תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

לא אולי, אלא ודאי! וגם במורה נבוכים מזכירו רבות.
מציע לא להביע דעה בדבר שלא בדקת ולמדת. כך לפחות אני נוהג.
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהרמב''ם מזכיר את אריסטו, אבל לא כסומא בארובה בעשרות או מאות מקומות חולק עליו. אחרי שמביאו.
 
כל בר בי רב דחד יומא יודע שהרמב''ם מזכיר את אריסטו, אבל לא כסומא בארובה בעשרות או מאות מקומות חולק עליו. אחרי שמביאו.
אתה מגיב בלי בכלל לראות את הנושא שעליו דובר. דובר על הלכות יסודי התורה של הרמב"ם. שם לא הזכיר את השם 'אריסטו'. ולכן כתבתי שגם שם הרמב"ם הושפע מתורת אריסטו.
 
שמעון הצדיק היה משיירי כנסת הגדולה, הוא היה אומר, על שלושה דברים העולם עומד, על התורה על העבודה ועל גמילות חסדים
[אם מצטטים דברים לא קשורים, לפחות שיהיה מדברי חז"ל...]
כמה זה 1 ועוד 1?... אם אתה לא מבין שהגוים גזרו על ה"פורפורא" והרמב"ן אומר ש"לא ירים איש ידו ללבוש תכלת חוץ ממלך גוים" אז יוצא שהפורפורא זה התכלת אז קשה לי איתך
 
כמה זה 1 ועוד 1?... אם אתה לא מבין שהגוים גזרו על ה"פורפורא" והרמב"ן אומר ש"לא ירים איש ידו ללבוש תכלת חוץ ממלך גוים" אז יוצא שהפורפורא זה התכלת אז קשה לי איתך
א. לא הבאת כלל את הרמב"ן, כך שאין זה 1 ועוד 1 [באופן כללי, כת"ר כאן קופץ מטענה לטענה]
ב. דעת גדולי ספרד [רס"ג, רמב"ם, רד"ק, רבינו בחיי, ועוד - ודלא כרש"י תוס' וסמ"ג] שתכלת הוא כינוי רק לשם הגוון, ולאו דוקא מהחלזון
ג. יעויין דברי הרה"ג יהושע ענבל שליט"א -
1749954463538.png
 
ראשי תחתית