פסקו כמותו משום הערצתם אליו??? וכי בשופטני עסקינן??? הם יפסקו הפוך מהמסתבר ונגד רוב הפוסקים רק משום הערצה?מה תעשה עם גמרא מפורשת בבבא מציעא נ"ט שלא בשמים היא להכריע במחלוקת, ותוספות מפורש ביבמות דף י"ד (ד"ה ר' יהושע, וכן בחולין מד ע"א ד"ה ור' יהושע, פסחים קיד ע"א ד"ה דאמר, ב"מ נט ע"ב ד"ה לא בשמים, עירובין ו ע"ב ד"ה כאן, ברכות נב ע"א ד"ה ור' יהושע) שכאשר מדובר בהכרעה נגד רבים אמרינן על זה לא בשמים היא?
אלא צ"ל שפסקו כמותו משום הערצתם אליו, ולא משום 'בשמים היא'.
מה שכתבו רבותינו בספריהם שכל זה אמור למחלוקות עד חתימת התלמוד ואילו לאח"מ כל מה שלא מפורש נגד התלמוד אלא נגד הפוסקים, פוסקים כקבלה אפי' נגדם.