופוסק כמו השולחן ערוך.
2. הבאתי לך שלושה דוגמאות. (עם הראשונה אפשר אולי להתווכח שכתב "טוב לחוש לברך שהכל")
3. פתאום הוספת מילים חדשות - שאתה רוצה מח' של השולחן ערוך והרמ"א...
4. ועכשיו אנחנו מתווכחים אם עוד "תירוץ" שלך כדלקמן.
כדי להסיר הלעז מעל רבך.
כמדומני שכתבת באיזהו מקום שברוב ההלכות אתה הולך כפסקיו...
אז הוא לא "רבך"?
וכי בגלל שאני הולך כמוהו ב99% אחוז בהלכות (ויש לי רב שאם יאמר אחרת אני הולך כמוהו) ואתה ב90% הוא לא "רבך"?
שני הי"א הובאו ברמ"א.
כמדומה שנעלם ממך רבים מהאחרונים שכתבו בדעת הרמ"א שדעתו כסתם.
(גם אם נאמר שאולי דעתו "לחוש" לדעת היש אומרים מ"מ דעתו העיקרית כסתם - ובלא"ה דעת מרן זצוק"ל שדעתו כסתם לגמרי ואנחנו דנים בדבריו...)
 
וכפי שהבהרתי.
כפי שהבהרת אחרי שהעליתי את הדוגמאות...
מעניין...
אין שום נפק"מ אם פוסק כשו"ע נגד אחד האחרונים.
זה ראשונים...
והרב עובדיה מתייחס אליהם יותר מאשר הרמ"א.
אכן, אבל אני לא ממשכן עצמי לכתוב שטויות והבלים כדי ליישבו.
בא תראה לי בדיוק איזה "שטויות והבלים" כתבתי כאן ליישבו?
אדרבה, זה נראה שאתה מנסה בכל כוחך לקיים את ההכפשות שלך כלפי גדול ישראל.
 
כמדומה שנעלם ממך רבים מהאחרונים שכתבו בדעת הרמ"א שדעתו כסתם.
(גם אם נאמר שאולי דעתו "לחוש" לדעת היש אומרים מ"מ דעתו העיקרית כסתם -

אין שום קשר לנדון דידן, אם הלכה כי"א קמא או בתרא. שניהם ברמ"א, וזו לא מחלוקת שו"ע ורמ"א.
 
ראשי תחתית