השגות ספר 'ילקוט טהרה' על הבא"ח שהחמיר או הקל נגד מרן השו"ע

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ובכל אופן הוא מביא להקת אחרונים (אשכנזים...) שמסכימים עם זה.
אולי להקת ציפורים, או מטוסים.
להד"מ ואפי' משל לא היה.
פשוט אתה לא מכיר את הנושא וישר כותב,
במחילה מכבודך.
גם אני חסיד של מרן יותר ממך, אבל אחרי שעסקתי בסוגיא זו שנה וחצי עם 5 מאמרים ארוכים, אז בבקשה.
מחילה וסליחה.
 
זה שיטה פסיכולגית ידועה.
להד"מ.
ואני לוקח אחריות על:
הגרי"ש הגר"ש ואזנר, הגרנ"ק, הגרב"צ אבא שאול. הגר"מ ברנסופר. הגר"מ הלבשטאם.
פשוט שקר מוחלט ועלילת דברים.
עי' היטב במאמר שצרפתי.
זה הכל תעמולה ממקום ידוע.
צריך לחפש את האמת באמת.

ולזכור עוד פרט.
שגם אם מרן רשכבה"ג הגרע"י יחידאה, ולא הסכימו איתו, אין זה מגרע מכבודו מאומה. ודי בזה.
אני לוקח אחריות על מה שלמדתי מרבותיי תלמידי הגר"ש וואזנער.

אם אתה רוצה לומר שאני שקרן שיערב לך.
 
אולי להקת ציפורים, או מטוסים.
להד"מ ואפי' משל לא היה.
פשוט אתה לא מכיר את הנושא וישר כותב,
במחילה מכבודך.
גם אני חסיד של מרן יותר ממך, אבל אחרי שעסקתי בסוגיא זו שנה וחצי עם 5 מאמרים ארוכים, אז בבקשה.
מחילה וסליחה.
אני לא חסיד של מרן.

אבל למדתי את התשובה בטהרת הבית טוב מאד. וגם למדתי ולומד עדיין אצל תלמידי הגר" ואזנער זצ"ל.

עלה והצלח בתורה ויראת ה' טהורה.
 
אני לוקח אחריות על מה שלמדתי מרבותיי תלמידי הגר"ש וואזנער.

אם אתה רוצה לומר שאני שקרן שיערב לך.
התחלת שהוא כתב,,
אח"כ כתבת שהוא מתיר בדיעבד,,
ואח"כ תלמיד הרב ואזזנר וכו'
תן שמות ואל תבלבל את המוח
הגר"מ גרוס א"ל אישית [בשיעור בשימוש הוראה עם עוד כמה]
שהגרי"ש והגר"ש ואזנר לא הסכימו בדיעבד אפי' לא דקה אחת, ואפי' לא לבעל תשובה טרי!!!!
וככה ההוראה בכל בתי הוראה שלו!
בבקשה!!!
רק את האמת!!!!

ונשמח גם שתראה לנו את "להקת האחרונים" שמרן הגרעי מביא בספרו. נו, ניתי ספר וניחזי!!!
 
אני יחפש.

אבל דע לך שגם גדולי האוסרים בחרב וחנית מתירים בשקט במקום הצורך.

כי בעיקר הדין הרב עובדיה צודק רק לא מגלים את זה מפני עמי ארצות ועוד.

??????
כמדומה לי ששמעתי לפני שנה שנתיים שיעור של אחד מתלמידי הרב מרדכי אליהו שכשהראו לרב מרדכי אליהו היתר גדול של הרב עובדיה יוסף בטהרה חייך. והתלמיד הסביר (אולי שכך הוא עצמו אמר אינני זוכר) שהסיבה שחייך כי הוא עצמו התיר לשואלים אף יותר, רק שהוא סובר שאין לפרסם זאת בספר.
 
תמצא כזה שבט הלוי
תקבל את עליות הכרטיס אשראי שלך חודש חינם ,,,,,,,,,,,,,,,
הוא כתב שזה 'נידון' בשבט הלוי... וזה נידון, אבל לאיסור... [ולא בדקתי שם עכשיו]
עכשיו תעמוד במילה שלך :)


לגש"ע, זכור לי שראיתי באיזה ירחון (אולי המשביר?) מישהו שליקט כמה הוראות של שעת הדחק מכמה רבנים שהקלו באופנים שונים
כמדו' שהח"ח כתב שזו שאלה שיש לשאול מורה הוראה, ומשמע מכאן שזה לא חד משמעי לאיסורא
 
הכונה רבע דקה.
ופשוט.
דקה אחרי,
הוא מורה בבירור לאסור.
ופשוט ששני דקות אין מה לדבר
וא"כ אין זשום ס"ס ושום רבי יוסי ושום הפס"ט דרבנן.
 
כבוד הרב @דרופתקי לא דייק כ"כ כמדומה.
חפץ חיים - נדחי ישראל פרק מא
ו. בדיקת ההפסק טהרה צריכה להיות סמוך לשקיעת החמה שהוא ערך שעה קודם הלילה. ואם היה בין השמשות צריכה לשאול שאלה אצל מורה הוראה [ומה שכתוב בספר מעין טהור אחר בין השמשות הוא טעות הדפוס]:
 
חפץ חיים - נדחי ישראל פרק מא
ו. בדיקת ההפסק טהרה צריכה להיות סמוך לשקיעת החמה שהוא ערך שעה קודם הלילה. ואם היה בין השמשות צריכה לשאול שאלה אצל מורה הוראה [ומה שכתוב בספר מעין טהור אחר בין השמשות הוא טעות הדפוס]:
נשמה,
זה בחו"ל שר"ת זה מציאות.
מה קורה להדר"ג?
 

אני יודע שיש חילוק בין 3-4 דקות ל13 דקות
אבל לא שמעתי חילוק בין רבע דקה לדקה, בפרט שדבר כזה היה צריך להיות מודגש באותיות קידוש לבנה

ואני שמעתי [ולא לוקח אחריות] שמועה אחרת בשם הגר"מ גרוס, אבל צריך לבדוק
 
אני יודע שיש חילוק בין 3-4 דקות ל13 דקות
אבל לא שמעתי חילוק בין רבע דקה לדקה, בפרט שדבר כזה היה צריך להיות מודגש באותיות קידוש לבנה

ואני שמעתי [ולא לוקח אחריות] שמועה אחרת בשם הגר"מ גרוס, אבל צריך לבדוק
אז תברר טוב.
לשיטתך הוא התכון גם 10 דק.
חמוד מאוד!
 
אני יודע שיש חילוק בין 3-4 דקות ל13 דקות
אבל לא שמעתי חילוק בין רבע דקה לדקה, בפרט שדבר כזה היה צריך להיות מודגש באותיות קידוש לבנה

ואני שמעתי [ולא לוקח אחריות] שמועה אחרת בשם הגר"מ גרוס, אבל צריך לבדוק
יש חילוק בין עד 2-3 דק', לפי רב יוסף זה עדיין יום, ומדברי השו''ע ביורה דעה, נראה דלא הכריע לגמרי כרבה שביה''ש מתחיל עם השקיעה, וא''כ הוי עוד צירוף להקל, מלבד ספק, ר''ת, ור' יוסי
 
ראשי תחתית