קובץ 'תורת ציון' - בתורתו של מרן האור לציון זיע"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ה' ירחם על כאלו ראיות.
500 שנה מברכות על הלולב, ברכות ק"ש, וברכות ק"ש וישתבח.
ואף א' לא חלם על חידושי מרן הרב עובדיה יוסף.
אז לא סבירא להו. הבנתי.
אז בא נלך עם שיטת המרן הרב עובדיה ונלך לפי הרוב.
וכל זה נכון לכל המוני שינוייו וחידושיו של המרן הרב עובדיה.
מה הקשר לנידון דידן???
פה הראיה היא מהפוסקים שדנו אם חשמל דאורייתא או דרבנן ולא חידשו שהוי דאורייתא מטעם החזו"א.
כולם הבינו כאן שאתה מבזה את הבן איש חי.
זה היה יותר מברור.
בפרט שיודעים מאיזה ביהמ"ד אתה. במקום שעשו שו"ע חדש מבזיון ת"ח ורדיפת הצד שאינו חושב כמותם.
אני מעריך את הבא"ח עשרות מונים, לומד מספירו, מיישב כמה קושיות שהקשו עליו. ואיני צריך להכביר בראיות נגד אמרות מטופשות.
 
נערך לאחרונה:
שטויות.

כל מי שקרא את תשובתו הרמה של הגרש"ז אוירבך זצוק"ל רואה שדבריו דברים ברורים ולא "דחיקויות" כלשונך.
אתה צודק מי שקורא אכן מתרשם מזה
אבל מי שמעיין ולומד רואה את הדחיקויות לכל אורך הדרך
מאות ת"ח שלא הולכים כמו מרן הגרע"י זצוק"ל מקילים באמירה לגוי ולא עלה בדעתם להחמיר כחומרת החזו"א.

אני לא דן על "הספרדי הממוצע" אני דן על עשרות רבות של ת"ח.
לכן השבתי לך שזה לא המדד
כי כולם גם מקילים להגיד לגוי להדליק "מנורות" שלכו"ע זה דאו', שנים ע"ג שנים היו מקילים בזה עוד לפני שייצרו את הלדים

א"כ לשיטתך- כולם אוחזים שמנורות זה דרבנן, כי מקילים באמירה לגוי

לא זה המדד ולא בזה נמדד הדבר אם זה דאו' או דרבנן

זה שמקילים להגיד לגוי, מקילים בהרבה דברים להגיד לגוי גם על דאו', ופוק חזי
זה לא "צורת הראיות"
זה להסביר את דברי מרן זצוק"ל "דלית מאן דחש".
אז זהו שלא

אין שום ראיות בדברי היביע אומר אלא סה"כ מצטט את הגרש"ז אוירבאך
הוא לא דן שם בגוף הראיות והסוגיות של החזו"א
 
אולי תתן לנו כמה מקורות, (שמחוץ לקהילת חסידי החזו"א כמובן)
זה הבעיה שלך ושל כל אלה כמותך
באים באמצע האשכול ומגיבים
תקרא מתחילת האשכול, הבאתי הכל
ואז תגיב
 
זה הבעיה שלך ושל כל אלה כמותך
באים באמצע האשכול ומגיבים
תקרא מתחילת האשכול, הבאתי הכל
ואז תגיב
הבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.
הרשימה כללה רבנים שפסקו דאורייתא מכמה טעמים, לאו דווקא משום בונה כחזו"א.
וגם כללה רבנים שלא בהכרח שהבינו את סברת החזו"א, אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
 
הבאת צד אחד, של רבנים מתקופות שונות, שחששו או שפסקו כדברי החזו"א או בדומה לזה.
הרשימה כללה רבנים שפסקו דאורייתא מכמה טעמים, לאו דווקא משום בונה כחזו"א.
וגם כללה רבנים שלא בהכרח שהבינו את סברת החזו"א, אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
ברור

אני התכוונתי שהרבה גדולים הבינו שזה דאו'
והדגשתי כמה פעמים שגם אם לא למדו 100 אחוז כהחזו"א
אבל כן הלכו בכיוון של החזו"א
 
אלא שהסכימו שלענין מעשה יש לחוש לה.
גם זה ברור
ולאפוקי מאלה שכתבו "דלית מאן דחש ליה"
[וגם את זה כתבתי לעיל]


תשדלו לקרוא את התגובות הקודמות לפני שמגיבים, כל הזמן צריך לחזור כל דברים שנכתבו כבר
 
הבעיה שלך שאתה נכנס באמצע בלי לבדוק מה היה לפני, ומה כתבתי לפנ"כ

לכן אחזור מיוחד בשבילך- הרב עובדיה כתב שהרב עזרא עטייה אמר לו שסברת החזו"א בזה אינה מחוורת

והנה בנו- מעיד שהוא זוכר את מה שהרב עזרא עטייה אמר לאביו, וכאן מתחילים החלומות, פעם אמר שהרב עזרא עטייה השיב "בתקיפות"
וכבר החלום נגד דברי אביו שאמר לו סה"כ שאינה מחוורת, אבל "תקיפות" מאן דכר שמיה, ובפרט מי שיודע את הכבוד האדיר שרכש לחזו"א וגם הסגנון שלו "תקיפות" לא קיימת כפי שמעידים תלמידיו
ופעמים אחרות עדכן את החלום- בשיעורים שלו, שהוא זוכר איך הרב עזרא עטייה לקח פטיש והדגים זה בונה

בקיצור- אני לא יודע למי להאמין לעדות האב או לעדויות של הבן
ולכן בנתיים זה בגדר כחלום יעוף
לא נכנסתי באמצע, ותראה על איזה הודעה הגבתי, הגבתי על מה שנכתב:
ואלו שחושבין שאינו צודק זה רק כל מיני סוגי מעתיקים אחד מהשני. ולא מעיינים.
שזו חוצפה, כי גם הגר"ע עטיה היה מהחושבין כך.
 
אתה צודק מי שקורא אכן מתרשם מזה
אבל מי שמעיין ולומד רואה את הדחיקויות לכל אורך הדרך
מחילה, לא ראיתי דחיקויות בדבריו בעת שלמדתי את התשובה.

(והרב אלקנה ישראל שליט"א ביאר את המציאות ממש בבירור ובפירוט, וכדאי לך אם לא הסתכלת לעיין בדבריו)
 
הרב "כאחד העם" אתה פשוט פוער פיך בחוצפה ועזות מצח נגד מרן גאון ישראל הגרשז"א עד שאתה מעיז לכתוב עליו שאתה לא מחשבן אותו!!!! ה"י!!!
ואח"כ נגד דברי היביע אומר לומר שהם מופרכים לגמרי?! כל זה כי אתה בקוצר שיכלך הבנת בסוגיא כהחזו"א, שכוייח!!

אז הנה המציאות:
מרן הגרשז"א לא נדחק טובא אלא זה הבנתו הפשוטה בסוגיא, אולי בשבילך זה דוחק,
שבט הלוי כתב שכל דבריו צריכים עיון,
מרן האול"צ חשש לזה רק בספק ולא באמירה לגוי, וכן עוד כמה שלעניין גוי הקילו בגלל בעל העיטור והרמ"א...
הג"ר שמואל אויערבאך העיד שאביו בצעירותו לפני שיצא החזו"א כתב פרק שלם אם יש בונה וסותר וכל חכמי ירושלים כעסו עליו וביקשו שישמיט,
אף החזו"א כתב "קרוב הדבר"
רוב גדו"י שלפני החזו"א דנו בחשמל ולא העלו על דעתם איסור בונה
וכן דעת מרן הגר"ע עטיה, ומרן הגר"ע יוסף, ועוד.
ואחרי כל זה אתה מעיז להגיד שהרב עובדיה דעת יחיד ורובם כהחזו"א, ההיפך הוא הנכון, החזו"א חידש ורבים 'חששו' לו, ולא משום הבנת הסוגיא ואכמ"ל...

ולמרות כל זה אני הקטן סבור שראוי לחוש לכתחילה לחזו"א (אלא שאין כ"כ נפק"מ מלבד גוי שברוב המקרים יש קולא כנ"ל)
ולא כל אחד יכול לבוא ולחלוק על הבנת החזו"א בעיון הסוגיות... וד"ל.
ולא חלמתי כשביקשתי שיח מכבד עד כמה הבקשה הייתה קריטית ואחזור עליה שוב וגם בפני מנהלי הפורום אבקש לחדד נהלים בזלזול כלפי גדו"י שלא חושבים בדיוק כמוהו רח"ל! (כ"כ שמחתי שאמרת עליי שיחת חולין כי אני ב'חברה' טובה עם מרנן ורבנן שמותקפים על ידך... חזור בך!)
 

קבצים מצורפים

דרך אגב הרב @כהנא דמסייע עדיין הנך צריך להתחרט על ההוצאת שם רע על הרב אלקנה שליט"א שדיבר רק על "חשמל סולארי"
(איך שאני יודע, אא"כ אתה מכיר מקום שאני לא מכיר שדיבר על כך)
ודלא כהרב אלקנה ישראל שכתב בספרו שמעיקר הדין מותר להתפלל עם מיקרופון בבית כנסת גדול בשבת. אלא דמחיזי וכו'.
 
דרך אגב הרב @כהנא דמסייע עדיין הנך צריך להתחרט על ההוצאת שם רע על הרב אלקנה שליט"א שדיבר רק על "חשמל סולארי"
(איך שאני יודע, אא"כ אתה מכיר מקום שאני לא מכיר שדיבר על כך)
אינני חושב שזה הוצאת שם רע, אלא כך זכורני מספרו, ואני אומר את הדברים לש''ש, כדי שלא ייסחפו אחרי זה, ואמנם ראיתי אותו לפני כחמש שנים, אחד מתלמידיו, שלמד אצלו בכולל כמה שנים, הביא לי את ספרו לעיון. כעת ספרו אינו לידי, ולכן אינני יכול לעיין מחדש, ולדייק הדברים. ואם היו שולחים לי כל המאמר הייתי מעיין מחדש ומדייק הדברים. אך כעת אינני יכול וכותב כפי שזכורני מאז.

ומ''מ זה ודאי חידוש ענק:
1753891858907.png
מותר מעיקר הדין וגם מוליד אין בזה, ואם כן מה הבעיה להדליק מיקרופון, או תאורה בבית כנסת הפועל על חשמל סולארי לשיטתו?
אלא אכן לפי דרכו ושיטתו מעיקר הדין מי שיטעין חשמל סולארי, יוכל להתפלל ברבים עם מיקרופון, לדעתו אין בכך כל איסור.

אתה מוזמן לשאול כל ת''ח אחר...

אתה חייב להבין אין לי משהוא אישי, אבל הפסיקה הזו, כמו רבות דומות, אחרית'ה מי ישורנה, תיכף יתחילו ליסוע במכוניות היברידיות שיוטענו בחשמל סולארי - בשבת. בשלב הבא בתי חרושת.
זוהי פריצת גדר בכל חומות השבת.
אני לא ממהר לתקוף, ואין לי מטרה לתקוף. אבל יש לי מטרה שהיהדות שנשמרת אצל המעט, הגחלת הזו שעוד שומרת, שלא תהרס. זה הכל


ולענ''ד אם יש מוליד מצד שרואים בפועל בהדלקה כח חדש של אור, או כח אחר, זה שייך בדיוק גם בסולארי.

החילוק בין סולארי ללא סולארי יכול להיות רק לגבי מבעיר האם זה תולדות האש או תולדות חמה.
 

קבצים מצורפים

  • 1753891702412.png
    1753891702412.png
    185.1 קילובייט · צפיות: 3
נערך לאחרונה:
ואם כן מה הבעיה להדליק מיקרופון, או תאורה בבית כנסת הפועל על חשמל סולארי לשיטתו?
אלא אכן לפי דרכו ושיטתו מעיקר הדין מי שיטעין חשמל סולארי, יוכל להתפלל ברבים עם מיקרופון, לדעתו אין בכך כל איסור.
נכון.
אז את זה אתה צריך להדגיש, ולא לפרסם ברבים בשמו היתרים שלא כתב.
- ודרך אגב כבר כתבתי לך שדעת מרן הגרע"י מעיקר הדין להקל במיקרופון בחשמל רגיל ורק החמיר משום שפשט המנהג לאסור.

אז הרב אלקנה שליט"א גם דיבר על חשמל סולארי וגם לא כתב לפ"ז להתיר להתפלל כך בבית הכנסת וכדו'.
אתה חייב להבין אין לי משהוא אישי, אבל הפסיקה הזו, כמו רבות דומות, אחרית'ה מי ישורנה, תיכף יתחילו ליסוע במכוניות היברידיות שיוטענו בחשמל סולארי - בשבת.
זוהי פריצת גדר בכל חומות השבת.
וודאי גם הרב אלקנה לא יתיר לך ליסוע במכוניות וכדו'

- וכמו שהיה "שעון שבת" שיצאו על זה עוררים רבים שזה "פרצה בחומות השבת" וכיום דבר זה מצוי ברוב בתי ישראל. יש לדון בכל דבר לגופו מה נחשב "פרצה".
ולכן סיים שטוב להחמיר בדבר וכנ"ל.
זה שזה "חידוש" אף אחד לא מתווכח, ורק בירר את גדר ההלכה בדבר זה והכניס זאת תוך כדי התשובה.
 
הרב "כאחד העם" אתה פשוט פוער פיך בחוצפה ועזות מצח נגד מרן גאון ישראל הגרשז"א עד שאתה מעיז לכתוב עליו שאתה לא מחשבן אותו!!!! ה"י!!!
ואח"כ נגד דברי היביע אומר לומר שהם מופרכים לגמרי?! כל זה כי אתה בקוצר שיכלך הבנת בסוגיא כהחזו"א, שכוייח!!
כל פעם יש את התורן הקבוע שנכנס באמצע מגבב שתי הודעות ואז מגיב בכעס ותדהמה

אם היית קורא מהתחלה את מה שכתבתי הכל היה ברור לך כמין חומר והיית חוסך ממני להשיב עתה.

מ"מ כיון שאתה לא עשית זאת אטריח עצמי שוב

אף אחד לא פער פיו ח"ו על אף אחד מגדו"י

סה"כ ניפצתי מיתוס שמופץ בעולם בלי בדיקה ובלי ידיעה

"שהחזו"א הוא דעת יחיד ולית מאן דחש להו"

ואז הבאתי דלא כך הן פני הדברים - ורבים "חששו" לחזו"א

והדגשתי- גם שלא חששו לדבריו לגמרי ב- 100 אחוז, מ"מ באותו כיוון של החזו"א.

וגם אלה שלא למדו כהחזו"א עדיין חששו לו

חוץ מהר' עובדיה היחיד בדורו שכתב "ולית מאן דחש להו" - למעט הוא רובא דרובא חששו לחזו"א

אז הנה המציאות:
ובאשר כתבת שם עם המציאות

סליחה - אבל זה בגדר "מציאות מדומה"

ויש לך הרבה שיבושים במה שציטטת שם

הן מהר' בן ציון, והן מהר' וואזנר

תעיין המאמר שהעלתי למעלה ותראה כמה השתבשת במה שכתבת לעיל
 
נערך לאחרונה:
דרך אגב היו כמה שרצו לטעון שמרן הגרע"י זצוק"ל סמך לפעמים "בעינים עצומות" על מהנדסים/חשמלאים וכדו'.
והא לכם לשונו ביבי"א שהתווכח עמהם ודן על כח מה שהביאו לפניו.
1753896379257.png
 
אינו דומה.
זה מסור בידי גדולי ישראל מהו פרצה בחומות השבת.
ומצינו שמהר"י מסלתון זצוק"ל היה מתפלל ברם קול מידי שבת בשבתו ולא חשש לפרצה, וכן דנו בזה כמה פוסקים.

(ומרן הרב יצחק יוסף שליט"א הורה לדוגמא לשבות דשבות בשבת ע"י ישראל שאפי' שמעיקר הדין הדבר מותר יש להחמיר בחשמל משום פרצה בחומות השבת - וכן על זה הדרך כל דבר צריך לדון לגופו)
 
ומצינו שמהר"י מסלתון זצוק"ל היה מתפלל ברם קול מידי שבת בשבתו ולא חשש לפרצה, וכן דנו בזה כמה פוסקים.
וכעת כולם מבינים על מה התכוונתי. בהתחלה יעלה על הדעת וכו'.
הכחשה
שלב ב' - הצדקה. ואידך זיל גמור
 
- ודרך אגב כבר כתבתי לך שדעת מרן הגרע"י מעיקר הדין להקל במיקרופון בחשמל רגיל ורק החמיר משום שפשט המנהג לאסור.
אז למה אתה טוען שזה הוצאת ש''ר חמורה?
ודלא כהרב אלקנה ישראל שכתב בספרו שמעיקר הדין מותר להתפלל עם מיקרופון בבית כנסת גדול בשבת. אלא דמחיזי וכו'.
 
לצערינו חשמל בשבת נהיה נושא שהוא "מגזרי", כמעט לא תמצא חסיד שמשתמש בגנרטור, גם אם הוא ממש יר"ש. ונקטתי דוגמא.

אמנם למען האמת אני מכיר ספרדים רגילים בעלי מלאכה שלא זכו להיות מיושבי האהל, ומקפידים על חשמל כשר בשבת גם אם זה סכומים גבוהים (מזגן וכו', הם לא מהסוג שישתמש במאוורר על בטריה...) אשריהם ישראל

מעניין אותי מי מכל ה"מוכיחים" באשכול זה כנגד החשמל בשבת - נזהר בעצמו להשתמש בחשמל כשר בשבת?!
 
מעניין אותי מי מכל ה"מוכיחים" באשכול זה כנגד החשמל בשבת - נזהר בעצמו להשתמש בחשמל כשר בשבת?!
עירוב פרשיות שנו כאן, חשמל בשבת מחברת החשמל בגלל חילול ה' זה נושא בפנ''ע שאינו קשור מאומה לנושא שעלה כאן בגדרי איסור הדלקת וכיבוי של חשמל.
 
לצערינו חשמל בשבת נהיה נושא שהוא "מגזרי", כמעט לא תמצא חסיד שמשתמש בגנרטור, גם אם הוא ממש יר"ש. ונקטתי דוגמא.

אמנם למען האמת אני מכיר ספרדים רגילים בעלי מלאכה שלא זכו להיות מיושבי האהל, ומקפידים על חשמל כשר בשבת גם אם זה סכומים גבוהים (מזגן וכו', הם לא מהסוג שישתמש במאוורר על בטריה...) אשריהם ישראל

מעניין אותי מי מכל ה"מוכיחים" באשכול זה כנגד החשמל בשבת - נזהר בעצמו להשתמש בחשמל כשר בשבת?!
אני זכיתי להצטרף לגנרטור לפני כמה חודשים. (פרט למזגן המרכזי שדורשים עבורו כמה מאות שקלים לחודש, גם לחודשים שאינו פועל!!!).
 
ראשי תחתית