עת שערי רצון
חבר בכיר
- הצטרף
- 5/1/25
- הודעות
- 1,312
גם אנירק לא הבנתי מה המניעות.
גם אנירק לא הבנתי מה המניעות.
ידוע שדברי הרב אור לציון אזלי הרבה פעמים ע"פ הבא"ח והאריז"ל, ודרכו הרבה פעמים לפסוק ע"פ קבלה, וע"פ הקבלה ענין קלא אילן אינו דוקא כשבא לרמות, אלא קל"א הוא בגימ' סמא"ל, לפי שהקליפה נאחזת בכל צבע תכלת שאינו מן החלזון, וכמש"כ בבן יהוידע ב"מ ס"א ב' מהאריז"ל עיי"ש.
לענ''ד בוודאי שלא לכך נתכוין הגרב''צ בתשובה הנ''ל ...חזק מאוד מאוד!!!!
הנקודה היא כך.לענ''ד בוודאי שלא לכך נתכוין הגרב''צ בתשובה הנ''ל ...
שכתוב שתומכי התכלת חולקים על כל גדולי ישראל מהחורבן ועד ימינו זה משפט פשוט מטופש לכל בר דעתגם אני
מסכיםשכתוב שתומכי התכלת חולקים על כל גדולי ישראל מהחורבן ועד ימינו זה משפט פשוט מטופש לכל בר דעת
וזה מה שכתוב שם ועוד כהנה וכהנה דברי הבלמסכים
חזק ואמץ מאוד. יש לך חילזון שצובע תכלת! וזה כל מה שצריך שיהיה אין לך כל היתר להפסיקלא !!!!
לא מדוייק, עיין לעיל מה שנכתב בזהחזק ואמץ מאוד. יש לך חילזון שצובע תכלת! וזה כל מה שצריך שיהיה אין לך כל היתר להפסיק
מדויק להפליא כל הנ"ל זה שקרלא מדוייק, עיין לעיל מה שנכתב בזה
טעות. האם אתה יודע את צורת הפקת הצבע [עם או בלי סממנים]? הצבע המדוייק שצריך לצאת [י"א ירוק, עיי' תוס' סוכה ל"א ב' מהירושלמי, ואף אם הוא כחול כהה או בהיר יש נידון ואכמ"ל]? מנין החוטים? צורת הקשירה?חזק ואמץ מאוד. יש לך חילזון שצובע תכלת! וזה כל מה שצריך שיהיה אין לך כל היתר להפסיק
כתוב בגמ שיש סממנים[עם או בלי סממנים]?
בצבע של קלא אילן כחול כהה ו{לא צריך מדויק שהרי אין רואי צבע כמו בנדה}הצבע המדוייק שצריך לצאת
הגר"א הכריע כראב"דמנין החוטים?
לא מעכבצורת הקשירה?
שקרהגריש"א
הרבה קליפותיש הרבה מניעות נוספות לצביעת התכלת בזה"ז.
לא מי שברור לו המציאותמה שברור, שהמשפט "אין לך כל היתר להפסיק", מטופש לכל בר דעת, כי כל אחד ואחד מישראל רשאי לסמוך על רוב מנין ובנין גדו"י שלא הטילו תכלת בבגדיהם, ופשוט.
רק שכחת לעיין בדברי רש"י שהסממנים מיועדים רק לצמר אבל אין להכניסם לתוך הצביעהכתוב בגמ שיש סממנים
ובמקום אחר הכריע כהרמב"ם, ובמקום אחר הכריע כרש"י ותוס'...הגר"א הכריע כראב"ד
חידה: מי כתב המילים האלו: "כבר הוחזק אצל ישראל זה יותר מאלף שנה שנגנז התכלת, ופשט לשון הספרי בפרשת ברכה ומדרשו של האריז"ל מסכים לזה שאין תכלת אלא בזמן ביהמ"ק"
ל"קליפות" אלו יש שמות: הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגר"ח קניבסקי, הגר"מ שטרנבוך, הגר"ד לנדו, הגר"א וייס....הרבה קליפות
שכחת לעיין ברש"י וכנ"ל.כתוב בגמ שיש סממנים
הגר"א נבנצל כתב בדעת הרמב"ם שהוא כחול בהיר, והאריכו להוכיח כאן לעיל. והראיה הכי גדולה שהגוון המדוייק מעכב הוא מזה שהרמב"ם לא כתב "וצבעו כחול כשמים" אלא האריך לתאר במדוייק "כפתוך שבכחול וכו' כמראה השמים לעין השמש בטהרו של רקיע" [אינני זוכר את לשון הרמב"ם במדוייק, עיי"ש].בצבע של קלא אילן כחול כהה ו{לא צריך מדויק שהרי אין רואי צבע כמו בנדה}
והרמב"ם הכריע כהרמב"ם... [תגלה לי מה מנהג הפסיקה הספרדי בכה"ג]?הגר"א הכריע כראב"ד
כבר ענה לך איסקופה הנדרסת.
"מי שברור לו המציאות", הצחקת אותי. בכל עבודת מחקר באים חוקרים אחרי כמה שנים וסותרים את הדעה הקודמת, וכן על זה הדרך. לשם משל האדמו"ר מראדזין היה בטוח במאה אחוז שהדיונון הוא התכלת, והתברר אח"כ הכל כעורבא פרח, ומי אמר שזה לא יהיה אף בתכלת שלנו.הרבה קליפות
לא מי שברור לו המציאות
אכן הסממנים לא נשארים כלל אחרי הצביעה ויש מאה אחוז צבע מהחילזון. אגב מה עם תוס זה קשה לך ללמוד?רק שכחת לעיין בדברי רש"י שהסממנים מיועדים רק לצמר אבל אין להכניסם לתוך הצביעה
רק לאפוקי מתוס {ןספרדים שהולכים אחרי האריזל ובא"ח מה הספק?}ובמקום אחר הכריע כהרמב"ם
לא הכריע כך בשום מקום וגם אם כן הולכים אחרי מה שכתב באחרונהובמקום אחר הכריע כרש"י ותוס'...
כנ"לתגלה לי מה מנהג הפסיקה הספרדי בכה"ג]
ענה שקרכבר ענה לך איסקופה הנדרסת.
ח"ו אינני סומך על מחקרים כלל! מענין טותי רק ב דברים א שזה חילזון. וזה אני יודע בוודאות {אם תרצה למעשה אני יאריך לך} ושזה צובע תכלת זה גם אני יודע בוודאות! וא"כ חייבים ללבוש. אין לי עסק עם מחקר כלל אני אברך"מי שברור לו המציאות", הצחקת אותי. בכל עבודת מחקר באים חוקרים אחרי כמה שנים וסותרים את הדעה הקודמת, וכן על זה הדרך. לשם משל האדמו"ר מראדזין היה בטוח במאה אחוז שהדיונון הוא התכלת, והתברר אח"כ הכל כעורבא פרח, ומי אמר שזה לא יהיה אף בתכלת שלנו.
בכל עבודת מחקר הדרך היא על פי הסתברות, ואח"כ מוצאים משהו אחר.
מה קורה אם כל הנ"ל אומרים לך על חלב שהוא שומן מותר לך לסמוך עליהם?ל"קליפות" אלו יש שמות: הגרי"ש אלישיב, הגר"ע יוסף, הגר"ח קניבסקי, הגר"מ שטרנבוך, הגר"ד לנדו, הגר"א וייס....
הוא לא ידע שמדובר בחילזון וכפי שמוכח מתשובתוהגרי"ש אלישיב,
אמר שמי שודאי לו חייב ללבוש וזה מתועדהגר"ח קניבסקי,
לובש בעצמו לפרקים וזה ההוראה לפרסום מב"בהגר"מ שטרנבוך
או שזה מתאים עם רש"י או שזה מתאים עם תוס', תחליטאכן הסממנים לא נשארים כלל אחרי הצביעה ויש מאה אחוז צבע מהחילזון. אגב מה עם תוס זה קשה לך ללמוד?
את הביאוהגר"א למדת (מתחילתו ועד סופו)?לא הכריע כך בשום מקום
דעת החזו"א שהעיקר כמ"ש בביאורו לשו"עוגם אם כן הולכים אחרי מה שכתב באחרונה
נייתי ספר ונחזיענה שקר
אני סומך עליהם בשאלות של איסורי כריתות כל יום, כ"ש בנדו"ד שלכל היותר הוא ביטול מ"עמה קורה אם כל הנ"ל אומרים לך על חלב שהוא שומן מותר לך לסמוך עליהם?
וגם אמר שיכוון להוציא אותו... או כמו שאמר אחר כך "אמרתי לו שהוא משוגע!"אמר שמי שודאי לו חייב ללבוש וזה מתועד
הוא מעולם לא פרסם שחזר בו ממ"ש בספרו, וידועים דברי החזו"א בקונטרס השיעוריםלובש בעצמו לפרקים וזה ההוראה לפרסום מב"ב
גם אם זה חלזון וזה צובע תכלת, מנין שהוא החלזון הכשר לצביעה? אם זה כ"כ פשוט כדבריך שכל חלזון שצובע תכלת כשר, מדוע רוב גדולי ישראל לא מטילים תכלת בציציותיהם?ח"ו אינני סומך על מחקרים כלל! מענין אותי רק ב דברים א שזה חילזון. וזה אני יודע בוודאות {אם תרצה למעשה אני יאריך לך} ושזה צובע תכלת זה גם אני יודע בוודאות! וא"כ חייבים ללבוש. אין לי עסק עם מחקר כלל אני אברך
אם הם אומרים שזה שומן, כנראה זה באמת שומן. וה"ה הכא. [גדולי ישראל הם לא חבורת ליצנים חלילה].מה קורה אם כל הנ"ל אומרים לך על חלב שהוא שומן מותר לך לסמוך עליהם?