כבר נתתי כמה שמות לעיל, הם נמצאים אגב באוצר גאוני ספרד ובעוד קבצים, שם תמצא רבים מאלה.
אגב "חקרי לב", כשלמדתי מסכת שבועות, היה מרתק ומחכים מאוד ללמוד ולהעמיק בסוגיות על הספר "חקרי לב" על מסכת שבועות (שנדפס בקובץ מפרשים).
אפשר בהחלט להגיע למצב שבו הספרים יהיו יותר נגישים ושאלו שנגישים יילמדו יותר. אפשר בהחלט להגיע למצב שיכירו שחקרי לב זה לא רק שו"ת בהלכה... ולבער את התפיסה המשונה שהספרדים לא כתבו על סדר הרמב"ם - אלא להכיר בעובדה הפשוטה שהספרדים כתבו על הרמב"ם כנראה הרבה יותר מהאשכנזים (לפחות לפי אוצר מפרשי היד הנ"ל, ולפי צורת הדף של הרמב"ם, וזה לא הכל, יש ביאורי "לשונות הרמב"ם" בספרי חכמי ספרד לרוב).
יש הרבה ספרים שיכולים להיות בלים מרוב שימוש משום שיש בהם אוצרות של עיון ופלפול בגמרא ובשיטות הראשונים שכולם הוגים בהם... כמו שלושה כרכי "חינא וחסדא" על כתובות, או הספר המקיף "מאמר מרדכי" לרבי מרדכי קריספין על גיטין, או "עדות ביהוסף" על בבא מציעא, או "מעשה רק"ם" לרבי יצחק קוריאט על קידושין, "מגן גיבורים" לרבי אליעזר די אבילה על כמה וכמה מסכתות ישיבתיות, לא על כל חבורה שם נחוץ למסור שיעור... אבל בדומה לספרים אחרים יש להם הרבה מה להציע ולהעשיר את הלימוד הישיבתי, טעמו וראו כי טובים הם.
ברור לי שאילו היו אלו אשכנזים, לפחות כמה ספרים מאלה שמניתי היו בלים מרוב שימוש בישיבות הקדושות. בוודאי כך לגבי חינא וחיסדא בגלל החומר העצום שנמצא בו, ומגן גיבורים בגלל החריפות והעומק.