רבי מאיר מאזוז זצ"ל

ח"כ בועז ביסמוט הגיע לניחום האבלים בבית מדרשו של מרן ראש הישיבה הרב מאזוז זצ״ל
1745258517278.png
למי מועילה הידיעה הכל כך חשובה הזו?
להולכים בדרך גאוני וחכמי ספרד?
 
לדוגמא התכתבויות עם ר''ע הדאיה עם גדולי תוניס

את ההתכתבויות של חכמי ישראל מכל העולם עם חכמי תוניס אני מכיר מקרוב.

זקניי ע"ה היו חלק מההתכתבויות המוסעפות הללו.

אני רק שאלתי מה חילקת בין הדור האחרון לדורות שקדמו לזה.
 
אני רק שאלתי מה חילקת בין הדור האחרון לדורות שקדמו לזה.
חושבני שבדור האחרון לא קיבלו את ההכרה והמעמד שהיה להם.
המורשת שלהם לא מספיק תפסה מקום בציבוריות הכללית
ביחס למשל לחכמי בגדד, וכיוצא בהם.
גם אם היו אלה ת''ח באותו סדר גודל.
 
במהלך ראיון במהדורת הבוקר “שמונה אפס אפס” עם יקי אדמקר וישראל כהן, ספד שר התקשורת שלמה קרעי למורו ורבו, מרן ראש הישיבה הגאון הרב מאיר מאזוז זצוק”ל, וסיפר בהתרגשות על דמותו הגדולה והיחס האישי שהעניק גם לאנשים שאינם תלמידי חכמים.

“הכאב עצום,” פתח השר קרעי. “שמעתי לא אחת שהבבא סאלי אמר לראש הישיבה שיזכה לראות פני משיח – והצער גדול מאוד. ראינו את רבבות בית ישראל שבאו ללוות אותו בדרכו האחרונה. הוא לא היה רק ראש ישיבה – הוא היה נשמה גבוהה שהגיעה לכל יהודי, בכל מקום.”

השר קרעי תיאר כיצד השפיע הרב על דרכו האישית: “לאורך כל הדרך – כתלמיד בישיבה וגם לאחר מכן – הוא החדיר בי איך לראות בכל דבר את נקודת האמת של התורה. איך יהודי אמור לחיות חיים יהודיים גם אם הוא לא תלמיד חכם. זו הייתה הגישה שלו – לקרב, ללמד, להעצים.”

קרעי שיתף גם בעצה שקיבל מהרב בתחילת דרכו הפוליטית: “אמרתי לו שאני רוצה להתמודד בליכוד, והוא אמר לי – ‘אני בעד להיכנס לכל מקום’. הוא היה אומר לי: ‘יהיו לך 60 יועצים – אבל בסוף תשמע לעצמך’. זו הייתה העוצמה שלו – חוכמה עמוקה, ביטחון ואמונה ביכולת של כל אחד לפעול ולהשפיע.”

הרב ששון טרבלסי, מקרובו ונאמנו של מרן הגר”מ מאזוז זצוק”ל ספד היום אצל נתן משי ואבי גדלוביץ’ בתוכנית אחת בצהריים ואמר כי “לפני כשבועיים הרופאים “נתנו” לרב בין שעות לכמה שבועות. היינו מוכי תדהמה, הייתה הכחשה פנימית. מרן היה אדם של אנשים, בגובה העיניים, הוא ירד לשורש האדם. כשהיו עיסוקים בפוליטיקה הוא היה אוהב להקשיב, ולאחר מכן היה עושה בדיקות והצלבות משלו. מסירת המידע אליו תמיד הייתה בצוותים כדי שתהיה איפכא מסתברא וביקורת”.
הבוקר ניחמו את בני המשפחה: הגאונים הגדולים; הג"ר יצחק ברדא, הג"ר ראובן אלבז, הג"ר שלום הרוש, הג"ר מרדכי גנוט, הג"ר יונה מצגר, הג"ר מנשה זליכה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, שר הכלכלה ניר ברקת, שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט אלי כהן

אחר הצהרים עלו לנחם: הגאונים הגדולים; הדיין הג"ר אפרים כהן, הג"ר מסעוד אלחדד, הג"ר דוד ברדוגו, הג"ר חיים חפותא. שר הבריאות ר' אוריאל בוסו, ח"כ בועז ביסמוט, ר"ע אשדוד לסרי
 
הג"ר מרדכי גנוט
זכור לי שמרן הגר"מ מאוד העריך אותו.
פעם בפורים שמעתי את מרן שואל אותו בחביבות מה הוא שותה היום, והרב גנוט ענה לו משהו ונוצר שם שיח מעניין על היין המתוק, אני לא זוכר כ"כ.
 
אגב כסא רחמים הוציאה מתוכה כמויות של תלמידי חכמים שקטים ולא ידועים באחוזים גבוהים יחסית לשאר הישיבות
לי ידוע על אחד ממחברי הספר הוראה ברורה (כמו המשנ"ב על יו"ד) ת"ח עצום וצדיק וחסיד
ניכר שהמקום שם מתנהל לשם שמים ואין לו ענין ביח"ץ ובפרסום
הייתי שם בביקור פעם אחת וכל התלמידים פנו אלי בענווה
את העוצמה של הקשר בין הרב לבניו ראינו בלוויה כמה בכיות בכו עליו התלמידים
פעם שביקרתי שם ראיתי מכתב של הרב צמח בחומר קריאת ספרי סיפורים שיש בהם ביטול תורה וכתב לתלמידים שמי שיקרא בזה עתיד ליתן את הדין לפני בי"ד של מעלה
מושגים של פעם!
 
אגב כסא רחמים הוציאה מתוכה כמויות של תלמידי חכמים שקטים ולא ידועים באחוזים גבוהים יחסית לשאר הישיבות
אגב, מעניין שגדולי הרבנים שהספידו וגם תמיד מפארים את הישיבה הקד' בהילולא, לא שלחו את בניהם ונכדיהם ללמוד בישיבה???

באמת יש שם בחורים בקיאים במסכתות שלמדו בעיון ובבקיאות מדהימה, במשפחה המורחבת שלי למדו ולומדים בישיבה, והבחורים שלמדו בכסא רחמים ברמה גבוהה מאשר בחורי ישיבות אחרות, וביודעי ומכירי קאמינא. ואני לא מדבר על האברכים והבוגרים של הישיבה שהם משכמם ומעלה.
 
אגב, מעניין שגדולי הרבנים שהספידו וגם תמיד מפארים את הישיבה הקד' בהילולא, לא שלחו את בניהם ונכדיהם ללמוד בישיבה. ???
התשובה ברורה, יש כמה שיטות, ולא פוסלים שיטה אחרת, ולשיטה הזאת היא ממש מצוינת.
 
אגב, מעניין שגדולי הרבנים שהספידו וגם תמיד מפארים את הישיבה הקד' בהילולא, לא שלחו את בניהם ונכדיהם ללמוד בישיבה. ???
כמדומה שלרב עמאר היה לפחות בן אחד שלמד שם.
 
התשובה ברורה, יש כמה שיטות, ולא פוסלים שיטה אחרת, ולשיטה הזאת היא ממש מצוינת.
אז כנראה לא שמעת איך משבחים ומפארים את דרך הלימוד ואת הישיבה עצמה, שהיא מוציאה ת"ח מובהקים וכו'.
מה שייך שיטת לימוד אחרת? צריך להסתכל על מבחן התוצאה, והיא ברורה. אם היא שיטה טובה למה לא לשלוח לשם את הבנים שלהם.
 
אז כנראה לא שמעת איך משבחים ומפארים את דרך הלימוד ואת הישיבה עצמה, שהיא מוציאה ת"ח מובהקים וכו'.
מה שייך שיטת לימוד אחרת? צריך להסתכל על מבחן התוצאה, והיא ברורה. אם היא שיטה טובה למה לא לשלוח לשם את הבנים שלהם.

אתה כל כך רוצה תשובה?!
אז התשובה היא, שהלוואי וההורים היו שולחים את ילדיהם לישיבות שהם רוצים בהם!
והלוואי והיתה תמימות דעים בין מה שהאבא חושב למה שהאמא חושבת, ולמה שהר"מ ביש"ק או בחיידר חושב, ובסופו של דבר הילד הזאטוט הוא המחליט.
 
חושבני שבדור האחרון לא קיבלו את ההכרה והמעמד שהיה להם.
המורשת שלהם לא מספיק תפסה מקום בציבוריות הכללית
ביחס למשל לחכמי בגדד, וכיוצא בהם.
גם אם היו אלה ת''ח באותו סדר גודל.
אני שמעתי כמה פעמים מהגר''י הלל שדיבר על רבי מצליח וממש השווה אותו לבן איש חי והיה פלא בעיני
 
ראשי תחתית